Bokstäver


Med Alfapets olika bokstavsbrickor kan man forma vad som helst.
Här formade jag ihop bland det finaste jag kunde komma på ;)

Lördagskvällen sänker sig nu sakta här över Sjöstaden. Blev några intensiva timmar vid köksbordet denna eftermiddag med ord i alla tänkbara bredder, längder och kombinationer och efter två segrar för min del av två spelade omgångar gav maken upp. "Tur i kärlek, otur i spel" fick jag höra. Vad ska jag då säga undrar jag? ;) Måste säga att jag tycker att sällskapsspel är ganska underskattade. Tycker det kan vara riktigt underhållande att sitta någon gång ibland och gnugga hjärncellerna för att få ihop den perfekta ordkombinationen för maximala poäng. Lyckades som sagt att vinna båda spelomgångarna och med ganska goda marginaler dessutom - nöjd, nöjd!

De kommande timmar vet vi inget om. Lördagen är alltså fortfarande oplanerad. Jag känner inte det minsta sug efter utgång ikväll utan ser helst att vi är hemma och hittar på något här. Kanske låter trist, men ibland är det skönt att bara mysa runt här inne och ta det som det kommer. Färgglada drinkar, schlagermusik på stereon och ett glatt och positiv humör kan få vilken lördagskväll att bli skoj oavsett vart man befinner sig bara viljan är med, så vi satsar på en sådan ikväll tror jag bestämt.   

På tal om schlager så längtar jag nu väldigt mycket till första delfinalen av Melodifestivalen 2010 som börjar om två veckor. Älskar verkligen februari och mars med alla sina lördagskvällar med schalgermusik för hela slanten. Har såklart höga förväntningar inför årets artist- och låtfält .

Tror jag ska ta och börja fundera ut vad som ska lagas till middag. Har inget riktigt självklart val, så jag får nog gå igenom kyl/frys och skåp och se vad man kan koka ihop. Hoppas ni har det riktigt bra denna lördag.

Sköt om er, kram kram ♥

Kommentarer
Postat av: Cicci

Håller fullkomligt med dig att spel är underskattat. Spelade själv spel med några vänner igår och timmarna försvann i ett nafs.



Hoppas att ni får en fin kväll i Sjöstaden

Kramar

2010-01-23 @ 19:07:19
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Mycket bra komponerat där Anna ;) Vad duktig du är som vann två omgångar och slog maken din! Är han dålig förlorare tro...? Hihi!



Här hemma hos oss blir det lugna gatan denna lördagkväll! God mat, nåt gott i glaset och ett gäng timmar framför TV:n. "Robinson Karibien" samt "Sommaren med Göran" kommer ses under kvällen..



Ha en trevlig kväll med maken! KRAAAM

2010-01-23 @ 19:16:27
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Malin S

Very coolt foto =D

Tänk att man kan älska de sunkiga månaderna februari & mars. Det har man enbart schlagern att tacka för. Som du vet är jag också en stor entusiast. jag funderar redan nu på vilka fyllningar smörgåstårtan ska ha =)



Lördagskramisar

2010-01-23 @ 19:19:51
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag sa ju det! (att du skulle vinna!)



Här längtas det också tills Melodifestivalen börjar, 6 februari är makens födelsedag så då blir det restaurangbesök först o sen schalager!!!



Ha en mysig söndag Anna!



kram

2010-01-24 @ 07:45:11
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: AnnaS

Inte bara jag och älskade maken som är nördiga nog att förgylla en härlig lördagskväll med alfapet med andra ord. :-)

Bebisvänligt bubbel i glasen, galet många skratt och antal pussar som inte går att räkna. Undra om vi någonsin kommer att sluta bete oss som när vi var fjorton och upp över öronen förälskade!? ;-) Förmodligen inte. Hi hi..



Årets melodifestival närmar sig med stora steg och jag kan inte annat än att längta efter dessa underbara helger med glitter och glamor, schlagermys i soffan och allt annat underbart som hör till. Lovely!



Hoppas Sjöstaden bjuder på lika vackert väder som Bromma denna ljuva söndag och att du njuter livet till fullo. :-)



Stor kram

2010-01-24 @ 09:26:43
Postat av: Hanna

Gomorron gumman:) Tror att vi kommer åka upp runt den 3 februari! Så det är mitt i veckan J har jobb uppe i sthlm som han måste göra! Så jag o William tänkte åka med:))) Ha en underbar söndag:))) Stor Kram Hanna

2010-01-24 @ 10:34:44
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Grattis till vinsterna!



Har du provat Betapet på datortn där du möter andra runt vårt land. Kan bli en drog med många timmar framför datorn. Har dock kommit ur missbruket nu och använder mitt bokstavsbehov till pyssel istället!



Kramar

2010-01-24 @ 12:29:14
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad kul med Alfapet, det var verkligen länge sedan jag spelade det. Håller med dig om att sällskapsspel är ganska underskattat. Man borde absolut spela oftare.



Kramar

2010-01-24 @ 14:50:12
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: JenLen

Hej! Hoppas du haft en bra helg, verkar så iaf! :)

Jag längtar som bara den efter att det ska dra igång också.

Jag har också haft en rätt lugn helg va hemma & käka gott både i fredags & igår så inget partajande här, kände inte för det heller men vart trevligt!

Hoppas du får en fortsatt fin söndagkväll!

Kramar

2010-01-24 @ 18:54:43
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0