Fredagskväll i Sjöstaden



Fredagspiffat klart med en bukett med ljuvligt rosa liljor i
cylindervas från Åhléns, tända ljus & ett glas mousserat.
Allt på vår ombyggda köksbänk med högblank skiva som
vi är supernöjda med. 

Så var det äntligen helgdags och jag är i skön fredags stämning här hemma. Popmusik på stereon, snittblommor på ombyggda köksbänken, levande ljus tända och en liten pizzadeg för en person som ligger och jäser under sin bakduk. Ska strax koka ihop en tomatsås med bland annat färska tomater, vitlök och oregano. Har precis hällt upp lite mousserat i glasen från DUKA och ska om en stund sjunka ner i soffan så fort jag bara toppat pizzan med tomatsåsen, den färska spenaten, fetaost och bacon. Sedan får ugnen ta över.

Jag gör ingen större skillnad om jag är hemma ensam eller vi är två eller flera här hemma. Är det helg så är det oavsett tycker jag och har svårt att se att jag skulle låta bli att fixa mat bara för att jag är själv en kväll eller två. Jag tycker det är alldeles för skoj för att låta bli helt enkelt, nytta förenat med nöje helt enkelt.    

 

Har planerat en lång sovmorgon imorgon bitti. Känner att det är behövligt innan jag tar tag i drivorna med prylar i gästrummet. Skrämd av att titta in där som det ser ut just nu. Så olikt mig med prylar från golv till tak, men snart ett minne blott. Nu ska jag bege mig till köket och sätta fart på pizzabakandet

Ha en lovely fredagskväll.


Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Alexander

Låter skönt!

Man måste väll runda av veckan med ett glas bubbel? Finns det något skönare att landa ordentligt efter en lång vecka?



Ha en toppenkväll och lycka till med pizzabakandet!



/A

http://www.maxiander.se

2010-04-16 @ 18:59:55
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Anonym

Åh, verkligen älskar dina Champagneglas! Har precis hittat din blogg och blir så inspirerad! Tack för en trevlig blogg och ha en trevlig helg!

2010-04-16 @ 19:29:21
Postat av: Madeleine

Ha en mysig helg du också:)



Borde bli lika duktig som du på att ta hand om sig själv trots att man är ensam. Jag ser som ingen anledning till att göra ngt extra för mig själv:(



KRAAM

2010-04-16 @ 20:02:59
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det låter underbart!! Jag är precis likadan, man kan väl inte deppa ihop för att mannen inte är hemma en kväll. Jag passar alltid på att äta sånt som han inte gillar, typ räkor. Supermysigt att sitta i sin ensamhet med tända ljus och plocka med räkor och vitt vin. Det är skönt att kunna uppskatta ensamhet. Man behöver tid för reflektion och bara umgås med sig själv ibland :)



Ha det supermysigt!!

många kramar

2010-04-16 @ 20:09:58
Postat av: Susanne

Fina bilder på ditt snygga hem :o)

Önskar även dig en mysig fredag och en trevlig helg.



Kramisar

2010-04-16 @ 20:32:30
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Malin S

Åh så fint ni har fått det i köket! Var i och för sig snyggt innan också men ni har liksom överträffat er själva nu ;)



Trevlig helg sötaste Anna!

Kramar

2010-04-16 @ 21:01:49
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Hallå Anna! Det ser verkligen jätte fint ut!!

Hoppas att ni får en trevlig helg!

Kram Anna

2010-04-16 @ 21:03:04
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com
Postat av: Sofia

Inspirerande! Klart man ska fixa fint även om man är solo hemma. Ska helt klart lägga detta tips på minnet:-) Superfin köksbänk för övrigt, verkar den dålig mot värme och repor?

2010-04-16 @ 22:14:30
Postat av: Gabby

Tack, tack!=) detsamma! kram

2010-04-16 @ 23:27:41
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Så bra at du koser deg meg god mat og drikke selvom du er alene. Det er viktig det også. Man kan absoulutt kose seg alene også, det er jeg som singel avhengig av å gjøre, ellers blir det kjedelig. Trenger litt ekstra piff på dagene. Ønsker deg en riktig god helg, og lykke til med rydding i morgen. Min plan er igjen å rydde oppbevaringsrommet i kjelleren, men blir det sol så får vi se..... I kveld har jeg kost meg ut med gode venninner. Klem E

2010-04-16 @ 23:33:59
Postat av: Therese

Vilka fina bilder gumman, ert kök blev verkligen hur snyggt som helst - ser framemot att se det i verkligheten.. Ha nu en härlig lördag och hoppas det går bra med garderoben!! Kram kram

2010-04-17 @ 08:00:41
URL: http://smastadensvardagsliv.blogspot.com/
Postat av: Anna

Härlig inspiration från dig som vanligt! Självklart tycker jag att man ska mysa även fast man är själv. Ser framemot att få se resultatet av garderobsröjet. Visa gärna lite klädtips inför våren,och några "bröllopsoutfiter" vet att du var på flera bröllop förra sommaren. Kram Anna

2010-04-18 @ 10:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0