Välkommen strålande fredag!


Solig morgon i Sjöstadshemmet. Bilden knäpptes av strax före jag klev ut genom
ytterdörren denna fredag. Kuddar Mio, ljusstakar Hemtex, taklampor Gé från Kartell,
soffa Bolagret, köksmöbler "plain" Mio, kruka i fönstret Åhléns, tavlor Ferenc Flamm
samt rullgardiner "Enje" från Ikea.


Man kan inte bli annat än glad i dessa dagar när vi får sådant här soligt och vackert väder till skänks. Underbart har september vart hittills och enligt uppgift så kommer även helgen att bjuda på både sol och värme vilket i mina små öron låter helt idealiskt.

 

Imponerande att så många av er läste mitt förra lite mer tänkvärda inlägg och dessutom bemödade er att skriva kommentarer. Gläder mig att ett sådant anförande får uppmärksamhet då jag faktiskt själv tycker att det var ganska så beaktansvärda ord jag skrev. Så guldstjärna till er som läste och tänkte till. Tyvärr misstänker jag dock att de som mest skulle behöva tänka till och tänka om inte ens mäktade sig igenom texten, men Rom byggdes inte på en dag… 

 

Helgen stundar som ni alla vet och själv ska jag och min äkta hälft bege oss till västkusten. Väskorna är redan packade och står och väntar innanför ytterdörren hemma, så det blir till att packa in dem och oss själva i bilen efter jobbet och köra söder ut.

 

Nu är fikastunden över och jag måste återgå till mina arbetsuppgifter. Önskar er en riktigt bra helg och jag ska försöka att få till något inlägg eller två även under min vistelse söder över, om jag dock mot förmodan inte har tid över hörs vi på söndag igen!

 

Kramar ♥   

Kommentarer
Postat av: Maria

Kom och gör om hemma hos mig!!! ;) Ni har så otroligt fint hemma hos er! Vilket härligt ljusinsläpp ni verkar ha dessutom. Kör försiktigt ner till vackra Västkusten! Härligt att vara där om det är så här fint höstväder som vi har i Sthlm idag =) Kram

2009-09-18 @ 11:07:53
Postat av: Miia - There´s no place like home

Alltid lika fint hemma hos er!



Jag önskar dig & maken en supermysig helg på Västkusten. Skönt med fredag! Kraaam

2009-09-18 @ 12:22:56
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Anna

Hihi...ingen ska ha nåt att fråga var möblerna eller kuddarna osv kommer ifrån?!! Utförligt uppskrivet ;) Ha en fin helg! Kraaam

2009-09-18 @ 12:43:21
Postat av: jessi

Hoppas ni får det bra nere i Västkusten!

Jag tror tyvärr precis som du skrev att de som skulle behöva läsa inte ens ids läsa ens tänkvärda ord. Eller så läser de och känner sig träffade och vågar inte skriva. Jag hoppas och tror det!



KRAM på dig underbara Anna1

2009-09-18 @ 13:55:39
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Härlig bild på ett underbart fint hem! Solens strålar ger det en alldelens speciell känsla. Försöker ibland lista ut vilket av husen du bor i då utsikten påvisar att ni bor högt upp hi,hi! Ska tillbringa måndagen på hotell Clarion så då är vi i allafall nära varandra jobbmässigt.



Håller med alla om dina kloka ord i förra inlägget. Visst faller man igenom ibalnd men om man har den grundtanken så räcker det långt!



Trevlig helg på "bäst"-kusten och kör försiktigt och lagom fort ;-)



Kram!

2009-09-18 @ 16:52:02
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Härlig bild på ett underbart fint hem! Solens strålar ger det en alldelens speciell känsla. Försöker ibland lista ut vilket av husen du bor i då utsikten påvisar att ni bor högt upp hi,hi! Ska tillbringa måndagen på hotell Clarion så då är vi i allafall nära varandra jobbmässigt.



Håller med alla om dina kloka ord i förra inlägget. Visst faller man igenom ibalnd men om man har den grundtanken så räcker det långt!



Trevlig helg på "bäst"-kusten och kör försiktigt och lagom fort ;-)



Kram!

2009-09-18 @ 16:52:02
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Susannes Liv

Mycket tänkvärt!



Tyvärr läser nog inte de som skulle behöva ta till sig av de du skrivit...



Jag fullkomligt älskar dina "roskuddar" från mio!!!



Hoppas att ni får en fin helg nere på Västkusten!!



Kram

2009-09-18 @ 17:30:01
URL: http://susannes.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Återigen, du talar så klokt; att de som är i störst behov av att tänka till och tänka om inte ens mäktade sig igenom texten...



Jag vill verkligen påpeka hur mycket jag uppskattar att du lyckas hålla en perfekt balans här, mellan små trevliga ting i livet som fin inredning och någon snygg outfit, samtidigt som du däremellan skriver väldigt genomtänkta och tänkvärda rader om allt mellan himmel och jord. (Men nu hör jag att jag låter som en skiva som fastnat på repeat, för detta har jag u sagt förr, hi, hi.)



Hur som helst. Hoppas ni får det härligt på Västkusten! Oj, vad ni far runt när ni är lediga, förresten. :) Men visst är kul när man har många järn i elden, så länge det inte blir för många, så klart. :) Och visst är det härligt att passa på att göra små resor medan den varmare årstiden fortfarande är här. Tycker jag i alla fall.



Massor kramar!

2009-09-18 @ 18:08:02
Postat av: Emelie

Jättefin bild på ert vackra hem!

Hoppas att ni får en skön helg vännen!

Kram!!

2009-09-18 @ 20:09:27
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Susanne

Underbara hem!

Ha en trevlig helg på västkusten.



Kramen

2009-09-19 @ 11:34:03
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Min vri - Rita

Hei Anna!

Hjemmet deres er så flott! Kartell-lampa står høyt på ønskelista her. :)



Kjolen fra Zara var lekker.. synd at det ikke er Zara-butikk i nærheten av her jeg bor.



Ha en fin søndag!

2009-09-20 @ 13:32:35
URL: http://www.minvri.com
Postat av: Mathilda

Kuddarna är verkligen fantastiska! Tror jag måste besöka Mio inom det snaraste ;) - Å tack för att du delar med dig av affärer och allt sånt där.

2009-09-21 @ 08:43:50
URL: http://enannandelavstockholm.se
Postat av: Fru Evelina

vad luftigt och ljust ni har det hemma, jättefint!

hoppas din vecka har startat bra i höstsolen!



kramar

2009-09-21 @ 13:39:48
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0