Ett enkelt litet klick


Jag har ju glömt att visa vår nya golvlampa som jag köpte från NK Home
tidigare i somras. Här ser ni en glimt av den iallafall. Lampan går i vitt &
med rostfri matt fot som mycket annat här hemma.


Det är farligt att sitta hemma en kväll i sin ensamhet kan jag konstatera. Lyckades nämligen ”pigga upp” mig själv med att klicka hem ett nytt köksbord från The Home. Har funderat ett tag nu på bordet ifråga så det var inget impulsköp, men det är ju ändå farligt enkelt att shoppa sittandes hemma i soffan. Så när det lägligt dök upp en rabattkod gällande fri fraktavgift/hemkörning så var beställningen ett faktum. 


För den nyfikna är bordet ett högblankt expanderbart med ben i blankpolerat rostfritt stål. Valet stod mellan detta "tunna" bord och det lite mer robusta Story från Mio. Gillar båda, men det sistnämnda gick bort på grund av att jag tror att det helt enkelt skulle stjäla lite för mycket av den luftiga känslan vi har här hemma. Plus att vi har mycket i vitt och stål i övrig inredning. Så jag tror att det bordet jag valde kommer att bli riktigt bra när det väl är på plats.

 

Så nu väntar jag ivrigt på leveransen. Bordet fanns enligt uppgift i lager så innan denna vecka är över så har vi förhoppningsvis bordet här hemma. Sådant älskar jag, leveranstider på månader är verkligen ingen höjdare. Räcker gott och väl som det är med leveranstider för vår del detta år tycker jag. Dels var det nästintill 6 månader för vår nya bil och så är det ju som alla vet 9 månaders väntan för en bebis så jag är innerligt trött på att vänta.

 

Ha en fin tisdag!

 

Kram ♥


Kommentarer
Postat av: Zandra

Å vad spännande med nytt bord! Vi är också sugna på ett större o har börjat kika men de är inte lätt inte ;-)

Ja att vänta är ingen höjdare... hihi men snart är Myran här hihi! MYS!

Happy Tisdag!

KRAMAR

2010-08-24 @ 07:53:46
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Designing good life - Sarah

Kul med ett nytt bord! Skönt att inte behöva vänta heller. Det brukar göra att jag struntar i att beställa och letar vidare istället. Tålamod är inte min starka sida... :-)

2010-08-24 @ 08:07:14
URL: http://www.designinggoodlife.se/
Postat av: Rebecca

God Förmiddag!



Var alldeles för trött för en morgon-kommentar, så det blir en nu istället. :)



Snygg lampa; kul att jag hade gissat mitt i prick på hur den du valt såg ut! :) Visste ju att det var en golvlampa och tänkte just vit skärm av "standardmodell" samt en smalare stålfot, men trodde väl inte att det skulle stämma så bra! Den är jättefin och passar bra in med er övriga inredning.



Spännande med nytt matbord och skönt att bli av med det missfärgade. Håller med om det du skrev om leveranstider. Men vad gäller bebis -försök i all längtan och väntan att "njuta" av den sista tiden med egentid och på tu man hand, för sedan kommer ju allt sådant kännas som en smått ouppnåelig lyx, har jag förstått på väninnorna. :)



Massor kramar!

2010-08-24 @ 08:29:03
Postat av: Mirva ♥

Hej Anna!



Menar du på denna matbord?



http://thehome.se/wp-content/uploads/2009/04/1002116_01-arezzo-matbord-hogblankt-vitt.jpg



Mvh, Mirva

2010-08-24 @ 08:40:41
Postat av: Sophia

Hej!

Måste fråga om det är bordet som heter Sion? Har själva tittat/funderat på det, om det är detta bord, skriv gärna ett litet inlägg när ni fått hem det, om det är som förväntat osv. Nyfiken...

Svårt att få en riktig uppfattning genom att bara titta på datorn.



Sen måste jag även få fråga om eran nya bänkskiva, vad är det för märke och vad heter den? Är den högblank? Vi ska byta bänkskiva i vårat kök, och letar efter en vit blank skiva.



Ursäkta om jag är frågvis.

//Sophia

2010-08-24 @ 09:11:09
URL: http://fruniva.blogg.se/
Postat av: Linda - Inspiration, Inredning, Design

Vilken snygg lampa! Är också ute efter en golvlampa, men då mer än läslampa till vår fåtölj. Men har svårt att bestämma mig för vad jag vill ha:)



Vad spännande med nytt matbord. Ska bli kul att se vad ni har valt för modell.



Trevlig tisdag

Kram /Linda

2010-08-24 @ 09:11:40
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag VERKLIGEN älskar erat hem stillrent och fint;:))

2010-08-24 @ 09:21:28
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Snygg lampa och jag är sjukt imponerad av vart era sladdar är??? Inte en sladd så långt ögat kan nå :-) I vårt vardagsrum är det en hel hög med sladdar som fortfarande gör mig på dåligt humör varje gång jag ser dem men av någon anledning orkar jag bara inte ta tag i detta enorma trassel ;-)



Jag har en fråga till dig: Ni anlitade ju en firma för att renovera badrummet härom året, var ni nöjda med dem? Jag skulle jättegärna vilja få namnet på den firman i sådana fall, vi måste få tummen ur nu och fixa badrummet innan bebisen kommer men vi har inga rekommendationer än så länge på bra hantverkare/elektriker som fixar badrum. TACK!!!



Ha en skön tisdag, massa kramar!

2010-08-24 @ 09:41:31
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Paula

fin golvlampa! den passar in perfekt hos er!

nu gjorde du mig nyfiken på köksbordet, jag hoppas du visar bilder så fort som det blir möjligt ;)



ha en fortsatt bra dag!

2010-08-24 @ 09:58:10
URL: http://hallonmasken.blogg.se/
Postat av: Emelie

Snyggo lampa- bra köp!

Spännande med nytt bord!

Det börjar klia lite även i mina inredningsfingrar efter en total torka den senaste tiden...

Funderar på om matbordet i ek ska få sig en omgång med vit färg kanske... ;)

Kram kram

2010-08-24 @ 10:02:05
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Eva johansson

Kul o se .



Men jag undrar står inte stolarna i bordsbenen?

men as fint hoppas det blir bra.



mvh

Eva

2010-08-24 @ 10:05:39
Postat av: Carolines hemligheter

Tack för sladdtipset, fast det lät rätt avancerat så jag kanske får komma förbi någon gång och kika :-)



Jag letar vidare efter hantverkare, nu har jag skickat en förfrågan via den här länken http://www.servicefinder.se/kategori/bygg/badrum_vatrum och hoppas på att det kan ge något. Vi ska iof inte göra några jätterenoveringar så man kanske inte skall vara för kinkig med vem man väljer... Helst skulle jag vilja ha fri tillgång till "arga snickaren", honom gillar jag ;-)



KRAM!!!

2010-08-24 @ 11:12:23
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Nicky

Snyggt! Önskar dig en fin dag! :) Kram/Nicky

2010-08-24 @ 11:27:41
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Sabina

Du har fortfarande inte skrivit om er nya bil, vad det är för märke? Som många har undrat här :) Din mans nya så kallade leksak :) Ha en fin tisdag,, Kram/Sabina

2010-08-24 @ 15:07:38
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Jaså du hade tänkt att lampan kunde se ut sådär som jag köpt. Du känner mig vid detta laget ;-)



Ang barn så är det klart att det blir svårare att vara spontana och göra som man vill hela tiden, men jag ska verkligen försöka se till så att jag och maken inte tappar varandra på vägen under de s.k. småbarnsåren. Vill inte gå i samma fälla som många andra gör (vilket jag säkert tror är superenkelt)Här måste båda anstänga sig lite extra, vara förstående och sedan att planera är säkert A och O så tror jag faktiskt att man kan få allt att fungera om man verkligen anstränger sig, hoppas jag iaf =) Kram!



Mirva:

Helt rätt gissat! Kram



Hanna:

Tack raring =)



Paula:

Det lovar jag så klart att göra =) Kram



Eva Johansson:

Förstår inte din fråga riktigt? Kram/Anna



Sabina:

Jodå jag svarade till er som undrade redan bland kommentarerna i inlägget från den 2 augusti, men vår nya bil är iaf en Porsche cayenne, så nu vet du =) Kram/Anna

2010-08-24 @ 17:23:17
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ser jättefint ut! Å, va kul med en porsche cayenne. Vi suktar också efter en porsche här hemma. Planen är en sportbil som vi kan ha ett par år innan vi byter ut till familjevänligare modell. Får se om vi lyckas med detta :) Kram Johanna

2010-08-24 @ 18:20:25
URL: http://nyabebisar.blogspot.com
Postat av: LaLuna

Trevligt med nytt matbord! Att välja är ju inte helt enkelt, kollade på många bord innan vi kunde bestämma oss. Vi körde på ett liknande ert nya som även det var expanderbart. Är jätte bra när man har gäster och när familjen växer :-) Nu är det stolar som ställer till det, att hitta nya som passar bra till bordet...

2010-08-24 @ 21:26:15
URL: http://laluna.webblogg.se/
Postat av: Eva johansson

Hej



Jo jag kollade på gruppen Pisa Matgrupp om det är den du menar jag tycker det ser ut som bordsbeneb är nära stolarna det ser trångt ut det var så jag menade.

om det nu är den gruppen eller bordet.

Kram Eva

2010-08-24 @ 21:46:09
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Eva:

Okej då fattar jag vad du menade =) Men det är inte det bordet jag beställt, så hoppas inte problemet är det samma för "vårt" bord!



Sov sött, nu är det läggdags för min del!



Kramar/Anna

2010-08-24 @ 21:51:57
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Saga-Marie

men jissus har ni köpt en bil för 1 mille?!?! Grattis ;) skulle med vilja!

2010-08-24 @ 22:33:23
Postat av: Maria

Låter spännande vad var det för kod? Något du kan dela med dig av?

2010-08-25 @ 10:54:27
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Maria:

Du får googla på rabatt + The Home så kommer koden upp, minns den inte så här i huvudet =)

2010-08-25 @ 14:46:04
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0