Energisk

 
Inte bara små myror jag är förtjust i, även apor klappar mitt hjärta
lite extra för. Så detta roliga & lite fulsnygga kort från Design Torget 
skickade jag iväg idag med posten till en väldigt speciell person ♥  

Så är ännu en arbetsdag i livet till ända. En ordinär sådan. Har fått gjort det jag hade planerat, inget onödigt tidsspill. Sådana dagar tycker jag om, dötid sittandes i massa möten är inte min grej! 

 

Tog mig en extra lång promenad påväg hem. Känner mig väldigt energisk just nu och få väl passa på. Nästan så det oroar mig lite granna, ska jag inte känna mer? Vara trött, sliten och ha småkrämpor i mitt tillstånd? Hade myran i magen inte "sparkat" några gånger under dagen hade jag inte kunnat säga att jag är gravid. Men det är väl okej att känna så här antar jag? Detta med ständig oro får jag väl leva med. Kommer säkert att oroa mig när han väl är hos oss också, fast då en helt annan slags oro/ängslan.

 

Några av er skrev i inlägget i söndags att jag troligtvis börjat ”boa” med tanke på min framfart med mopp och trasa. Kanske är det så, visste inte att man gjorde på det viset? Men rent instinktivt så vill jag röja, städa och organisera hemma just nu. Jag har haft noll och inget intresse av detta sedan lång tid tillbaka, men nu verkar det vara mycket sådant i min skalle. Så är "diagnosen" sådan att man gör på det viset när man som ni kallar det ”boar”, så är jag väl i den fasen nu då - haha! Tur man har er så man lär sig något nytt om sig själv ;-)

 

Nu ska jag värma resterna av gårdagens goda köttfärssås.     

 

Många kramar till er ♥

Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Var glad att du känner så!! Visst kan det vända längre fram i graviditeten, men det behöver ju inte göra det. Många kan ju fortsätta att leva precis som vanligt, trots att dom är höggravida :-)



Kram!



Ps: Underbart kort :-)

2010-08-16 @ 18:15:07
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha roligt att du skrev de med "boa" Läste ut en shopaholic i väntans tider och just där tog de upp de med att boa=)

2010-08-16 @ 18:32:22
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Nina- Glamourmamman:

Jag är jätteglad, men eftersom jag aldrig vart gravid tidigare så är det svårt att veta "hur" det ska kännas runt dessa veckor. Man läser och hör mestadels om de som mår piss och när jag inte känner så är jag rädd att det är "fel" på någotvis, vet att det är fånigt, men kan inte hjälpa det =) Men jag är supertacksam!



Ja visst är kortet underbart, supercool är han apan!



Kram

2010-08-16 @ 18:32:52
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna:

Hade aldrig hört det innan =) Den boken kanske man ska ta och läsa förövrigt! Kram

2010-08-16 @ 18:33:59
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Åsa

Godkväll!

Tror inte att det går att komma ifrån all oro som gravid, och den finns kvar även när de små anlänt..men på ett annat vis.

Skönt att du mår fint, njut allt du orkar!

kram Åsa

2010-08-16 @ 18:48:58
Postat av: Sofia

Mådde själv väldigt bra hela min graviditet och hade en mycket bra förlossning.

2010-08-16 @ 20:06:57
Postat av: Anna

Kan du inte skriva receptet på din köttfärssås? Vore kul att testa en ny variant. :)

2010-08-16 @ 20:22:48
Postat av: Sofie

Hej på dig!



Du ä ju några veckor före mig men jag känner mig precis som du. Nästan som vanligt, bortsett från att det rör sig konstigt i magen och det gå inte längre att stänga mina vanliga byxor... Tycker inte alls du ska oroa dig utan jag tycker vi säger GRATTIS till oss som än så länge sluppit diverse krämpor! :) Hoppas det får fortsätta så för oss båda!



Kramar



PS!

Skakar på huvudet åt föregående inlägg. Så onödigt!

Hoppas du kan skaka av dig, du har så rätt i det du skriver om avundsjuka...

2010-08-16 @ 20:23:42
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vad skönt att någon har energi denna måndag! Själv har jag vandrat runt som en levande zombie idag... Inte ens kaffe har hjälpt och då är det illa ;)



Nu vankas sängen, så hoppas jag på en piggare morgondag! Sov gott & kram /Miia

2010-08-16 @ 20:53:15
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Malin S

Jag diggar lille Myris som är så snäll mot sin moder. Att han skippade illamåendesymtomet var ju extra toppen =) Heja Myris! Helt underbart att du kan njuta av graviditeten. Jag mådde också jättebra när jag väntade Amy. Hade ju tänkt att jobba till typ någon dag innan BF, ha ha! Det hade jag fixat men så kom ju hela grejen med att hon låg i säte/snitt och så. Ha en bra kväll och det är ju så coolt att du boar. Sött på något vis att man omedvetet vill fixa och dona innan familjemedlemmen kikar ut. kramis.

2010-08-16 @ 21:23:42
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna:

Jo det ska jag göra, har fått frågan innan, vet inte varför jag inte fått till det, Men receptet kommer framöver =)

2010-08-16 @ 21:53:18
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: sara

Lugn, bara lugn, det kommer :-) I den här delen av graviditeten mår man som bäst. Alla tidiga symtomer är som bortblåsta och än är du inte höggravid. De sista veckorna innan förlossningen kan bli lite jobbig. Men nu är du hög på oxytecin och mår strålande, ser strålande ut med tjockt blankt hår, fylliga läppar och stålande hy. Det är exakt så du ska må och det är fördelen med att vara gravid. Njut så länge du är full av "lycko-hormonet" oxytecin, för det är exakt samma hormon eller snarare bristen på det som gör att man blir blek och grå och tappar mycket hår efter graviditet/amning. Så njut på nu :-)

2010-08-17 @ 07:40:47
Postat av: Malin S

Oj oj. det var ingen munter läsning som Sara bjöd på här. Men alla mår ju tyvärr inte toppenbra under hela graviditeten. Det skumma med graviditeter är ju att det kan variera något alldeles oerhört hur man mår. Och det coola är att man får en liten underbar bebis oavsett (i de allra allra flesta fall). Ang. hårtapp under amning så var jag en av de lyckliga som inte tappade ett strå extra. Så det finns alla varianter även på det området. Visst finns det nackdelar även med graviditet och amning men de kan jag lova att jag definitivt glömt bort såhär när Amy är ett år. Nu vill jag ha fler! ;) kram kram

2010-08-17 @ 10:26:12
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Nina

En del har "lätta" graviditeter, andra har det superjobbigt - så är det bara. Jag hade en dröm fram till vecka 30 då rygen kraschade men den har varit dålig i 20 år så det kan jag knappast skylla på sonen! Njut av att du mår bra och samla energi för det som kommer i mitten på november... ;)

2010-08-17 @ 11:38:09
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Jag var också lika pigg som du vid denna tiden,

bara njut och försök att inte oroa dig! Jag var konstig nog helcool fram till för några veckor sedan...börjat oroa mig mer & mer att det ska vara något fel på lillen.



Kramar i massor

2010-08-17 @ 19:19:36
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Sjantika

Boa e så mysigt! Man blir aldrig nöjd, vill putsa och feja hela tiden. Oroa dig inte över att du inte känner dig "övergravid" (som jag brukar uttala det ;) 2 veckor innan jag fick min pojke var jag på Boda Borg, klättade på klätterväggar, kröp i tunnlar och härjade ordentligt! Fick höra av min barnmorska att det nog var för att jag var hästtjej, då e man tydligen ganska "rörlig" av sig som hon sa. Man känner tydligt när det tar emot, så njut!

2010-08-18 @ 17:42:40
Postat av: hanna

Apor är så fint tycker jag :) Jätte fint kort!

2010-08-21 @ 09:31:00
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Katja

Ha, ha, vad roligt! Jag gillar också apor och min här hemma heter Rhubarb.

2010-08-23 @ 17:10:02
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0