Finbesök från Västkusten




Lördagen i bilder: Anna, Kicki & Sara poserandes. Vackra pioner på köksbänken
& chokladdoppade svenska jordgubbar som fördrinkstilltugg. Anna & Kicki låter
sig väl smakas av jordgubbarna. Synd vi inte kunde sitta på balkongen, men, men

Från vänster: Kicki, jag, Anna och Sara. Kicki & Sara har jag känt sedan jag
var bebis. Anna lärde vi känna på lekis när vi var 6 år. Vänner för livet som
jag vet alltid finns där om något skulle hända och vice versa.
 


Här är vi traskandes i Gamla Stan letandes en bra utomhusservering.




Hamnade tillsist på ett ställe vars namn jag aldrig la på minnet tyvärr. 
Kom dock en regnskur mitt i allt, så vi fick flytta in i torrheten & värmen.



Blev lite plockmat innan maten med bland annat små spett jag gjort med
mozzarellabollar, körsbärstomater och basilikablad. Parmaskinka och salami
som jag lindat runt grissini. Tapenad, crostini, oliver, och tomater mm.



Till middag blev det två olika pajer, tomat & mozzarella samt en skaldjurspaj.
Avslutade med Gino på jordgubbar, kivi, druvor och banan toppat med Lindts
vita choklad med smak av kokos som Caroline tipsade mig om sist vi sågs.
Blev sååå gott, testa! Ginon serverades med lätt tinad vaniljglass.  
 

Söndagen denna 13 juni är strax över och jag är riktigt glad i mössan efter helgen tillsammans med mina fina barndomsvänner. Verkligen supermysigt att Kicki, Anna och Sara kom hit en sväng och det var nästan lite sorgligt när jag släppte av dem på Centralen vid lunchtid. Men snart är det semestertider och då ska vi samlas heeela tjejgänget på Västkusten. Vi är sju st tjejer som brukar försöka att ses åtmistone en gång om året och vi har har "hållit ihop" sedan lekis (det som idag kallas förskola) och jag vet att vi alltid kommer att hålla kontakten även om vi inte hörs eller ses varje vecka som sagt. Man är aldrig långt till ett skratt när vi väl ses och då är allt precis som det alltid har varit. Blir nästan lite nostalgisk nu och tror jag för första gången på 2-3 år har "hemlängtan"... Hem till bästkusten!!!

För att kort summera gårdagen så var vi först en sväng på stan och tog ett glas i Gamla Stan. Tillbaka i Sjöstaden blev det fördrink med chokladdoppade jordgubbar, rosé, glada skratt, gamla minnen och två olika pajer till middag. En tomat och mozzarella variant och en skaldjurspaj. Recepten finns redan under kategorin "Recept & Middagar" för er som är intresserade. Vädret kunde varit mer stabilt, men vännerna värmde fint i sig. Tack snälla underbara för en ljuvlig lördag och tack för mina fina presenter ♥

Idag har det blivit hemmamys med maken. Vi  gick en promenad i lite solsken under eftermiddagen och maken sa då några underbart fina ord och jag var inte långt från tårar mitt på Hammarby Allé, inte han heller faktiskt... ;-) Älskar dig! Sedan har vi myst i soffan och kikat på två stycken Wallanderfilmer - "Prästen" och "Skytten" och ätit mackor med ost, gott =) 

Nu är det läggdag. Imorgon börjar sista arbetsveckan innan vi reser till Grekland, tror knappt det är sant - wonderful!

Kram och godnatt ♥ 


Kommentarer
Postat av: Therese

Så fint allt ser ut och det ser mycket gott ut också. Tänkte fråga dig var du har köpt de vita pajformarna? Är det på ikea?

Kram

2010-06-13 @ 22:53:41
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Therese:

Tack =) Vat tyvärr inte varifrån pajformarna kommr då jag fått dem i present, men tror inte det är IKEA, men finns ju säkert liknande där. Kramkram

2010-06-13 @ 22:58:03
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vilken toppenhelg med barndomsvänner. Kul att ni hållit ihop så länge:)



Du och maken är bra gulliga och hoppas att ni får det bra i Grekland. Sol och värme kan ju inte bli fel.



Sköt om dig!

2010-06-13 @ 23:00:39
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Madeleine:

Ja det har vart en riktig energiboost för mig, så glad just nu =) Ja dte är kul att vi har hållit ihop sååå många år, galet egentligen!



Ja nu ska Grekland bli härligt känner jag, sköt om dig du också fina!



Kramar/Anna

2010-06-13 @ 23:08:17
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: sara ♥

Det såg erkligen ut som en toppenlördag! Sina tjejvänner ska man hålla hårt i!

2010-06-14 @ 02:16:28
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/
Postat av: Tella

Vad gott det såg ut med jordgubbarna. Ska testa det här hemma vid nästa bjudning! Tack för ett bra tips :) Ha en fin dag. kram tella

2010-06-14 @ 06:59:35
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ååå vilken mysig och härlig helg du fick tjejen!

MYS!

Vännerboooost kan man sällan få för mkt av heller.

Hoppas måndagen din blir bra!

Å vad jag e avvis på eran grekresa hihi!

KRAMAR

2010-06-14 @ 07:05:30
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Godmorgon söta Anna :-) Vilken mysig helg med barndomsvännerna (förstår att du längtar "hem" lite grann nu, tur att semestern närmar sig) och som grädde på moset en kärlekssöndag med maken :-)



Massor av kramar och det verkar ju faktiskt som att solen kikar fram idag, härligt!

2010-06-14 @ 07:58:38
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken härlig helg du verkar ha haft :-) Maten såg otroligt god ut, precis i min smak. Har en liten fråga, vart har du köpt hissgardinerna som är i köket ? :-)



KRAM KRAM

2010-06-14 @ 10:52:06
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Postat av: jessi

Underbart med barndomsvänner, de känner en utan o innan! Ni ser ut att haft det kanonbra tillsammans. Jag minns när jag bodde i Malmö o skulle skiljas från vänner på besök , det kändes så vemodigt på tågstationen... Samtidigt var skoj också när man inte bor i samma stad för då kan man umgås mer intensivt en helg!



Det låter ljuvligt med Grekland snart! Vi planerar in något efter sommaren som belöning efter renovering! (jag måste ju alltid ha en resa att se framemot, ger så mkt energi!)



KRAMISAR



Ps: Du har så otroligt vackra drag, en klassisk skönhet. (det får säkert ofta men vet inte om jag sagt det!)

2010-06-14 @ 11:09:01
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Christina

Fantastiskt med såna vänner!! Förstår att det kan uppstå en viss hemlängtan efter en sån där helg. Önskar dig en härlig semester!! Jag och maken drar till Bali idag på vår bröllopsresa :) Ha det så gott! Kram!

2010-06-14 @ 11:38:46
Postat av: Katarina

Men åh vilken härlig kärlekshelg! Mys! Finns det något härligare än den kärlek som man delar med älskade barndomsvänner och så att få extra av sin älskade man. Underbart! Kram.

2010-06-14 @ 15:01:36
URL: http://manskligheter.blogspot.com
Postat av: Caroline

Ser jätte gott ut - sitter här o blir hungrig ;)

Postat av: Ann-Louise

Tur att det är ganska nära till Västkusten så du lätt tar dig dit! Tjejerna verkar mysiga och vad kul att ni håller ihop. Är det bara du som flyttat?



Nu längtar jag ännu mer efter att göra NY med mina tjejkompisar!!



Kram

2010-06-14 @ 16:58:56
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Elin

Ser ut som ni hade en helt underbar helg tillsammans :) Allt ser så mysigt och framförallt GOTT ut! Mums.. Och förresten, du MÅSTE testa mascarpone-efterätten på Vapiano. Sååå god! Och Vapiano är ett väldigt mysigt ställe att gå till också. Modernt och en bra atmosfär! Stället har verkligen blivit superpoppis nu också!



Kramar!

2010-06-14 @ 21:05:44
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej! Såg ut som du hade en toppenhelg, så underbart att träffa sina gamla barndomsvänner. Fina bilder på er & va mkt gott ni åt mums.

Kram Jenny

2010-06-14 @ 22:31:19
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ni ser ut att ha haft det alldeles förträffligt trevligt..



Allt gott fina du...



kram Evelina CL

2010-06-15 @ 00:38:41
URL: http://eveangelina.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0