Fredagsmys



Nya doftljuset tänt och en dukning i svart och vitt. Tallrikarna kommer från
Duka, servetterna Marimekko, underläggen från Bolagret, glas från Iittalas
serie Essence. Portionsformarna med Gino fyndade jag för bara några kr/st
på Ullared under semestern. Helt perfekta för små efterrätter.  



Och så några mingelbilder från kvällen. Jag själv kom bara med på ett litet
hörn som ni ser när vi satt ute på balkongen och sippade på mousserande
(alkoholfritt för min och magens del). Champagneglasen är köpa från Duka
för några år sedan.  

Lördagen är här och gårdagskvällen blev förträfflig. Annika och Lisa är verkligen två underbara och glada energiknippen. Alltid superskoj att lyssna till vad som händer i dessa två singeltjejers liv. Middagsmaten blev för övrigt lyckad om man nu får säga det själv (jag har inga problem med det, fråga maken ;-)) gäller både huvud- och efterrätten. 


Blev alkoholfritt för min del hela kvällen. Fördelen med att jag inte dricker vare sig vin eller annan alkohol heller för den delen i dessa tider är att man vaknar upp pigg i knoppen så här ”dagen efter”.  


De söta tjejerna hade tillsammans bakat en ljuvlig annanaskaka som jag fick för de tänkte att vin inte är passande att ha med som gåva i mitt tillstånd. Så de hade istället bakat, urgulligt! Ska hugga in på en bit under dagen tillsammans med en kopp kaffe. Kakan luktar helt ljuvligt och ska be om receptet vid ett tillfälle så att ni som vill kan testa att baka den ni också. Tack tjejer!


Blir en stilla lördag på hemmaplan som det ser ut just nu. Ska sätta mig och gå igenom lite papper och sedan ska jag göra en lista över vad som ska inhandlas här under hösten innan lillmyran kommer till världen. Vet redan nu att både en spjälsäng, skötbädd och åkpåse till vagnen borde föras upp på den där listan och mer saker lär det väl bli. 

Ha en fin lördag, på återseende!

 

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Nicky

Mycket trevliga bilder som alltid :) Ha en fin helg! Kram/Nicky

2010-08-21 @ 12:14:37
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Rebecca

God Lördag!



Vad trevligt ni ser ut att ha haft det och skojigt att maten blev en hit. :)

Och härligt med underbara energiknippen till vänner! :) Upplevde ni förresten att det var svårt att lära känna nya människor när ni kom till Sthlm? När vi flyttade till Gävle, märkte vi att man inte gärna "släpper in" nya människor i sin bekantskapskrets. Tråkigt men sant, och tydligen är stan lite "känd" för att vara sån.



Hoppas det tråkiga illamåendet givit med sig. Du hade väl sluppit ända till nu, så det vore ju himla synd om det skulle komma nu istället. Men allas magar kan ju bli lite upp och ner ibland, jag menar även om man inte är gravid, så det ger säkert med sig. (Annars får du botanisera bland apotekens åksjukegrejer.)



Ha en fortsatt härlig lördag!

Massor kramar!

2010-08-21 @ 12:18:35
Postat av: Maria

Kakor luktar inte, de doftar ;) ;) Hoppas du får en härlig helg Anna!!!

2010-08-21 @ 12:30:08
Postat av: Ann-Louise

Singeltjejers liv kan vara rätt underhållande att lyssna på, förstår att maken ville vara med ;-)



Klart man får säga att ens mat är god! Jag t.ex. gör bara god mat, svarar jag när nån säger att det var gott! Ha, ha sån är jag!



Ha det bra med listandet i helgen!

2010-08-21 @ 16:37:27
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Linda

Se väldigt gott ut! Hoppas ni hade en trevlig kväll!

2010-08-24 @ 09:10:57
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0