Måndag i Köpenhamn


Jag i väntan på avgång mot Köpenhamn med Öresundståget
här med en svalkande is chai från Espresso House i handen.
Koftan åkte av illa kvikt kan jag meddela, supervarmt idag.

Den röd/vita danska flaggan mötte oss mot en solig himmel.

Berömda promenadstråket Nyhavn med otroligt mycket folk, pust!

Blev en räksallad i solen på Ved kajen som ligger på Nyhavn 43.
Det och en flaska vatten blev dagens lunch för min del.

Makens lunch denna måndag blev istället rödspätta med
remoulaaaaade, danskt så det förslår ;-)

Väldigt mysigt med båtar och de färgglada husen längst gatan.

Mängder med uteserveringar smockat med folk denna soliga
julidag.


Så är det dags för en liten uppdatering från mina lata semesterdagar. Just nu befinner vi oss, maken och jag i Skåne och har över dagen varit över till Köpenhamn för skoj skull. Vi har strosat längst Strøget, ätit glass och jag har shoppat en snygg väska i grått från Friis & Company som ni får se en annan gång. Så blev det en lunch längst Nyhavn, räksallad för min del (som jag i o f s trodde skulle vara en räkmacka?! Min danska kanske inte är den allra bästa om man säger så ;-)) Maken valde rödspätta med hemmagjord remouladsås och färskpotatis och en stor kall öl, såg urgott ut men fick själv hålla mig till vatten av naturliga skäl. 

Igår myste vi runt i Malmö och vi blir kvar här på hotell Kramer ännu en natt. Imorgon bär det dock av uppåt igen mot våra hemtrakter på västkusten. Jag ska nämligen på tjejmiddag med mina barndomsvänner och maken ska roa sig på sitt håll en sväng. Det går ingen nöd på oss med andra ord!

Hoppas ni har de bra allihopa, på återseende en annan dag.

Kramar/Anna ♥

Kommentarer
Postat av: Sabina

Är ni i Malmö?? Vad synd att jag inte träffade dig, skulle vara kul och se dig på riktigt. Har följt din blogg länge nu :) Hoppas att ni har en trevlig vistelse i Malmö :) Kram

2010-07-19 @ 18:26:59
Postat av: Malena

Mysigt, mysigt!!

Vill också till Köpenhamn!

Nya väskor behöver man ju alltid, eller hur? ;)

Ska bli kul att se! Grått är frächt.



Hoppas tt du får det trevligt på tjejiddagen!



Kramar!!

2010-07-19 @ 19:08:31
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Camillanyahem

Härligt! Jag gillar både Malmö och Köpenhamn. Hoppas ni får en fortsatt trevlig semester, alla tre. :)

2010-07-19 @ 19:29:09
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Elin

Vad mysigt ni verkar ha det :) Kul med Köpenhamn! Vi tänkte åka över till Skagen och till Danmarks västkust, till Gylland..Har hört att det ska vara så himla fint där, då kanske man ska passa på att besöka huvudstaden också när man ändå är där ;)

Kram Kram

2010-07-19 @ 21:22:48
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det låter fantastiskt härligt! Precis så det ska vara under semestern med andra ord!

2010-07-19 @ 21:47:16
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/
Postat av: Caroline

Härligt och sååå gott! :)

Postat av: Sofia

Hoppas ni njuter och även passar på att se vår stad när ni är här :)

2010-07-19 @ 22:29:31
URL: http://whatiam.blogg.se/
Postat av: Anna Gustafsson

Anna! Jag var i Köpenhamn förra veckan och jag förstod inte ett ord!! Och de förstod inte mig heller!! Jag trodde ju liksom att danska & norska det har man gratis liksom... men icke, de bara stirrade på mig när jag öppnade munnen och började prata engelska med mig istället, hahaha



Vi ses imorgon



Kram Anna

2010-07-19 @ 23:57:01
Postat av: Pillan

Fina semesterbilder du delar med dig av! Ni verkar ha det jättemysigt, Köpenhamn är härligt!

Kul att få se din nya väska framöver...!

Ha det fortsatt bra i värmen/PIllan

2010-07-20 @ 06:08:22
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Vad mysigt ni ser ut att ha det! :)

Remoulaaaaade, hi, hi, åt ni wienerbröd med chokolaaaaade i mitten också? ;) (Åh vad jag saknar Solstollarna!)



Förstår dig med beställningen av mackan som blev en sallad; inte lätt för dem att förstå oss och verkligen inte lätt för oss (läs mig) att förstå dem. Är det fråga om danska måste jag gå över till engelska direkt!



Massor kramar!

2010-07-20 @ 06:19:50
Postat av: Jenny

Låter som ni har de toppen! Så mysigt i Malmö och Köpenhamn hade gärna velat besökt dessa städer också men det hanns inte med på min semester! Ha de så bra! Kram

2010-07-20 @ 08:29:01
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna Gustafsson:

Haha - Du är ju precis som jag då, trodde att jag fattade, men icks. Norska är ju så mycket lättare att förstå, låter ju nästan lite som marbo på vissa ord som vi använder i vår dialekt som egentligen är norska =)



Ses ikväll, mysigt dte ska bliii! Kraaaamis



Rebecca:

Haha - Nope inga winerbröd med chokolaaaaaaaade blev det... dumt, tänkte inte på att de finns där ;-) Ha en fin tisdag, här strålar solen och nu ska vi äta hotellfrukost! Kram, kram!



2010-07-20 @ 09:11:03
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Åh, jobbar i Kph :) Kul du var på besök där!

2010-07-21 @ 22:56:48
URL: http://smultronros.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0