En härlig junikväll



Likt förra sommaren har vi en egen liten örtaodling på balkongen. I krukan har vi 
allt från väldoftande mynta och citronmeliss till timjan, salvia, rosmarin & t o m en 
liten gräslökstuva, perfekt till den kommande sommarsillen. Örterna är både vackra
i sig (just nu blommar salvian) & doftar så gott. Dessutom är det väldigt mysigt att
kunna gå ut på balkongen & knipsa sig några blad av önskad ört när andan faller på.
 

Tillbaka hemma igen efter en dag i Västerås i strålande solsken. När jag lämnade vår huvudstad strax efter kl 08 imorse var det helmulet här och ynka 12 grader. Men när tåget rullade förbi Bålsta så var det plötsligt klarblå himmel och lika vackert väder var det när jag kom fram till Västerås någon halvtimma senare. Kände mig plötsligt väldigt "påklädd" i min beiga trench jag hade satt på min tidgare under morgonkvisten. Så den fick åka ner i LV-väskan så fort jag kom ut i solskenet.     

Dagen har vart bra och jag hann precis klart med allt jag skulle innan tåget tog mig hemåt igen, så det var bra tajmat med tiden för en gång skull. Väl tillbaka i Stockholm hade solen hittat även hit så några underbara timmar på balkongen har det blivit efter hemkomsten med både pepsi och en nyshoppad tidning från 7-eleven.

Tanken var att maken och jag skulle på ett invigningsmingel på Fiskartorpsvägen på Östermalm ikväll som vi blev inbjudna till för ett tag sedan. Men känner mer för att mysa på balkongen en underbar junikväll som denna än att mingla inomhus på ett företag. Så jag föreslog en torsdagsgrillning istället som maken nappade på direkt. Så det blir att vi skippar minglandet och njuter hemma av vad grillen har att erbjuda istället.

Nu ska jag skära till potatisen till egengjorda pommes och sedan ska köttet glaceras. Ha en skön solig kväll!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Jag brukar också göra egengjorda pommes. Så mycket godare och nyttigare! :)

2010-06-10 @ 18:26:54
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Mira

Grilla?



Åhhhh, så avundsjuk jag blev nu. Här regnar det och har gjort i flera dagar nu.



Bästa kvällen till er, Herr och Fru Vacker!



2010-06-10 @ 18:41:01
URL: http://www.tokmorsan.com
Postat av: Frida

Kryddor och örter på balkongen är verkligen vardagslyx när man bor i stan! Både användbart och vackert! Trevlig kväll!

2010-06-10 @ 18:43:04
URL: http://trendenser.se/
Postat av: Christina

Ha ha, känner igen det där. Var också i Västerås idag, lämnade ett väldigt grått uppsala vid kl 6 imorse med trench och paraply, satte mig på bussen och vaknade av att solen sken in i bussfönstret :)

Ha en härlig kväll!! Kram!

PS. Solen sken på vårt bröllop i Varberg i lördags :)

2010-06-10 @ 19:04:44
Postat av: Annas inspiration

Perfekt att odla örter i kruka, jag har bara rosmarin på altanen just nu.



Lyckost er som har fint väder, här är det regn & ruggigt!



Mysig kväll,

kramis!

2010-06-10 @ 19:21:20
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Emelie

Njuta i solen blir svårt då det fullkomligt ösregnat i två dagar!

Men kul för er i Stockholm som har sommar, är inte avis alls =)

Kram

Postat av: Zandra

Å riktigt sommarmys! Hoppas maten smakade fint fint och att ni fått en mysig kväll.

Kramar

2010-06-10 @ 20:30:05
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna

Ibland är det skönast att vara hemma, även fast jag har varit hemma lite väl mycket på sista tiden. Hoppas på att komma ut lite i helgen, kanske äta indiskt ;-)



Jag vill också ha färska örter på balkongen. Är det svårt att hålla dem vid liv?

2010-06-10 @ 20:31:17
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: anonym

hej...Jag vet att du har mer pengar än mig...så därför vill jag gärna att du skickar mig en rimlig summa

..skickar pengar till detta konto.. 8169-5 914 844 158-8

jag vill vara anonym..ska kolla om du skickat..sänd en summa du tycker är rimlig

2010-06-10 @ 20:33:12
Postat av: Marie

Vad bra med en egen örtodling!!Ska nog skaffa ngt liknande jag med, perfekt till sommarens alla middagar!

Egengjorda pommes har jag inte provat, har ingen fritös. Men man kan kanske fritera i en vanlig kastrull? Vi har oxå haft soligt i dag :)

Kram!

2010-06-10 @ 21:25:24
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Men vad!? Mycket märklig kommentar här ovan, att man aldrig slutar förvånas i bloggvärlden!



Mysigt med färska kryddor och örter på den snygga balkongen. Passar ju utmärkt när man gillar att laga goda middagar som jag vet att du gör! Att grilla är det bästa den här årstiden =)



Ha en fortsatt mysig kväll! Här blir det två repriser av SATC om jag inte hinner somna ;)



Godnatt och kraam kraam

2010-06-10 @ 22:54:12
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Egna kryddor är underbart. Har stora krukor på altanen med olika sorter. Vardagslyx!

2010-06-10 @ 23:01:54
Postat av: Maken

Till anonym - anledningen till att Anna möjligen har mer pengar än dig är att hon alltid ansträngt sig. Föreslår att du gör detsamma istället för att lägga tiden på att be om allmosor, som ger ett väldigt ömkligt intryck.



Ett tips i all välmening.



//Maken

2010-06-11 @ 07:46:31
Postat av: Camilla

Härligt med örter ute på balkongen, bara att gå ut och plocka till sig och direkt ner i matlagningen :-) Hoppas du haft en trevlig helg vänninorna, alltid roligt att prata gamla minnen!



Trevlig vecka!! (har hört rykten om sol;-)) Kram/Camilla

2010-06-13 @ 21:57:45
URL: http://vitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0