Lördag 28 augusti 2010



Frukostmys med bland annat äggröra och bacon.

Oj vad många kommentarer det har trillat in tillhörande inlägget från i torsdags. Blir alltid lika smickrad och lite smått överraskad att så många (de flesta för mig helt okända) tar sig tiden och skriver några fina och ibland väldigt kloka rader. Tack snälla, ni är fantastiska som delar med er av era erfarenheter och tankar.

 

Idag kan man inte klaga, fullt solsken ute och det står lördag i min almanacka. Städade gjorde jag i torsdags, likaså handlade jag hem en fin helgbukett med vita liljor och så skruvade jag ihop det nya köksbordet som kom med budbil redan tre dagar efter det att jag gjorde beställningen. Verkligen tummen upp! Så med andra ord har jag inte så värst mycket mera som behöver fixas denna helg, utan det blir till att bara njuta av att vara ledig och så ska jag passa på att gå ut i solen på promenad. 

Har dock konstaterat den senaste tiden att jag inte längre kan promenera i samma raska takt som tidigare. Inte så konstigt, men allt lite frustrerande. Får endel sammandragningar om jag går allt för snabbt och jag orkar helt enkelt inte. Kände även imorse hur jag börjar bli allt mer osmidig när jag ska kliva upp ur sängen. Var tvungen att skratta åt mig själv när jag "kravlade" mig upp likt Barbamamma och då är magen inte särskilt stor ännu (kan man ju räkna ut hur rolig man kommer se ut om några veckor). 

Idag går vi in i vecka 27, börjar så sakta se målet långt där framme... ♥

Ha en fin lördag!

Kramar/Anna ♥


Kommentarer
Postat av: Sofia

Härligt med lördag!

Tjusig du blev i håret, alltid skönt med lite förändring :)

Hoppas du även njuter av din make denna lördag trots tidigare "missnöje".

Ha en skön helg, hoppas på blid på både köksbord och mage SNART ;)

2010-08-28 @ 11:55:25
URL: http://whatiam.blogg.se/
Postat av: Anna - designnörden

Min kollegor kallade mig för just Barbamamma under min graviditet. Jag hade min bebismage och var alltid klädd i svart :)

2010-08-28 @ 12:21:53
URL: http://designnord.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jobbigt att inte kunna röra sej som vanligt. Du får väl helt enkelt ta längre promenader för att kompensera =)



Har en liten fråga, vet att jag läste någonstans om att du blekt dina tänder, vilken metod och produkt använde du dej av då?



Kram

2010-08-28 @ 12:41:01
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Stämningsfullt

Hej!

Härligt! Nu är du inne på slutspurten :) Du får helt enkelt njuta av låååångsamma prommisar ist, haha.

Gud så fin du blev i håret förresten! Kul när man testar något nytt och det blir sådär bra!

Vad nyfiken jag blev på nya bordet. Bild kommer hoppas jag ;) Själv sitter jag på nya Tolixstolar som köptes igår och nu funderar vi på om vi kanske skulle köpa nytt bord också.....vi får se....

Hoppas du får en bra dag.

Kram Vanja!

2010-08-28 @ 12:43:31
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Zandra

Härliga morgon bilder ;)

jag är nyffis på bordet som jag förväntar mej att de kommer dyka upp en bild på inom en snar framtid ;-)

Jag känner helt igen mej i din Barbamamma känsla, jag stånkar o stönar så fort jag ska upp ur soffan eller sängen och det är 10 veckor kvar minst, så jisses vad har vi att vänta oss? :-) Nåt alldels underbart hihi.

Här får man också gå promenader i ett väldigt lugnt tempo, samandragnigar och ryggvärk så de ibland står "härliga" till.. men men bara att lyssna på kroppen o vila har jag hört.

Så de hoppas jag att du gör Anna-Panna! ;-)

KRAMISS

2010-08-28 @ 13:03:34
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Lustigt med barbammama. Min sambo kallade mig for det nar jag provade en mammatopp nar jag var gravid. Sen skrattade han gott och lange.Sen sa han varje helg att han ville aka till Mothercare och se mig prova trojan igen sa han kunde ta kort sa vi hade nat att skratta at efterat, eller om tio ar. Hmmm, grrr, jag trodde det var meningen att de skulle vara stottande och sadar...



Du var jattefin i din nya frisyr foresten.

2010-08-28 @ 13:10:17
Postat av: Elin

Haha! Om du är barbamamma så kan du ju tänka dig hur jag ser ut när jag ska upp på mina otaliga toalettbesök under natten ;-) Sjöelefant skulle nog vara en passande benämning på mig!



Är också sugen på en promenad, även den blir i maklig takt. Njut av din lediga lördag och av solskenet!



Stora kramen!

2010-08-28 @ 13:18:05
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: ullis

tack för ditt svar, blir minsann att kontakta tandvården för ett utlåtande och prisförslag tror jag =)



Hoppas att dina hormoner/irritation lugnat ner sej nu så att du och maken kan ha en strålande helg tillsammans =)

2010-08-28 @ 13:29:03
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Johans mode

Vad gott det såg ut! :)



Vad tycker du om dagens ideal och att många anpassar sig efter att andra ska vara nöjda? Tacksam för svar!



Ha en bra dag.

http://blogg.veckorevyn.com/johansmode/

2010-08-28 @ 17:49:49
URL: http://blogg.veckorevyn.com/johansmode/
Postat av: Malin S

Jag kan inte låta bli att fascineras om och om igen över kroppens signaler. Jag är en riktig speed-gångare och upplevde, precis som du säger, en frustration över att inte kunna trippa på som tidigare. Även i mitt jobb är jag ganska "intensiv" och energisk så även på jobbet sa kroppen till mig att lugna ner mig. Man kan liksom inte fortsätta PRECIS som vanligt och det gick upp för mig till sist ;) Då var det ganska skönt att liksom stressa av och tagga ner, hi hi =) Ha en bra arbetsvecka! kram

2010-08-29 @ 22:49:57
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0