Vad är väl en bal på slottet?


Äggröra, apelsinjuice och en kopp "Earl Grey" från NK

Franska marmelader. Både den till vänster med "Hallon &
Granatäpple" & den till höger med "Fikon" är ljuvliga
tillsammans med en bit brieost, testa!

Lördagsfrukosten intogs denna morgon ensam framför
Nyhetsmorgon


Vaknade av ljuvliga solstrimor som letade sig in mellan de svarta rullgradinerna i sovrummet. Fantastisk morgon, får känsla av sommar när jag blickar ut över hustaken. Har ätit en frukost med krämig äggröra och druckit en stor kopp med te framför Nyhetsmorgon så här långt denna lördagsmorgon.

Längtar efter maken som befinner sig i Lund där han ikväll ska på vårbal. Känner mig själv som Askungen som istället för att gå på bal med fin klänning ska rensa, kasta och städa... ”Nåja, vad är väl en bal på slottet..? Den kan vara dötrist och långtråkig och alldeles… alldeles underbar.. 

Skämt o sido, det ska bli skönt när allt är klart här för detta kaos som jag befinner mig i just nu ogillas skarpt. Ordning och reda är det klart bästa tycker jag. Tror dessutom att det kommer bli så bra i den lilla, lilla garderoben.

Ha nu en fin lördag och hoppas solen skiner på er också vart ni än befinner er! Jag ska ta tag i dagen, på återseende lite senare. 

Kramar ♥  


Kommentarer
Postat av: Maken

Älskar dig :-)

2010-04-17 @ 10:24:57
Postat av: Miia - There´s no place like home

Godmorgon söta du!



Äggröra är också en helgfavorit här hemma när det vankas frukost.



Jag log igår när jag såg din bild på liljorna. Mina liljor står också i en sådan cylindervas här hemma.. :)



Ha en mysig lördag & hoppas vi får se pics på ditt lilla dressingroom sen! Kraaaam

2010-04-17 @ 10:26:21
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: tina

Hej!



Kan du inte visa bilder när du fixat klart i klädkammaren? Jag har en svårdisponerad och behöver tips för just nu svämmar det över därinne :/



Tack för en bra blogg, hoppas din dag blir fin :)

2010-04-17 @ 10:30:26
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Maken:

Och jag ÄLSKAR DIG <3

2010-04-17 @ 10:45:37
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Finlandssvensk

Vad ni är söta som sänder kärleksmeddelanden via bloggen :)



Önskar dig lycka till med rensandet och hoppas på inspirerande bilder i något skede.



Här skall gården städas och vinterkläder rensas bort.



Ha en trevlig lördag!

2010-04-17 @ 10:56:24
Postat av: HannaPanna

Du har verkligen förmågan att göra vardagen (eller helgen då:)) lite lyxigare. Jag är säker på att du om du så äter korv och mos även då får till en liten lyxigare touch. En mkt bra egenskap tror jag!

2010-04-17 @ 12:29:29
Postat av: Madeleine

Trodde nästan jag hamnat på Kattabloggen först då jag vill minnas den marmeladen hos henne för ett tag sedan:)



Ja du en bal på slottet kan ju vara alldeles.....underbar! Men hemmets lugna vrå har också sin charm en mulen lördag.



Hoppas garderobsfixet går bra. Kram

2010-04-17 @ 13:12:28
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ser gott ut, äggröra är aldrig fel! Marmeladerna har vi hemma också, riktigt goda och prefekta då de är utan tillsatt socker. Hoppas det går bra med garderobsstädningen. Hoppas få se bilder när allt är klar :) Kram

2010-04-17 @ 13:23:35
Postat av: Nilla

Ha en härlig lördag, älskar din blogg och tycker det blev så bra när ni gjorde om i ert kök. 10 poäng lixom ;P

2010-04-17 @ 13:24:44
Postat av: Caroline

Spännande att få se garderoben och hur det blir. Behöver tips, har en egen liten garderob här hemma som jag skulle vilja om, men har noll och ingen inspiration själv. Ha en bra lördag



MVH C

2010-04-17 @ 13:27:18
URL: http://[email protected]
Postat av: LINN

GOD FRULLE :)

2010-04-17 @ 13:28:24
URL: http://blogg.se
Postat av: Anna - Starwoman ☆

2010-04-17 @ 13:30:42
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Halloj!



Hoppas allt rens och fix med kläderna gått bra! :)



Vet själv hur jobbigt det är att veta att det råder kaos någonstans, även om det är i rummet intill. Men samtidigt krävs ju lite energi för att skapa ordning och kunna göra det helhjärtat. Tror iaf säkert slutresultatet blir jättebra sedan. :)

Hoppas vi får se någon bild oxå, sååå spännande! :)



Massor lördagskramar!

2010-04-17 @ 17:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0