Sommaren är äntligen här


Sommaren är här både på det ena & sättet. Sol & värme i all
ära men nu kommer även de färska jordgubbarna & det är
väl somrigt om något? Älskar dem! 


Så underbart vackra & goda & man kan äta dem på en
massa olika vis; precis som de är alldeles solvarma, 
tillsammans med mjölk, vaniljglass, lättvispad grädde,
ljummen kladdkaka, ja you name it!

Gud vilken underbar sommardag vi har idag. Det enda lilla negativa har väl varit att jag har varit tvungen att sitta inne på kontoret under en stor del av dagen. Hade ju bra mycket hellre spenderat de timmarna på en filt i solen, eller på någon av bryggorna här utanför med en hög med tidningar. Men man kan inte få allt här i livet, jag är supernöjd ändå för solen skiner ju minst lika mycket nu när jag väl är tillbaka här hemma.

 

Blev en sväng på stan på lunchen så lite sol fick jag där mitt på dagen och hem kom om inte med någon större solbränna kanske, men med både det ena och andra i shoppingpåsarna. Blev en tröja, linnen, en topp och två kjolar. Perfekta plagg för det väder som råder just nu.   

 

Nu ska jag äta färska jordgubbar med mjölk och bara softa på balkongen som ni förövrigt likt jag själv verkar gilla. Tack för alla era kommentarer, alltid lika skoj att läsa var och en av era rader!

 

Kram på er ♥

Kommentarer
Postat av: Designing good life - Sarah

Härligt med jordgubbar! Ja det är synd att man måste tillbringa tid inomhus när det är så fint ute...

2010-06-02 @ 18:14:47
URL: http://www.designinggoodlife.se
Postat av: Materielltjej

Hej, vilken mysig blogg!

2010-06-02 @ 18:57:17
URL: http://materielltjej.blogg.se/
Postat av: Nina

Vi hade en ljuvlig dag i solen idag, låg i gräset vid Rosendal hela dagen! Lapade lite sol åt dig också så du borde känna sol på näsan ikväll!

2010-06-02 @ 19:03:21
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: JOY

Halau!



Idag har den första riktiga sommarvärmen hittat hem till min trakt iaf! så jäv** nice!

Titta gärna in på min blogg för lite skönhetstips!

2010-06-02 @ 19:08:38
URL: http://joysfashion.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Solvarma jordgubbar på "nya", fina balkongen i kvällssolen låter inte alls dumt tycker jag :-) Hörde på nyheterna nyss att det skall bli en lika härlig dag i morgon, underbart!



Vad säger du om i morgon, skall vi testa RBG? Utsikten är ju i och för sig inte så jättespännande men det är ju alltid kul med nya ställen! Klockan sex?



KRAM & ha en mysig kväll!

2010-06-02 @ 20:26:12
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Vilka vackra bilder och gud så gott! Såg ett stånd efter vägen från jobbet idag men stannade aldrig, dumt inser jag nu ;-)



Balkongen blev ännu finare nu med klinker. Blir mysigare att gå på och ser mer klätt ut! Kul och bra med händiga män.



Kramar

2010-06-02 @ 21:43:48
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

mums för jordgubbar! Ja nu är det sommar på riktigt- härligt! När jag tänker på vår uteplats har jag tagit inspiration av hur ni hade förra sommaren med cerise accentfärg, minns du att jag tyckte det var så fint! (ni har jättefint nu med men cerise och rosa är ju mer jessi!)



Ha det så gott Anna!

2010-06-02 @ 21:55:10
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Stämningsfullt

Hej!

Å vad gott!! Imorgon blir det jordgubbs-jakt för mig :)

Gud så fint det blev på balkongen! Jag gillade den innan också men nu blev den ännu finare! Måste vara skönare för fossingarna också :)

Kram!

2010-06-02 @ 22:01:02
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Tusen tack för att du berättade blommans namn! Ja, den ska jag fråga om pronto på någon av blomaffärerna. :) Faktum är att jag inte alls kände igen namnet, men å andra sidan är jag ingen expert på blommor heller, även om jag är väldigt förtjust i dem. ;)



Jordgubbar ja. Konstigt att jag inte förätit mig på dem ännu, hi, hi! Jag vet inte hur många liter som hamnat på insidan av mig den här säsongen, men det har garanterat blivit ett flertal! ;) Jag har ingen konkurrens, för min man begriper inte tjusningen med jordgubbar. Han äter dem, men tycker de är överskattade. Tur för mig, ha, ha! ;)



Ha en underbar torsdag!

Massor kramar!

2010-06-03 @ 05:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0