Nacka Strand Yacht Club


Här har jag tillbringat timmarna efter jobbet denna tisdagseftermiddag.
Verkligen hur läckert som helst...

Sjönära och i snygg marin miljö, perfekt en em och
kväll som denna soliga tisdag.

Min favorit staty "Gud Fader på himmelsbågen" designad
Carl Milles kunde jag njuta av under några timmar.


Utsikten är magnifik över Stockholmsinlopp...

Gillar de väderbitna solstolarna som till hör yacht klubben

I väntan på maten ett gott hembakat kumminbröd med en
god egengjord färskost som dock inte kom med på bild

Någon av er undrade igår varför maken inte är med på
så många bilder, men det är på hans egen begäran han
inte förekommer så ofta. Dock bjuder jag på en bild på
honom i väntan på maten :-)


Makens middagsmat.. Ni ser hur otålig han är över mitt
eviga fotande, fick hejda honom att inte kasta sig över
maten direkt ;-)

Min goda fisk- och skaldjursgryta. Kan absolut rekommenderas! 

En helt fantastiskt ljuvlig sensommarkväll med runt 23-24 grader varmt i luften har vi här denna afton. Inte ett moln klär himlavalvet och maken och jag är precis hemkomna från Nacka Strand där vi hängt efter jobbet på yacht club och ätit en bit god mat på Restaurang J. Blev en Fisk- och skaldjursgryta med tomat, paprika, rotfrukter, aioli och parmesanost för min del. Maken körde på lite mer manlig måltid med grillad kalventrecôte, kryddsmör och pommes frites. Sedan satt vi bara där och njöt i solskenet och såg det ena och andra fartyget glida förbi, segelbåtar och en och annan motorbåt samsades även dem i det glittrande blå vattnet. På andra sidan Saltsjön kunde vi blicka ut över de stora slottsliknande villorna ute på Djurgården. Sämre kan man verkligen ha en vanlig tisdag efter jobbet. Absolut en bra start på september tycker jag, fortsätt så hela september och oktober ut så kommer jag bli en lycklig själ.

Väl hemma mötes jag av en nästintill religös upplevelse, för bland posten låg ett brev från styrelsen i vår förening och i skrivelsen stod att läsa att en container kommer att ställas upp framöver till vårt förfogande. Det är ju helt ärligt som om någon ovan där läst mina tankar (eller blogg för all del ;-)) med tanke på vad jag skrev i tidigare idag. Jag blev sååå glad, tänk att en container får mig att le likt ett barn på julafton, det går verkligen utför med mig det är en sak som är säker ;-)

Nu blir det en dusch och sedan lite soffhäng, tv-tittande samt bloggläsande innan det blir tidig sänggång. Jag är nämligen så sjukt trött dessa dagar att jag knappt vet ut eller in. Detta med kräftskivor är totalt livsfarligt, så ska ni på några framöver akta er de tar musten ur en totalt!

Sköt om er och på återseende i vanlig ordning!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Det är fint därute! Ångrar att man inte åt ute idag när man ser dina bilder!



Men det kanske är baglady du skulle blivit Anna? Om du nu blir så glad för containern så kanske små papperskorgar skulle glädja dig också...ha, ha jag förstår precis din glädje!! Att enkelt kunna göra sig av med allt man samlat på sig utan att själv behöva dra det till tippen - det ÄR religiöst!



Ha en fin kväll



Kram

2009-09-01 @ 20:02:11
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Ann-Louise:

Haha - Jag kansek har vart baglady i mitt förra liv med tanke på min reaktion över en cntainer - haha! Nä men precis som du skriver så är det skönt at veta att man har saker man kan göra sig av med lätt!



Ha en fin kväll du också!



Stor kram

2009-09-01 @ 20:07:20
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vilket mysigt ställe, härligt att kunna sitta ute och njuta av solen igen :o)

Du har väl inget du behöver slänga ut i ditt fina hem!!

Ha en mysig soffkväll



Kramen

2009-09-01 @ 20:29:25
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Cicci

Vilken mysig dag ni har haft. Låter riktig härliga att bara sitta och njuta vid havet.



Många kramar

2009-09-01 @ 21:04:42
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken härlig tisdag ni måste ha haft. Miljön är ju ljuvlig och maten såg inte helt fel ut den heller ;-)

Håller förövrigt med dig om kräftskivor, LIVSFARLIGT var ordet. Håller fortfarande på att återhämta mig från lördagen, Puh!

Trevlig kväll gumman!

2009-09-01 @ 21:13:38
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Josefin

Det ser jätte mysigt. Man får passa på att sitta ute medan det fortfarande är fint väder ute.



Hoppas du har en skön kväll i soffan. Kram :)

2009-09-01 @ 21:29:09
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: jessi

Perfekt med container! Jag tycker att det ofta är så att när man önskar något så får man det! hihii... inte alltid men de gånger det blir så brukar jag tänka så!!!



Härliga bilder från er middag. Ni är så duktiga vardagsnjutare!



KRAM

2009-09-01 @ 23:00:09
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej hälsa din kära man att han är snygg o du är säker super stolt över honom att han kan vara med på bild:-)vilken tur ni hade underbara bilder o fin väder kanon skönt det då man ska njuta av livet ha det bäst kram från en lycklig mormor:-)OBS du har alltid super fina bilder.

2009-09-01 @ 23:15:33
Postat av: Mia

Hej Anna, måste bara säga hur mycket jag gillar din mysiga blogg! Jag är inne här så gott som varje dag men är tyvärr dålig på att kommentera. Får en massa inspiration och bra idéer av din blogg och dessutom smittar din positiva energi – TACK! Ha en bra dag!

2009-09-02 @ 08:29:23
Postat av: Jill- nygift, 30 år, med man, hus, jobb

Vilken härlig eftermiddag/kväll. Maten ser god ut och miljön superb.=) Kram

2009-09-02 @ 09:32:07
URL: http://www.fruhurtig.blogspot.com
Postat av: Sofia

Åhh så mysigt det ser ut! God mat och vackra omgivningar.

2009-09-02 @ 09:55:14
Postat av: B E R G O D A L V A N A. C O M

Vilka härliga bilder och vad mysigt ni måste ha haft. Vardagslyx är sååå viktigt :)

2009-09-02 @ 10:41:42
URL: http://bergodalvana.com
Postat av: Areyanna

Härligt=) Ser jätte mysigt ut!! Gäller att njuta nu av sommarens sista dagar=)

2009-09-03 @ 12:50:23
URL: http://areeyanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0