Perfekt bad & glassväder


Badplats ute på Tyresö som vi hittade till denna varma
sköna lördag mitt i sommaren.

Besök på bryggorna blev det för oss, men blev inte mer än
så. Fegade ur och det blev inget dopp. Skyller på att det
såg ut att vara väldigt läskig botten ;-) 

Men det fanns gott om modiga och badglada människor 
både i vattnet, stranden och på bryggorna. 

Älsklingen slår på stort och bjuder på mumsig glass i
värmen, gott gott!

Blev klassikern Piggelin som jag älskat sedan jag var liten
för min del.

Maken körde på riktigt glass i bägare: vanilj, blåbär och
pecannötkola. Låter gott det också, men var själv mer
sugen på isglass denna dag.

Gällde att äta snabbt dock, för min isglass smälte fortare
än jag hann äta. Dripp, dropp med seg sockerlösning
överallt blev resultatet. Smartare att välja glass i bägare
som maken gjorde när det är +30 grader. 

Vilken fantastisk sommardag vi har denna 3 juli 2010. Vi har varit ute en sväng och hittade bland annat till en badplats i Tyresö där vi njöt av solen och doppade fötterna i det tillsynes ganska ljumna vattnet, men blev inget dopp för någon av oss, såååå varma var vi inte ;-) Stranden var överfull med barnfamiljer som picknickade på allt från pastasallader till pannkaksrullar och alla såg ut att njuta i solen, både föräldrar, barn och ungdomar som trängdes där på sandstranden. 

Efter strandbesöket blev det en sväng till ICA för att uppdatera med matvaror till kylen. Blev även ett besök i Saluhallen i Sickla där jag köpte på mig ett gäng med färska skaldjur, limeaioli och nybakt bröd från fantastiska Erssons Delikatess som ska intas om någon timma nere på bryggorna här utanför vårt hem. Måste passa på när det är sommar och att picknicka med godsaker ute. Måste bara vänta tills den värsta hettan lagt sig, inte så trevligt att sitta och äta i gassande sol. 

Nu ska jag ta mig en dusch och tvätta bort doften av dagens solning. Ha en fortsatt skön lördag mina fina läsare!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej Anna!!



Tack så himla mycket för din fina goa grattis kommentar här om dagen!! Jag är ledsen att jag numer är så dålig å att kommentera men jag läser din blogg flera ggr i veckan!! :) Älskar att följa din vardag! :) Men jag måste säga att du var mig en riktig badkruka! Hihi! ;) Själv har jag badat tre gånger denna vecka på en riktig vass och läbbig botten men vad gör man inte när man badar med barnen på jobbet.. haha fast det är svinkallt så är det bara att bita ihop.. ;) Roligt att ni handlar hos Ersons, det är våra bästa o goaste grannar det!:)



Kramar



2010-07-03 @ 19:12:47
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Anna

Piggelin är den bästa isglassen=)

2010-07-03 @ 20:34:50
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vilken mysig lördag, kul att hitta till nya (bad)ställen runt Stockholm, i sina hemtrakter har man ju nästan koll på varje gatsten och gräsplätt men det har man ju onekligen inte i Stockholm med omnejd :-)



Här på Västkusten öser regnet ner från en gråtung himmel idag, jag misstänker dock att vädret är ett helt annat hos er på Östkusten? Du kanske kan njuta lite av solen för mig också ;-)



Ha en toppendag, kramar!!!

2010-07-04 @ 09:34:20
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Tycker inte heller om att bada i sjöar för att bottnen e svart och ser läskig ut, men vet ju inte vad som ligger och växer eller simmar där under hehe :

2010-07-04 @ 11:22:55
URL: http://smultronros.webblogg.s
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sofie:

Hehe, ja det var nog lite mesigt ;-) Hälsa dina kära grannar att jag älskar deras delikatesser och vill de sponsra mig så är jag redo - haha!



Ha en skön söndag! Kram



Anna:

Håller helt med =)



Carolines Hemligheter:

Vad trist med ösregn, men ibland kan det nästan vara lite mysigt så här års tycker jag, men bara det blir högst en dag, trist om det håller i sig. Här är det finfint väder och varnt, pust!



Ha en skön söndag inomhus! Kram



Magdalena:

Haha - ja PRECIS så tänker jag mä, hua ;-) Kram

2010-07-04 @ 11:37:20
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0