Måndagskänslor en tisdagmorgon


Ordet Kivi betyder sten på finska och står för symboliken
- Juvelens kärna. Kivi är färgsprakande juveler av ljus.
Denna variant i färgen hallon köpte jag för något år sedan.


Invigde de nya underläggen från Dixie under påsken,
snyggt med svarta tycker jag. Tallrikarna kommer från
Mio och champagneglasen från Duka.


Klart att vår lilla tupp fick vara med och lysa i påsk

Tycker påskäggen i silver från Indiska är så fina, de
kommer att få stå kvar framme ett tag till.

En av påskhelgens middagar med kantarelldoftande
fläskfilé. Receptet kommer så fort som möjligt för er
intresserade. 

Godmorgon på er! Så var påsken över för denna gång och arbetsveckan drar igång för min del om bara någon halvtimma. Har haft ett par riktigt sköna lediga dagar med hemmamys, påskmiddagar, lite shopping och njutningsfulla stunder i den perfekta vårsolen. Var bara igår som vi vaknade upp till vad man kan kalla ett riktigt bakslag med snöyra över Sjöstaden och en helt snöbeklädd mark. Trodde inte det vara sant, var tvungen att gnugga ögonen både en och två gånger. Idag är det vita borta igen som tur är och solen strålar återigen från en klarblå himmel.

Min tisdag börjar med ett projektmöte mellan klockan 09.00.10.00, sedan förfogar jag över resten av arbetstimmarna denna dag helt själv. Har en "to-do list" så bara att hugga igång väl på jobbet.    

Flera som frågat hur det gått med vår lilla mini köksrenovering och maken gjorde den sista spacklingen och målningen under påskdagen så nu är allt är klart. Vi är jättenöjda med de nya bänkskivorna och den lilla förändringen av bänken vid kyl och frys. Lovar att det kommer bilder under veckan.

Nu ska jag ta tag i min tisdagsmorgon, sköt om er!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Nilla

Hej!



Kivin i färgen hallon är verkligen söt, måste leta reda på några såna att komplettera min samling med.



Hoppas att du får en underbar mån... jag menar tisdag :-)

2010-04-06 @ 08:30:34
URL: http://nillalala.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj!



Skönt att du/ni haft en bra påsk! Vår påsk var också trevlig på många sätt, men idag är det tillbaka till vardagen igen. Och solen gjorde entré nu i morse igen -härligt!



Åh, vad skönt att ni blivit nöjda med mini-renoveringen i köket! Jag ser så klart fram emot bilder -så spännande!



Massor kramar!

2010-04-06 @ 08:35:58
Postat av: Designing good life - Sarah

Hoppas att du får en bra start på veckan! Fin dukning. Tallrikarna var himla fina. Påminner lite om Mateus.

2010-04-06 @ 08:57:19
URL: http://www.designinggoodlife.se
Postat av: Zandra

Jag är sugen på mera helg! men d e ju skönt med en kortare arbetsvecka måste jag säga ;-) hihi.

Hoppas din arbetsdag går bra!

Kramar

2010-04-06 @ 09:03:05
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Eva

Ska bli kul att se resultatet i köket! Ha en bra dag.



MVH Eva

2010-04-06 @ 09:06:51
Postat av: Malena

Härligt att börja veckan på en Tisdag! :)Eller hur!

Du har fått en award på min blogg!



Hoppas att du får en skön dag!



Kramar!

2010-04-06 @ 09:37:06
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Alexanderer

Ser fint ut :)

Hoppas på lite bilder på köket snart.

Ha en superb tisdag...

/A

http://www.maxiander.se

2010-04-06 @ 10:17:06
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Hemma hos Katta

Är supernyfiken på nya köket!



Har en stark känsla av att ni gjort en liknande rokad som vi gjorde när vi flyttade in. Med andra ord en ny yta i form av en större bänkskiva mot köksbordet. Har jag rätt eller har jag rätt? Frågan är bara i vilken kulör men jag tippar på vitt, eller svart...



Ha en fortsatt bra dag på jobbet! Kortvecka och allt =)



Kraam kraam

2010-04-06 @ 12:56:43
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Therese

Verkligen skillnad på dina bilder sedan du bytte kamera och det roliga är ju att man kan växa med den. För övrigt ser det trevligt ut som alltid. Ha en fin vecka.

2010-04-06 @ 13:29:37
Postat av: Maria

Hoppas ni haft en riktigt härlig påsk. Så skönt med lite långledigt, speciellt när vädret var så bra. Igår var det dock inte lika bra väder... Men idag är det härligt =) Ska bli spännande att se hur ert kök blev. Hoppas du har en fin tisdag. Kramkram

2010-04-06 @ 14:10:55
Postat av: Carolines hemligheter

Hoppas att du haft en riktigt härlig påsk, jag får ta och läsa ikapp mig här inne ikväll :-)



Skönt att snön försvann igen, blev ju riktigt förskräckt när vi körde in i Sjöstaden igår och möttes av vitt & grått ;-)



Snart får vi ta och ses igen tycker jag, antingen långpromenad eller middag va?



Kramkram!!!

2010-04-06 @ 15:49:04
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Sara

Å fläskfilé ser underbart god ut! recept till helgen kanske? jättefin dukning också! / Sara

2010-04-06 @ 22:36:44
URL: http://saramartha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0