En doft av sommarlov


Det finns ingen blomma som påminner mig så mycket om mina
sommarlov som syrenens. Kan inte låta bli att sticka näsan i
varje syrenbuske jag går förbi, samma visa varje år. Luktar så
underbart gott!!!

Helg och ledighet, äntligen! 

Blev hämtad i eftermiddags av maken som arbetat hemifrån denna fredag. Skönt att slippa gå hem då vädret minst sagt inte visat sig från sin bästa sida. Tyckte så synd om de stackars lättklädda studenterna som åkte förbi i fullt ösregn på lastbilsflaken, lite mindre skrålandes än föregående dagar. Inte konstigt alls, för det såg inte kul ut! 

Fick hem ett paket från ASOS idag, men blev så besviken att allt utom en svart längre kofta kommer att sändas tillbaka. Hade beställt bland annat en rosa vippig kjol, perfekt för sommaren, men när jag tog upp plagget var det en rosa klänning med silvriga paljetter framtill, ful som stryk. På påsen stod det kjol, men innehållet var något helt annat än vad jag hade beställt. Det är över ett år sedan jag beställde något från ASOS sist och har alltid blivit väldigt nöjd förut, både med plagg och skor, men som sagt denna gången blev jag minst sagt beviken istället. Fick ett annat brev på posten idag som var betydligt mera spännande än paketet, så det vägde upp.

Nu blir det fredagsmys, VM-fotboll och uppladdning för tjejernas ankomst imorgon. Hoppas på en massa sol så vi kan gå på stan, sitta på uteserveringar och sippa svala drycker och sedan sitta på balkongen på kvällen och mysa och prata gamla minnen.

Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, precis som du sticker jag näsan titt som tätt i syrenerna som blommar på gården- Underbart!



Tråkigt med Asosbeställningen, jag har också alltid varit supernöjd när jag har beställt därifrån. =(

KRAM

2010-06-11 @ 20:55:35
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Zandra

Trist att du vart besviken på innehållet ifrån ASOS men kul att de andra vägde upp! ;-)

Ha en härlig helg med maken trots de trista vädret som verkar bli.

Kramar

2010-06-11 @ 20:57:29
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Syrener är verkligen sommar och skolavslutning:)



Hoppas att du och dina girls får en riktigt mysig helg. Kan tänka mig att vi får en bildupdate sen:)



Kram

2010-06-11 @ 21:46:59
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Ena

Undrar själv lite vad som har hänt med Asos, de har inte varit bra den senaste tiden. Har fått skicka tillbaka flera plagg och ett par skor, dålig kvalitet, trasiga, dålig passform, etc. Nu sist ett par guld sandaler från deras eget märke där guldytan hade börjat skrapas av på flera ställen, blev riktigt besviken när jag öppnade kartongen...

2010-06-11 @ 21:59:24
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Ena:

Har du känt samma. Så trist för det var riktigt bra på ASOS tidigare, men jag tycker inte heller kvalitén kändes alls bra dennna ggn. Plaggen såg redan urtvättade ut när jag fick dem och som sagt inte ens rätt plagg var ju med. Hmmm! Trevlig helg!

2010-06-11 @ 22:03:30
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Malin S

Du har en jämlike i mig. Jag kilar alltid fram och sticker nosen i syrenblommorna =)



Ha en härlig kväll och en riktigt toppenmysig lördag med girlsen! Kram kram kraaaaam.

2010-06-11 @ 22:05:34
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller med dig! Jag har stora syren-buskar på baksidan... men det börjar bli träd!

2010-06-11 @ 22:12:55
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag vill önska dig o dina vänner en underbar tjejhelg! mys o ha det så bra!!!



kram

2010-06-12 @ 08:24:32
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Elin

Vi har blommande syréner på tomten och i nästan alla trädgårdar häromkring, vilket gör att det doftar underbart! Speciellt mot kvällen, synd bara att de blommar så kort tid. För mig hade de gärna fått blomma hela året ;-)

Hoppas att du och tjejerna får en toppendag idag blåsten till trots.

Kram

2010-06-12 @ 12:19:40
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Malena

Syrener är underbara!!!....om man tål dom!

Tyvärr blir jag alldeles förstörd i näsan och luftvägarna.. Men de är vackra! :)



Tack för alla kommentarer!



Har inte haft ork att gå ut bubblan och besöka andras bloggar nu på en hel vecka!

Igår tog vi emot besök för första gången och det känns som att man så sakterliga börjar få kraften och viljan att träda ut i världen igen.



Hoppas att du får en bra avslutning på helgen!



Många kramar!

2010-06-13 @ 10:43:56
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Olivia

Hej Anna!



Tack för en super mysig blogg, en av mina favoriter!!



Tänkte höra om du har några tips på goda röror man kan bjuda på? till grillat? Gärna något nytt & spännande.



Många kramar

2010-06-13 @ 16:13:41
Postat av: Annas inspiration

Älskar också syrener, funderar på att plantera några buskar med syrener när trädgården börjar ta form.



Hoppas du har en skoj helg med tjejerna.

Kramisar!

2010-06-13 @ 16:34:42
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Godkväll vännen, hoppas att du haft en riktigt mysig helg med dina tjejer trots bitvis ruskigt sommarväder :-)



Ha en riktigt skön ny vecka, är det nu till veckan som ni åker till Grekland?



Massa kramar!!!

2010-06-13 @ 21:05:36
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Olivia:

Tack snälla, vad glad jag blir =)



Här är några röror jag tycker passar bra till grillat:



Fetaoströra



Ingredienser: Fetaost, Créme fraiche, soltorkade tomat, färsk Basilika, Salt, Peppar



Gör så här: Smula fetaosten och blanda med cremé fraichen. Hacka tomater och basilika och blanda i röran. Salta och peppra. Häll gärna i lite olja från tomaterna.



Rödlökstsatsiki



Ingredienser: 2 rödlökar, 2 pressade vitlöksklyftor

2 dl matlagningsyoghurt, salt, peppar



Gör så här: Skala och finhacka löken. Blanda ingredienserna.



Grön grillröra



Ingredienser: Kesella, kruka Basilika, Rapsolja, vitlöksklyfta. ,



Gör så här: Mixa 250 gram mager kesella med en kruka basilika, 2 – 3 matskedar vatten, 1 matsked kallpressad rapsolja och en vitlöksklyfta. Smaka av med salt och peppar.



Alla tre rörorna bör stå i kylen minst 1-2 timmar före servering.



Kram/Anna





2010-06-13 @ 23:04:20
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0