Trevliga semesterdagar





Bilder från onsdagskvällen på restaurang Sturehof som blev som väntat lyckad
tillsammans med våra goda vänner Marcus & Helene och Joachim & Fredrika. 




Och så några bilder från denna torsdags lunch på Prinsen med Marcus & Helene.
Jag och maken valde restaurangens klassiker hemlagade småköttbullar med
gräddsås, potatismos och pressad gurka. Verkligen suuuupergott!

Vilka semesterdagar! Igår en supertrevlig middag på Sturehof i goda vänners lag. Bouillabaisse med krutoner, rouille och parmesan för min del. Efter middag blev det några glas extra på stan (såklart alkoholfritt för min del) och vi kom i säng efter midnatt. Väl uppe igen denna torsdag blev det en klassisk lunch på restaurang Prinsen på Mäster Samuelsgata tillsammans med Marcus och Helene. Blev restaurangens hemlagade köttbullar med gräddsås för både maken och mig. Visade sig vara ett riktigt bra val, gott!  

Vädret denna julidag, har dock inte visat sig från sin bästa sida. Skyfall och åska vilket resulterade i ett minst sagt kort pit stop på Drottningholm och blöta fötter. Därefter har det blivit en massa spring i inredningsbutiker. Marcus och Helene var ute efter en taklampa till huset hemma i Norge och efter många om och men tycks de vara enade om en variant från Svenskt Tenn. Själv förälskade jag mig i en golvlampa på Nordiska kompaniet. Har vart ute efter just en golvlampa till vardagsrummet sedan vi flyttade in för över två år sedan, men har inte funnit någon som fallit mig i smaken förrän denna torsdag. Kommer att passa perfekt här hemma. För övrigt fick jag med mig en skål i svart från JellyBean designad Margareta Benson.

Helt utmattad av allt spring på stan somnade jag en bra stund i soffan väl hemma denna kväll. Tar på krafterna att ränna runt på stan med andra ord. Tack alla inblandade för härliga dagar trots att vädret inte var med oss, iallafall inte denna torsdag!

Nu: Sex and the city! På återseende!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som en trevlig avslutning på en trevlig dag! :)

2010-07-29 @ 23:30:21
URL: http://www.timeflies.se
Postat av: Ann-Louise

Vad kul att du hittade "din" lampa. Då var det ju värt alla steg på stan ;-)

Kul med besök av vänner och god mat, vi ska ut i morgonkväll och äta och mysa med vänner. Skönt träffas ute så slipper nån fixa och ordna.



Gillar din rosa kofta, fint med den svart detaljen!



Kramar

2010-07-29 @ 23:41:48
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Det låter som ni haft underbara dagar med era vänner. :) Och vilken tur att du sprang på "rätt" golvlampa! Nu blir jag ju genast nyfiken på hur den ser ut o hur det blir, men om jag känner dig rätt kommer du visa oss så smånigom! :) Letar själva ny golvlampa för den gamla passar inte så bra längre, sedan vi gjort om lite i v-rummet nu under sommaren. :) Men har inte letat så allvarligt ännu.



Vet du vad, idag jobbar jag sista dagen innan två veckors semester! :) Hoppas så att vi får varmt väder o uppehåll en stor del av ledigheten, så vi hinner med att bada lite och det är lättare att vara ute och göra saker.



Massor kramar!

2010-07-30 @ 05:47:17
Postat av: Sofia

Vilken söt kofta, får man fråga var den är köpt?

2010-07-30 @ 08:14:21
Postat av: Linda

Köttbullarna ser gudomliga ut!

2010-07-30 @ 09:14:13
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sofia:

Jag är supernöjd med koftan, den är köpt på H&M, så kika där =)

2010-07-30 @ 11:22:32
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Trevlig semester =) KRAM

2010-07-30 @ 16:26:32
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0