Snövitt & rosa


Vaknade till strålande solsken denna sköna söndag. Oerhört vackert ute med gnistrande
nysnö på alla hustak och en isande blå och sprakande himmel. Dock har det nu mulnat
över och mera snö yr istället i luften.

Gårdagens schlagerdelfinal blev en riktigt spännande tillställning. Efter att gruppen Timotej schlagerchockerade med sitt Arash/Sarek-sound och gick direkt till Globen började jag bli en aning nervös. Så jag ska erkänna att jag var så engagerad att jag faktiskt smsröstade hela tre gånger på Darin. Nu har jag gått och nynnat på "You're out of my life" sedan igår. Tycker att låten är riktigt "stor" om ni förstår vad jag menar. Pampig och modern på en och samma gång så jag blev riktigt glad när han gick till final. Förövrigt har jag aldrig varit något större fan av lille Darin, men här gjorde han som sagt låter oerhört bra. Så här långt i tävlingen så är "You're out of my life" min favorit till vinsten i Globen. Återstår att se om det i nästa veckas sista delfinal kan dyka upp någon som kan kan hota Darin i mina öron. Spännande värre! 

Gårdagens middag här hemma blev supergod med saffranslax, en potatispuré, sockerärtor och en sallad med pinjenötter. Till det drack vi kall öl, gott, gott! Hände inte så mycket mer än att det blev soffhäng hela gårdagskvällen, med film och i säng strax efter tolv. En lugn men skön lördag med andra ord.

Idag blir det nog en dag inne i värmen, minus tio grader visar termometern, burr!

Ha en skön söndag! Kramar ♥ 

Kommentarer
Postat av: Stämningsfullt

Hej!

Åh så vackra bilder!!

Vilken skräll det blev igår va?! Jag hade hoppats på Alcazar och Darin men men ....

Hoppas er helg har varit bra.

Kram!

2010-02-21 @ 15:41:08
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Pethra i Göteborg

Här är en till som blev riktigt nervös när Timotej knep första platsen (?) så vi lade också 3 röster på Darin, som även jag har som favorit hittills i tävligen. Känns inte riktigt som att det kommer bli så mycket bättre än så här tyvärr.



Hoppas ni har en härlig dag!

2010-02-21 @ 15:42:51
URL: http://pethrasdagbok.blogspot.com
Postat av: Anette

Hejsan!! Vi kollade också på melodifestivalen igår och jag håller med dej. jag tror att vi såg vinnaren i går, nämligen Darin. Blir mycket förvånad annars fast vi har ju Peter Jöback kvar. Det blir spännande på lördag. Här (mariestad) har det också kommit en massa snö. Det är lite kaos, oplogade vägar och bilar som kör fast. Just nu känns våren väldigt långt borta. Kram Anette

2010-02-21 @ 16:04:42
Postat av: Anette

Hejsan!! Vi kollade också på melodifestivalen igår och jag håller med dej. jag tror att vi såg vinnaren i går, nämligen Darin. Blir mycket förvånad annars fast vi har ju Peter Jöback kvar. Det blir spännande på lördag. Här (mariestad) har det också kommit en massa snö. Det är lite kaos, oplogade vägar och bilar som kör fast. Just nu känns våren väldigt långt borta. Kram Anette

2010-02-21 @ 16:05:25
Postat av: Therése | Stylish-B.se

Fina bilder.

2010-02-21 @ 16:42:27
URL: http://stylish-b.se
Postat av: jessi

Jag håller med dig om Darin, låter är stor och jag röstade också 3 gånger för blev så nervös efter skrällen med tjejgruppen. har inte röstat en enda gång de andra finalerna så tog igen det nu!



Ha en mysig söndagskväll Anna! Helt ljuvliga foton från era fina kvarter. Jag blir såå sugen på storstadsboende när ser dina foton sen när ser bloggare som bor lantligt blir jag så sugen på det.. hihii inte konstigt att vi inte hittar nytt boende när det är så svårt att vet hur o vart man ska bo!



KRAM

2010-02-21 @ 17:58:46
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Så utrolig fine bilder du har tatt, veldig fint lys. Håper dere har kost dere masse i helgen. Jeg har jobbet, så jeg ser fram til fri på tirsdag. Resten av kvelden blir det sofaen og OL, kanskje et glass rødt også- KOs dere med søndagskvelden : )

2010-02-21 @ 18:00:03
Postat av: Anette

Jösses så vacker färg på himlen!

2010-02-28 @ 09:10:26
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0