Regntung onsdag!


Expedithyllan i vågrätt läge i vårt arbetsrum. Jag har fått frågan vad jag
använde för färg när jag målade om våra ekfanér möbler hemma samt
korgarna i bokhyllan...

...Och svaret är att jag använde Alcros SERVALAC AQUA Grundfärg och
Alcros SERVALAC AQUA Halvblank i färgen 401 vit. Det enda förarbetet
jag gjorde var att torka av möblerna samt korgarna med Målartvätt från
BIO Kleen. Lycka till! 

Idag var det mindre trevligt att sticka ut nosen genom ytterdörren då det faller regn med en väldig energi från himlen till och från. Jag lyckades såklart(!) trippa iväg i lågskor slipad som jag är och dessa blev redan efter en kort promenadsträcka vattenfyllda, så nu sitter jag här med nakna fötter och känner mig allt annat än professionell. Skorna ligger på tork och jag får väl tacka för att jag inga möten har denna dag i alla fall, utan att jag kan sitta här och gömma mig och hoppas att torkningsprocessen sker snabbare än snabbt. Tänker dock tillbaka på den underbara dag vi fick till skänks igår och då känns det ändå lite bättre och ganska okej att det faller droppar från himmelssfären denna onsdag. 


Min dag ser ut som alla andra dagar i detta livets evighetshjul, men även det är som jag tidigare skrivit helt okej för min del. Det känns helt enkelt tryggt att veta vad jag har att göra och att jag har något att ägna mig åt.


Nej, det blir inte roligare än så här just nu, ta vara på dagen så hörs vi senare förhoppningsvis! 


Kramar ♥   

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är så händig och duktig så det är helt otroligt. Hur lång tid tar det för färgen att torka, målade du flera lager? Jag var säker på att er Expedithylla var köpt i vit lack men där hade jag fel ;) Stor Kram till dig!

2009-09-02 @ 11:30:45
Postat av: Karin

Hej sötis!

Bildera från din middag igår, såg väldigt härliga ut!!

Du är så duktig som fixar och målar, själv så tycker jag alltid att allting ska gå fort fort fort! Har inget tålamod till det =)



Ha en härlig onsdagseftermiddag!

Kramar

2009-09-02 @ 11:51:47
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Maria:

Jag har inte målat expedithyllan, den är köpt vit precis som du trodde, men de andra möblerna jag länkat till de har jag målat. Det var mest korgarna jag syftade på med bilderna ovan ;-)



När jag målade möblerna målade jag med 1-2 lager grundfärg beroende på hur väl det täckte och sedan 2-3 lager med den andra färgen, så visst tar det lite tid =)



Stor kram till dig tillbaka!



Karin:

Det var en riktigt härlig gårdagskväll och miljön där ute är så himla fin. Vet du en hemlis jag är oerhört otålig människa jag också och målade över lager innan torktiden var "klar", men det funkade fint det också kan jag avslöja ;-)



Ha en skön onsdag du också!



Kraaam

2009-09-02 @ 12:35:25
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag gillar också expeditserien, har 3 hyllor hemma!



Det regnade tidigt i morse hos oss men sen har det varit uppehåll!



KRAM

2009-09-02 @ 13:14:09
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Expedithyllan är grym! Vi har också den vita här hemma ;)



Tänk så bra det är när man kan göra om möblerna hemma med lite färg. De blir som nya - perfekt! Sen är jag inte fullt så duktig på att måla som du, men som tur är har jag en sambo som kan det där ;)



Hoppas du har en fin dag på jobbet. Kramar!

2009-09-02 @ 13:27:12
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Maria

Hej igen! Om du inte hade visat "före- och efter"-bilder" så hade jag trott att du köpt möblerna i vitt! Gud så duktig du är! Ha en fortsatt fin dag! Kramkram =)

2009-09-02 @ 14:24:41
Postat av: AnnaS

Hej sötnos.



Tänk så härligt att denna grå och regniga onsdagsmorgon kunde utvecklas till en helt strålande fin höstdag. Me like.=)



Att du är helt fantastisk vet du ju redan men jag kan inte sluta förundras över allt du så duktigt åstadkommer. Mycket imponerande och många bra tips och idéer blir det. Tack!=)



Vill även passa på att tacka för restaurangtipset från gårdagen, fisksoppan såg verkligen supergod ut så dit ska jag absolut ta med kära maken en dag väldigt snart.

Och på tal om vardagslyx så firar vi ett år som förlovade i morgon och Mrs Förvirrad, tidigare känd som överraskningarnas och planeringarnas drottning, har absolut inte en susning om vad morgondagen skall inbringa. Ett sista minuten tips är mer än välkommet!



Allt gott till dig och de dina!

Puss



2009-09-02 @ 15:17:23
Postat av: Ida

ni har det så otroligt fint där hemma, mitt drömhem...

2009-09-02 @ 16:01:18
URL: http://idasundelin.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej! Tycker din blogg är trevlig att läsa :) Jag har mycket ekmöbler men är lite sugen på att måla om till vitt, var har du köpt din färg någonstanns? Har du målat alla dina möbler med samma vita färg? och vad kostar färgen? Oj många frågor! MVH Annika

2009-09-02 @ 17:26:06
URL: http://anniikz.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Superfint ! Som nytt igen =) kram

2009-09-02 @ 17:52:27
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Regnigt och tråkigt här med, även om solen faktiskt har tittat fram några gånger.

Ha det bra!

2009-09-02 @ 20:16:48
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com
Postat av: Areyanna

Silver ljustakar är såå vackra!! Å vitt är så snyggt =) Vi kör med på det temat hemma=)

2009-09-03 @ 12:48:11
URL: http://areeyanna.blogg.se/
Postat av: Areyanna

hihihi expedit hyllan har vi en likadan i vardagsummet hemma, å liknande ljustakar å spegel ovanför=)

2009-09-03 @ 12:49:09
URL: http://areeyanna.blogg.se/
Postat av: Kati

Mycket snyggt och stilrent! Ni har ett vackert hem :-)

2009-09-04 @ 08:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0