Sköna söndag!


Söndagens brunch, miniyoghurt, juice, kaffe, krämig
äggröra, melonskivor samt en tomatröra. Gott & mättande!


Ny tidning ute i butikerna "Vårt nya hem" en inredning-
& livsstilstidning. Låter som ett magasin i min smak,
dock kan jag inte uttala mig ännu om den då jag inte
läst ut den, men det ser lovande ut.

Söndag, sköna söndag är här och jag har sovit som en prinsessa inatt. Jag tror att vetskapen om att jag har haft en massa prylar som skräpat under sängen, i skåp- och lådor länge nu har gnagt i mitt undermedvetna, så när det nu är cleant här hemma efter det att gårdagens tornado (läs jag) drog fram över var enda liten kvadratmeter här hemma så känner jag mig totalt befriad på ett underligt och tillfredställande sätt. Säkerligen därför jag sov så underbart skönt denna natt!

Nu vet jag även vad för plagg jag behöver uppdatera i min garderob. Jag vet också vad jag INTE behöver köpa och det är festliga partyklänningar för dem har jag en hel uppsjö av. Det jag däremot är i stort behov av är klassiska plagg som jag kan ha på arbetet. Det är ganska glest på den punkten då flertalet av dessa plagg jag haft sett bättre dagar och hamnade därför i en av säckarna igår. Jag behöver helt enkelt investera i vita bastoppar/linnen, nya skjortor/blusar samt en ny kostym/dräkt. När det kommer till det sistnämnda är jag förtjust i Filippa K som märke. Jag har en kavaj med tillhörande byxor i marinblått som jag köpte för hör och häpna över 13 år sedan och den fungerar ännu (byxorna har dock gjort sitt) och har inte blivit det minsta sliten trots att den är välanvänd och varit på många besök hos kemtvätten genom åren. Så det kallar jag en bra investering men nu är jag på jakt efter en variant till i svart alternativt kritstrecksrandigt.      

Efterom jag höll igång igår från åtta på morgonen till strax före klockan sju på kvällen non stop har jag inte det minsta dåligt samvete idag då jag inte tänkt ägna mig åt annat än skönt lunk här hemma. Blir några avsnitt ur den rosa skolådan med "Sex and the city" avsnitt. Såg att Sarah Jessica Parker, Chris Noth och resten av gänget i veckan som gick började filma film nummer två i New York så jag fick ett S A T C-sug av icke dess like och tänkte stilla det behovet denna söndags eftermiddag!

Ta hand om er så hörs vi !

Många kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Tina

Låter som en välförtjänt vila för din del idag :) Önskar jag kunde vara lika duktig på att rensa ut i röran. Har så oerhört svårt att separera från mina kläder och prylar.....



//Tina

2009-09-06 @ 13:39:00
URL: http://ettkortogonblick.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tycker att du förtjänar lite ledigt om du höll på nonstop igår, njut av denna fina söndag, kramar!

2009-09-06 @ 14:10:47
URL: http://kanssandraa.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag ser att du och jag har båda unnat en lång o härlig frukost. Gott!



Jaj baskläder är viktigt o smart o köpa bra kvalite för håller mycket längre! Lycka till med kostymshoppingen!



Själv har jag hittat 2 kappor idag, är såå glad & nöjd!!!!



Ha det så gott!



ps: nu blir jag sugen på satc boxen jag med... mysigt så här en höstsöndag!



kram

2009-09-06 @ 14:53:00
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag ser att du och jag har båda unnat en lång o härlig frukost. Gott!



Jaj baskläder är viktigt o smart o köpa bra kvalite för håller mycket längre! Lycka till med kostymshoppingen!



Själv har jag hittat 2 kappor idag, är såå glad & nöjd!!!!



Ha det så gott!



ps: nu blir jag sugen på satc boxen jag med... mysigt så här en höstsöndag!



kram

2009-09-06 @ 14:53:52
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Såg så gott ut så jag gjorde en liknande lunch idag! Hade slarvat med frukosten liksom..



Här är också slött idag men har en planeringsdag i huvudet ;-). Går och grunnar på saker flera dagar och sen skriver jag ner dem till sist.



Ha en fin söndagseftermiddag och kväll.



Kram

2009-09-06 @ 15:15:21
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Sofia

Smarrig brunch!



Jag älskar faktiskt "business dress" och kommer troligen att bära kostym lite då och då även om man ofta inom min (blivande) yrkeskår klär ner sig :) Ser fram emot att se dina framtida inköp.

2009-09-06 @ 15:44:12
Postat av: Pastill

åh, jag är likadan med städning och rensning. är det rörigt omkring mig kan jag inte riktigt koppla av ;-)



trevlig kväll!

2009-09-06 @ 15:44:33
URL: http://frokenpastill.blogspot.com
Postat av: Rebecca

God Feng Shui kallas det! :) Härligt va´? :)

Om det är ordning och reda bakom skåpsdörrar och i lådor, mår man klart bättre! :)



Massor kramar!

2009-09-06 @ 16:10:52
Postat av: Sandra

Åh så mumsigt du gjort, att du tar dig tiden ;) Jag är så lat.



Skönt med undanrensat, det är en sån lättnad när man är klar när det gnagt i huvudet på en en viss tid.

Hoppas du får en skön och slapp söndag, SATC lät perfekt!



Kraam

2009-09-06 @ 16:24:03
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: jossan

härligt! :) vet du vad jag skulle tycka var kul i din blogg, om du skrev och visade bilder från "förr", appropå 13 år sedan :P vad som hände i ditt liv kring 20... kanske en berättelse om hur du och maken träffades? bara ett förslag :)

2009-09-06 @ 16:24:50
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: Camilla(s nya hem)

Jag längtar också till film nr 2! Tror den går upp på bio nästa vår någon gång. :)



Vilken jättemysig söndag, hoppas du har det toppen!

2009-09-06 @ 16:34:55
URL: http://www.camillasnyahem.wordpress.com
Postat av: sofie

"Jag behöver helt enkelt investera i vita bastoppar/linnen, nya skjortor/blusar samt en ny kostym/dräkt. När det kommer till det sistnämnda är jag förtjust i Filippa K som märke"



suck Ibland kan jag inte förstå hur jag hamnade i på ett dagis i Vårby Gård och inte på typ Wall Street? Eller ja, njo, nu kanske jag överdrev men kritstrecksrandigt och Filippa K, bye bye! Känns mer avlägset än att vinna miljonen på triss.. :-P



Men man skapar sitt eget öde och jag är väll ändå ganska nöjd med mitt, eller jag har bara mig själv att anklaga om jag inte är nöjd. Så då får jag vara det! Och barn är ju det finaste som finns..



Öh... shit blablabla... sorry för det!



ha en bra söndag! Kramar!

2009-09-06 @ 16:44:56
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sofie:

Var bara tvungen att le över din kommentar :) Men barn är väl hur gulliga som helst ju, de är ju framtiden. Ni kan ju forma dem, så vad är Wall Street jämfört med Vårby Gård och utomhus lekar i ur och skur ;-) Nej jag tycker du ska vara stolt ja och du är ju inte gift med detta jobb förevigt heller om du skulle tröttna menar jag :-)Kram

2009-09-06 @ 17:01:08
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Nicky

Brunchen såg gott ut!! Hoppas helgen varit bra! :)



Ha en fin kväll! Kram/nicky :)

2009-09-06 @ 19:09:29
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Karin

Jag håller med dig om att det är otroligt skönt att få röjt och slängt bort grejer! Det finns helt klart o gnager i det undermedvetna =)



Jag hoppas du känner dig nöjd över hela din helg och att du känner dig peppad på en ny vecka!

Imorgon börjar jag jobba efter 4,5 månader ledigt (phuuu)

Ha en härlig kväll!

Kramar

2009-09-06 @ 19:10:42
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken härlig brunch det blev för din del idag, perfekt att kunna lyxa till det en söndagmorgon när man är ledig och dessutom varit grym på att rensa och slänga dagen innan, här är en till som skulle behöva slänga, har i alla fall varit stenhård mot mig själv att bara hänga in sånt jag använder i garderoben efter vi flyttat, men det finns ett rum på övervåningen med massa kläder och jag tror hälften borde lämna mitt hem...



Hoppas du haft en skön söndag och att du hittar lite nya fina höst och baskläder till din garderob!



Kramar Bella

2009-09-06 @ 21:35:41
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Elin

alltid trevligt att äta frukost när det är sådär snyggt dukat och upplagt!tyvärr är jag oftast för trött om mornarna för att orka fixa så fint... :)



du är inte ensam om att längta till sex and the city-premiären!



kramkrma

2009-09-06 @ 23:55:08
URL: http://dareling.blogg.se/
Postat av: Anette

Så lyxigt o fint du fixat frukosten, som på ett fint hotell ;)

2009-09-07 @ 23:15:04
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0