Lördag & himlen bjuder på mer snö


En av förra helgens tulpanbuketter fotade för någon dag sedan. 
Denna helg har det inte blivit några färska blommor än så länge
då jag inte varit utanför ytterdörren sedan i söndags.

Lördag och första dagen på hela denna vecka som jag hoppas på lite sällskap här hemma. Fick sitta ensam även igår kväll till min stora besvikelse när maken istället valde att ta en lååång after work och ramlade in här hemma strax före halv fyra natten mot idag. Bara att inse att vecka 6 detta 2010 inte var min vecka, tur den snart är över. Ser framemot att gå till jobbet på måndag och få ordning på vardagarna igen, härligt och kul ska det bli!   

Ikväll dags för andra delfinalen i årets Melodifestival. Jag tjuvlyssnade naturligtvis på bidragen igår och tycker allt var så tragiskt dåligt tyvärr. Värdelöst när man har höga förväntningar. Andreas Johnson får godkänt men de andra var inte i min stil alls. I alla fall inget som fastnade vid min första genomlyssning. Får sätta mina förhoppningar till Peter Jöback i sista delfinalen som jag förövrigt hade en liten "crush on" som fjortonåring ;)

Snöar här idag igen. Nu börjar det ärligt bli riktigt riktigt uttjatat att se dessa snöflingor komma från skyn var och varannan dag. Hur mycket av den vita varan finns det där ovanför molen kan man ju undra? Barmark, värmande solstrålar, tussilago och andra vårtecken såsom nykläckt fågelliv utmed vattendragen här i Sjöstaden är det som önskas mest just nu...

Hoppas att ni får en riktigt fin lördag vad ni än hittar på där ute runt om i Sverige, men också i Danmark, Norge, Finland och Frankrike där jag vet att jag har några fina läsare. Riktigt skoj :) 

Massa kramar till er alla ♥


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Anna!



Skönt att du mår lite bättre!

Önskar dig en mysig lördag & jag hoppas att du får sällskap ikväll!



Stor Kramis

2010-02-13 @ 13:47:33
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Ett tag sen jag var inne hos dig nu!

Hoppas att du kryat på dig och att du kan njuta lite av helgen!

kram Anna

2010-02-13 @ 13:58:33
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com
Postat av: Therése | Stylish-B.se

Det snöar här i Helsingborg också idag, är lite trött på vintern nu.



Jättefina tulpaner.

2010-02-13 @ 14:41:17
URL: http://stylish-b.se
Postat av: Anette

Hejsan! Skönt att höra att du mår bättre. Tråkigt att du fick sitta ensam igår kväll men hoppas att denna lördagskväll blir desto mysigare. Jag hoppas också på Andreas Johnson. Han brukar ju vara bra. Har inte hört dagens bidrag än. Ha en bra och skön lördagskväll nu. Kram Anette

2010-02-13 @ 15:15:16
Postat av: Diana

Jag håller med dig om snön, nu börjar man tröttna på den.. Och speciellt när det kan vara så himla kallt på morgnarna.

Vilken tur att det är dåliga bidrag i Melodifestivalen ikväll då jag kommer missa den ;) Jag och min sambo ska ut och äta på en restaurang i Gamla stan eftersom vi firar 5 år tillsammans. Ha en trevlig kväll!

2010-02-13 @ 16:20:26
Postat av: Madeleine

Längtar också efter våren nu.....



Men vilken make du har;) får han skämma bort dig lite extra på alla hjrästans dag imorgon..hihi



Förstår att det blir skönt att få vardag på måndag igen fast jag tror att du verkligen behövde den här veckan hemma. Var rädd om dig nu Anna. KRAMAR

2010-02-13 @ 16:52:29
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Ja det blir nog schlagerkväll här med men trist startfält idag med. Hoppas att det är någon bra iaf, jag hade ju fått för mig att det var både Alcazar och Darin idag. Kanske är nästa vecka:)



Bra att maken stannar hemma med dig idag...haha



Sköt om er nu!KRAMAR igen

2010-02-13 @ 17:46:09
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Skönt att höra att du är på bättringsvägen nu och laddar för fulla muggar för ny vecka och nya tag. Det är ju när man är sjuk som man inser hur mycket man tar för givet i sitt liv, att allt bara fungerar så att säga...



Hoppas att ni får en skön kväll i TV-soffan, trist att höra att kvällens bidrag inte verkar vara något att hänga i julgranen... Hoppas att det är några riktigt bra mellannummer i alla fall ;-)



KRAMAR!

2010-02-13 @ 18:09:44
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Berenice

Hello,

Glad to hear you are feeling better.

On the daily blog ”rendez-vous” after a day spent hanging out at the fashion-week in the Danish capital. Lot’s of nice stuff but it is way too cold right now to wear anything else than snow boots and warm winter coat.

Valentine day tomorrow… maybe good occasion to “get” your weakly flowers from your beloved ;-) since your were sick and could not get them yourself ;-) but just an idea ;-)))

Have a very good sunday

Hugs,

Berenice

2010-02-13 @ 18:29:55
Postat av: Jennie

Du kan lägga till Grekland också där bland Norge, Finland och Frankrike. Jag kikar in hos dig nästan varje dag, gillar din blandning av inredning, mode mat och personligt. Hoppas du mår bättre och att maken din skämmer bort dig riktigt på Alla hjärtans dag ;)

Hälsningar från ett soligt Athen.

2010-02-13 @ 19:00:38
URL: http://jenniec.blogg.se.
Postat av: Marie

Har inte "tjuvlyssnat" på bidragen så jag ser med spänning fram mot i kväll. Där jag bor har det inte snöat i dag men det är alldeles för kallt här tycker jag -10 grader, längtar också efter vårens tussilago!!!



Kram!!

2010-02-13 @ 19:38:29
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jennie:

Åhh Grekland ett av mina absoluta favoritländer, vad kul :-) Hoppas ni har det härligt i Athen, solen snälla sänd hit lite till oss :-) Nu måste jag kika i din blogg! Kram

2010-02-13 @ 20:31:38
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Annica

Skönt att du känner dig piggare. Jag hoppas du inte kommer att bli allt för besviken på kvällens deltävling i melodifetivalen, var och såg genrepet igår och jag är grymt imponerad. Dessutom gick mina tre favoriter vidare =)

Krya på dig nu!

2010-02-13 @ 22:23:43
URL: http://annicaostlund74.blogspot.com/
Postat av: hanna

Visst har man börjat tröttna på snön är riktigt trött på den nu vill ha VÅR nu! Mysa ute i stället för att vara inne hela tiden:(( Krya på dig stor krams

2010-02-14 @ 00:57:43
URL: http://varatpyre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0