Sommarkväll i juli


Fredagsmys med svenska jordgubbar och godaste vaniljglassen.

Sitter här på balkongen med laptopen i knät och njuter av denna stilla och ljumna sommarkväll. Magen är mätt och belåten efter det att maken och jag grillat tidigare ikväll och middagen avslutades med ljumna jordgubbar och sval krämig vaniljglass. Detta är livet!

Min fredag har varit på topp från det att jag klev upp imorse tills dess att jag nu sitter här som sagt i rottingsoffan och bara njuter i fulla drag av att det är helg och ledighet. Hör hur mina kära grannar runt omkring i husen sitter ute och skålar och njuter de också av sommaren, så mysigt!

Tog en uppfriskande dusch tidigare under kvällen. Använde Philosophyduschkrämen i doften ananas och kokos som jag köpte i USA och jisses vad GOTT den luktar. Perfekt sommardoft, så jag sitter här och luktar lite som en tropiskdröm skulle jag säga i min svarta smockklänning med det blonda håret i en slarvig knut på huvudet och nakna nypeelade fötter.

Nej nu ska jag gå och pussa lite på maken. Njut av sol och värm så hörs vi säkert imorgon igen!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Elin

Den där glassen är en av dem godaste! Och jordgubbar är aldrig fel.. Mmm!



Det låter som du haft en riktigt härlig sommarkväll, själva är vi heelt slut ikväll efter en lång dag, vi har varit med och hjälpt min mamma och hennes kille som startat en tävling som heter Fotrally. Riktigt spännande var det och vilka tävlings- och idrottsmänniskor man stött på! Jisses... Efter 24 timmar var det två killar och en tjej kvar, såå envisa. Och efter 30 timmar så gav den sista killen upp och tjejen vann! Gilrpower! ;) Haha!



Trevlig helg, Kramar

2010-07-02 @ 23:18:44
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Katja

Ja, jag var en av de som tjoade på balkongen och firade min födelsedag!! Fick lära mig att sabrera Champagne nere på gatan och kan varmt rekommendera det. Trevligt partytrick som impar på många!! Bjöd mina gäster på bl a 2 av dina sallader (parma, granatäpple mm och bresaola och jordgubbar mm) och det var verkligen en hit. Stort tack till dig för att du med dina tips och recept förgyllde min födelsedag!! // Katja

2010-07-03 @ 02:23:35
Postat av: Villa W

Håller med - det är verkligen DEN godaste vaniljglassen =)

2010-07-03 @ 17:39:17
URL: http://www.villawonderful.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0