Torsdagsmorgon



Mycket kan man säga om snön i dessa dagar, men när det kommer till sådana vackra dagar som det var igår med strålande solsken precis hela dagen så känns det rätt okej ändå med vinter. Blev en uppfriskande och kall promenix hem efter jobbet och jag skrotade sedan mest runt här hemma och väntade på Schenker som långt om länge dök upp och plingade på ytterdörren och lämnade av ett minst sagt stort paket på runt 10 kilo. Var tvungen att skratta när jag plockade upp paketet för det var ingen liten sak jag hade beställt. Hoppas verkligen att det ska passa, blir en aning orolig varje gång jag tittar på innehållet, men det löser sig nog. Kul när jag talar i gåtor va? Lite måste man få hålla för sig själv också, ni får se resultatet framöver det lovar jag dock. 


Maken kom hem med en liten present till mig igår. Blev överraskad verkligen och glad som en liten sol var jag när jag öppnade det fina presentpappret och insåg att det var 2 st kivilyktor i den nya vattengröna färgen jag skrev om igår morse. Ska fota dem framöver, verkligen så snygga mot allt det vita här hemma. Tror allt att det ska få bli den nya accentfärgen här i Sjöstadshemmet i vår. Tack älsklingen och vet du, man KAN faktiskt bli så glad för två ljuslyktor :-) (Mannen min kunde inte riktigt förstå min entusiasm över ett par turkosa ljuslyktor när jag visade upp dem för honom X-antal ggr under gårdagskvällen mot våra vita möbler - haha!)

Mitt utvecklingssamtal blev inställt för andra gången igår då min chef hade svårt att komma till jobbet på grund av all snö och dåliga tågförbindelser. I eftermiddag har vi en ny samtalstid inbokad, så kanske tredje gången gillt om han nu kommer loss från gurkstaden vill säga.

Nu hinner jag inte skriva mer i denna stund, OS-kvartsfinalens andra halvlek i hockey pågår för fullt och jag sitter som på nålar, dessutom måste göra mig klar för dagen. Sista halvlek får jag helt enkelt lyssna på påväg till jobbet - Heja Sverige! Vi hörs, sköt om er!

Stor kram på er ♥


Kommentarer
Postat av: Stämningsfullt

Hej!

Nämen så gulligt av honom! Förstår att du blev glaaaad :)

Vad spännande med ditt stora paket! Vad kan det vara??

Ha en bra dag.

Kram!

2010-02-25 @ 08:03:10
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Cia

Hi hi. Log för mig själv när jag läste din kommentar till din man att "man faktiskt kan bli så glad för ett par ljuslyktor" ;-). I födelsedagspresent fick jag Kristina Starks tändsticksfodral med utskuren dekor (en stor och en liten) av min sambo. Jag hade pratat om att skaffa den stora och så fick jag även den lilla söta i present, och min sambo blev så fascinerad att jag kunde bli så överlycklig och uppspelt för dom fodralen. Jag kunde inte låta bli att peka på dom emellanåt och säga att dom var så fina och söta :-).

Ha en bra dag.

Kram

2010-02-25 @ 08:36:25
Postat av: Maria

Godmorgon =) Nu blir jag nyfiken på vad du har beställt så det blir spännande att få se framöver. Så otroligt gulligt av din make att komma hem med lyktorna som du önskade dig.

Lycka till med utvecklingssamtalet och ha en jättefin dag =) KRAM

2010-02-25 @ 08:42:55
Postat av: Rebecca

God Förmiddag!



Tittar in här lite snabbt i en jobbpaus. Vad snällt av maken din att överraska med lyktorna! Han är duktig på att snappa upp hintar, har jag förstått! :D

Och JAG vet ju att man kan bli SÅ glad för ett par lyktor! Min karl har också undrat över min förtjusning över inredningsattiraljer ibland, men å andra sidan kan han glädjas mycket åt andra prylar. (Gärna då av det tekniska slaget.)



Mmmm, blir också sugen på kiwisar i den nyansen, men just nu kör jag äppelgröna kiwisar i vita köket; då med våriga panellängder i intilliggande nyans. Känns härligt tycker jag, som kontrast mot snön utanför fönstret. :) I vardagsrummet är det vita blockljus som gäller för tillfället, samt några frostade vita lyktor, men man vet ju aldrig vad det blir sen...! :)



Ha en bra dag, goa Anna!

Massor kramar!

2010-02-25 @ 09:01:35
Postat av: Anna

Hahahaha...han är inte dum, maken din! Damn, he´s fast :) Snacka uppmärksam kille :) Och du är lika smart som alltid ;) Ska kanske anamma din "teknik"?

Ha en fin dag! Kraaam

2010-02-25 @ 09:03:17
Postat av: Abbe

Överraskningspresenter är alltid bra:-) Jag tror inte det finns några tillfällen när en överraskning inte passar. Själv blev jag väldigt glad när maken kom hem med fransk inredningstidning efter senaste jobbresan

2010-02-25 @ 10:03:20
URL: http://abfabimedelaldern.wordpress.com/
Postat av: Zandra

Hihi jag kan verkligen förstå din entusism för dessa fina vattengröna kivisar :-) Din man är bra han!

Måste nog bli ett inköp så fort jag packat upp i nya lyan! Hahah

Ha en fortsatt mysig och solig torsdag i huvudstaden!

KRAM KRAM KRAM

2010-02-25 @ 11:10:00
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Sjantika

Äntligen tillbaka!! Efter en massa datastrul har jag nu äntligen fått igång den igen, och måste förstås direkt in och kolla läget hos dig! =) hoppas du haft det bra sen sist, ska nu ta å läsa ifatt det jag missat! kram*

2010-02-25 @ 11:17:54
Postat av: Malin S

Jag delar din entusiasm inför de vattengröna kivisarna. Toppen av J att plocka upp presentidéer på bloggen =)



Spännande med det stora paketet. Det låter som att det är en stor typ bronsbyststatyett du köpt ;)



Kram kram.



PS. Det snöar multum här på västkusten nu, suck! DS.

2010-02-25 @ 12:34:47
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Calin

Tycker du har en sån härlig blogg med alltid så fina och inspirerande bilder.



Förstår att du blev glad för presenten, den färgen är super fin och kivilyktor kan man inte få för många utav. :) Sen är det ju alltid kul att få oväntade presenter på en helt vanlig vardag.

2010-02-25 @ 12:40:29
URL: http://cosyrose.blogspot.com
Postat av: Therése | Stylish-B.se

Så länge solen är framme så stör jag mig inte på snön. Men när det är mörkt och tråkigt som det för det mesta är i Helsingborg så är det inte roligt längre.

2010-02-25 @ 13:19:22
URL: http://stylish-b.se
Postat av: Malin

åh vilken söt make du har! Själv fick jag gå och köpa två kivisar (vattengröna) själv idag, maken hemma delar inte rikgtigt min kivipassion! Med mina 2 nya idag har jag 37! stycken....Tack för att jag får följa din blogg! Kram Malin från Göteborg

2010-02-25 @ 17:11:24
Postat av: Anette

Hejsan!! Vilken snäll man du har. Alltid lika roligt med överraskningar.Gillar också den nya vattengröna färgen på kivilyktorna. Det får nog bli en sådan. Ha en bra torsdag. Det gick ju inte så bra för våra tre kronor i morse. Kram Anette

2010-02-25 @ 17:52:28
Postat av: Anonym

JAG VILL OXÅ HA!!! FÅR NOG KÖPA SJÄLV.



KRAM EVA

2010-02-25 @ 18:38:57
Postat av: Diana - Gravid ♥

så vackert! Piffar verkligen upp allt med blommor!

2010-02-25 @ 18:49:12
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Aboura

cute blogg!

2010-02-25 @ 20:46:23
URL: http://aboura.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Aha det är så man gör...lägger en önskan på bloggen och vips så uppfylls den! Ska nog testa ;-)



Håller med dig helt om att den minsta grej kan göra ens dag!!



Hoppas du fick ditt samtal idag.



Kram

2010-02-25 @ 22:18:48
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Evelina

Förstår precis vad du menar! ;)



Önskar dig en god natt! Kram Evelina

2010-02-25 @ 22:34:12
URL: http://eveangelina.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det e det bästa överasknings presenter ja brukar säga att det e lite vardags lyx.. Nu är vi i dina trakter ligger på hotell rummet o myser nu sista dagen i morgon:)) stor kram

2010-02-25 @ 22:34:15
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: A home far away

Vilken härlig man du har som kommer hem med små presenter, och så fina också!



Ha en fin dag!

Kram Gunilla i Singapore

2010-02-26 @ 03:45:30
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0