Tillbaka till vardagen!


Jag är inte mycket för Gina Tricots plagg. Finner sällan något som
jag inte tycker redan ser urtvättat ut, men denna kofta föll mig i
smaken på direkten när jag såg den i skylten. Perfekt en lite kylig
höstmorgon framöver.

Koftan funkar dessutom med en växande mage så nu hänger den
i dressingrummet i väntan på hösten. Första höstplagget - check!

Första dagen efter semestern har jag precis vaknat upp till. Tänk att det nu är en månad sedan jag klev ut i strålande solsken genom svängdörren på plan 7. Fredagen den 9 juli var det då och jag hade hela sköna semestern framför mig. Nu ligger dessa gångna fyra veckorna bakom och nu är det nya veckor som ligger framför mig. Veckor och månader som jag ser framemot med spänning...

Vet inte alls vad denna första dag har att erbjuda. Är glad om jag minns alla olika lösenord jag har för att komma in på våningsplanet och i datasystemet. Vet att jag skrev upp dem någonstans, undrar bara över VAR jag la lappen... Blir väl troligtvis en mjukstart denna måndag. Mailboxen kommer med all säkerhet att lysa röd, så den blir det första att gå igenom. Så svara på mail och rensa. Blir säkerligen också till att göra upp planer för kommande arbetsveckor. Ser faktiskt framemot att börja jobba igen.  

Längtar dock inte direkt efter hösten än, men den kommer ju successivt. Behöver inhandla lite nya höstplagg, men det känns inte så kul att handla plagg just nu. Måste hela tiden tänka ett steg längre och köpa kläder att växa i. Än är magen bara liten och söt, men vet ju vart åt det barkar. Inhandlade koftan ovan häromdagen och är iallafall supernöjd med den. Där finns plats även för en bebismage, perfekt till både jeans, klänning och kjol.

Nu ska jag äta en liten tallrik med naturell yoghurt och en näve nötter, plus ett glas apelsinjuice. Sedan blir det till att kila mot jobbet. Frukostmackan med salami är redan bredd och nerpackad i Neverfull-väskan och kommer ätas först till morgonfikat med en kaffe med mjölk. Gott!  

Ha en fin måndag. Ni är säkerligen många med mig som ska tillbaka till era jobb efter semestern denna måndag. 

Kramar ♥   

Kommentarer
Postat av: Åsa

Godmorgon!

Hoppas du får en bra dag efter semestern!

Din fina blogg har snabbt blivit en favorit och ännu mer nu när du ska få en liten (har själv två små så det är alltid skoj att läsa om andra som väntar/har barn). Har fått farligt mycket inredningsinspiration av att kika runt här;)

kram från Åsa

2010-08-09 @ 07:27:10
Postat av: Linda - Inspiration, Inredning, Design

Jättesnygg!



Håller med dig om att hösten gärna får vänta ett tag. Men det verkar ju tyvärr som att den är på väg oavsett om vi vill eller inte. Just nu känns det alldeles för grått och trist ute.



Hoppas du får en bra start på jobbet efter semestern

Kram Linda

2010-08-09 @ 07:53:37
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Såå fin kofta:) verkligen ett jätte fint höstplagg:)

2010-08-09 @ 08:35:47
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Fia - More of White

Godmorgon!

önskar dig en bra start :)

Jag har själv köpt koftan på Ginatricot i färgen powder melange och den har redan blivit en favorit ;)

Ha nu en toppen dag, själv så är jag nu inne på min andra arbetsvecka.

Kramm Fia

2010-08-09 @ 09:18:00
Postat av: pillan

Ja lycka till på jobbet idag;) Själv kliver jag på första dagen på mammaledigheten idag! Men det bara swischar till så är det din tur:)

Ha d/PIllan

2010-08-09 @ 09:57:55
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: Mia ☆

Hoppas första arbetsdagen efter semestern blir trivsam :) Bra tips på koftan förresten! Jag ligger ju några veckor efter men magen växer stadigt så det är bäst att som du säger tänka långsiktigt vid klädinköpen. Kram!

2010-08-09 @ 11:11:46
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Malena

Ja var tar tiden vägen egentligen?

Mårten semester börjar idag så vi har tre veckor framför oss tillsammans. Underbart! Hoppas bara att solen tittar fram snart.



Såg koftan på håll på Gina tricot och den verkar jättefin! Är det acryl??



Hoppas att du får en bra första dag på jobbet!



Kramar!!

2010-08-09 @ 11:29:15
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas du får en bra första dag på jobbet efter din semester! Va så med mig första dagen på jobbet att ja glömde vissa koder men som tur är så sätter de sig snabb igen,men jobbat i 3 veckor nu sen min semester tiden går snabbt.Jätte fin kofta du köpt föresten såg den igår också..kram

2010-08-09 @ 11:37:15
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Maria

Jättefin kofta. Ser riktigt höstmysig ut. Hoppas att du får en bra första dag på jobbet =) KRAM

2010-08-09 @ 11:47:33
Postat av: Carolines hemligheter

Hoppas att du har en skön dag på jobbet och kan mjukstarta lite, fokus på mailkorgen brukar ju vara en lagom aktivitet den första dagen efter långledighet!



Vi får boka in en dejt snart tycker jag, det gäller ju att passa på att utnyttja sommarkvällarna så länge det går :-) En middag på Jimmys (om man kan sitta ute) eller ngt annat ställe här i området i nästa vecka kanske? Hur ser det ut för din del, jag tror att jag är ganska flexibel?



Jobba lungt, kramar!!!

2010-08-09 @ 13:06:26
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Paula

koftan hade jag aldrig tippat att är från Gina Tricot, den är verkligen snygg!

2010-08-09 @ 13:14:47
URL: http://hallonmasken.blogg.se/
Postat av: Sofie

Den koftan har jag med spanat in, jättefin speciellt på din växande mage kan jag tänka mig=)

2010-08-09 @ 13:43:39
URL: http://www.alltforforaldrar.se/frusofie
Postat av: Camilla

Tycker koftan är jättefin, har själv spanat in den för några veckor sedan då vi var i Karlstad :-) Blev dock inget köp den gången. Tror den kommer passa en växande mage perfekt!



Nej hösten ser man kanske inte direkt fram emot, men nytt i butikerna och mycket mys hemma är fördelarna :-)



Ha det så fint på jobb i veckan! Kram kram!

2010-08-09 @ 16:36:03
URL: http://vitha.blogg.se/
Postat av: Karin

Vilken snygg kofta! Blev själv sugen på att köpa en sådan nu när jag såg den :) Tycker alltid att det är lite extra kul att shoppa just höstplagg, har väl nåt att göra med att hösten alltid känns lite som "a fresh new start". Ha en fortsatt bra måndag!

2010-08-09 @ 16:53:31
URL: http://dufvander.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vill inte komma med pekpinnar, men salami är ibland olämpligt som gravid! Varmrökt är ok, kallrökt inte. Ofta är det svårt att veta vilken typ salami det är...

2010-08-09 @ 18:34:13
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Åsa:

Vad kul att du gillar bloggen, glad jag blir =) Stor kram



Malena:

Ja det är Acryl, inte det bästa materialet, men det får gå =) Kram



Anonym:

Tack snälla för omtanken. Fick panik nu, äter Persons Salami i tunna skivor och den ska vara varmrökt enligt uppgift som jag precis googlade fram, pust vilken tur! Kram

2010-08-09 @ 20:00:19
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Mia

Skönt att ha dig tillbaka i bloggen som är så trevlig att läsa



Sköt om dig

Kram

2010-08-09 @ 20:45:27
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Mia:

Tack =) Sköt om dig du också! Kramar

2010-08-09 @ 20:51:34
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Lena

Tycker precis som du angående kläderna på Gina Tricot. Och precis som du gillade jag den där koftan när jag gick förbi skyltfönstret idag, och smet in och köpte den.. :-) Hoppas dock att sommaren dröjer kvar några veckor till...

2010-08-09 @ 21:47:22
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Lena:

Jag håller helt med dig, hoppas sommaren stannar ett bra tag till =) Ja visst är koftan fin, jag är helnöjd!



Kram/Anna

2010-08-09 @ 22:07:48
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Mira

Livsmedelsverkets hemsida är bra att läsa angående kosten när man är gravid. Tur din salami var varmrökt. Det står att risken att man blir smittad av bakterien är väldigt liten men man blir ju lätt nojjig. Ett tips enligt sidan är att frysa salami, parmaskinka och sånt i 3 dygn för att vara säker.



Själv nojjar jag mig över vad man kan äta nu när man ammar.. (fast jag är glad över att äntligen få noja över det eftersom jag gick 20 dagar över tiden..Trodde inte vår tjej skulle komma ut)



Dags för en ny magbild snart? =)

Ha en fin vecka, kramar Mira

2010-08-10 @ 08:40:49
URL: http://mirandalux.blogspot.com
Postat av: Sofia

Tycker om det du skrivit! Roligt att se lite bra saker och inte bara det vanliga sakerna som man kan läsa om varje dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0