Lördagsmorgon i Sjöstaden


Blev morgonmys i sängen med favorittidningen "Allt om mat".
innan jag klev upp strax före klockan halv tio.  

Fortfarande vitt med lite inslag av svart i vårt sovrum.

Sover just nu på H&M örngotten designade av begåvade
Cassandra Rhodin.

Omskaget av tidningen jag lustläst denna morgon tycker jag
är snyggare än vanligt i murrigt & höstligt lila toner.
 

Frukosten intogs med sällskap av Nyhetsmorgon lördag. Blev
som alltid på helgen äggröra. Åt även flingor ur den lilla varianten
av skålen från Marimekko. De kan man verkligen ha till mycket,
allt från godisskål & ljushållare till efterrättsskål eller som här då
äta frukost ur den. Perfekt present till någon med andra ord! 

Godmorgon och välkommen älskade lördag! Här har ni en som slocknade före det att resultatet om vem som fick lämna gårdagens Idol redovisades. Var helt slut när jag kom hem. Körde först maken till Frihamnen och satt sedan i vad som kändes som evinnerliga bilköer och svor. Ett tips, ta aldrig bilen i innerstan en fredag eftermiddag, tro mig ni kan förvalta er tid på ett roligare sätt! Men jag lyckades överleva och när jag väl kom ur det värsta myllret av bilar, cyklister och gångtrafikanter blev det storhandling innan jag kunde bege mig hemåt och inta fredagslugnet. Köpte med min en stor räksmörgås från favoriten Erssons som jag avnjöt tillsammans med en iskall Loka päron framför första delen av veckans Idolfinal. Vad som sedan hände vet ni ju redan.. ZZZzzz...

Idag har jag än så länge inte hunnit med mer än det som visas på bilderna ovan. Men ska strax ta en sväng om med dammtrasa, dammsugare och mopp. Ikväll blir det ytterligare en tjejmiddag så jag hoppas på tjejsnack och uppdatering av vad som hänt i Västerås den senaste tiden. Jag har kvällens meny spikad så senare under dagen blir det till att svettas över grytorna ;-)

Till er som känner att ni kanske inte fått svar på era frågor de senaste dygnen ber jag om ursäkt! Jag ska försöka att ta tag i detta imorgon söndag! Men ni ska veta att jag uppskattar era kommentarer så in i norden mycket och när det är mycket runt en som det varit den sista tiden för mig blir era avtryck här i bloggen än mer värdefulla. Det blir en slags "ursäkt" att ta en andningspaus emellanåt och läsa och begrunda det ni skriver. Så tack och som sagt jag läser vart enda ord och ni är som jag sagt tidigare underbara var och en, tack!

Ser framemot denna lördag och hoppas att ni liksom jag får en bra helg!

Stor höstlig kram ♥


Kommentarer
Postat av: Kix

Hej gumman! Hoppas du får en mysig lördag o mysig tjejmiddag ikväll. Här är det mest snor o host som gäller men det är skönt att det är lördag ändå:) Stor kram

2009-10-24 @ 11:46:17
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Kix:

Hej gullo, vad kul att du lämnade ett avtryck, saknar dig!



Jag ser framemot tjejmiddagen ikväll, synd att du inte bor närmare bara för då kunde du också kommit =)



Hoppas ni kryar på er, här är allt bara bra om man bortser från att dygnet BORDE ha några mer timmar så jag hinner med här ;-)



Massa kramar

2009-10-24 @ 11:56:20
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ja den här hösten går verkligen i turbo! Mycket runt omkring en hela tiden. Man hänger inte helt med. Så man får försöka stanna till och njuta lite också... Lättare sagt än gjort ;-)

Hoppas hursom att tjejmiddagen blir jätte mysig och att du får en bra helg vännen.!

Puss o Kram

2009-10-24 @ 12:59:38
URL: http://lillalallas.blogg.sel
Postat av: Karin

Hej världens sötaste Anna! =)



Nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen, efter dagar med mängder av jobb! Nu har jag fått läsa ifatt mig. Och jag måste bara säga, att jag älskar verkligen ert badrum!! Otroligt fint!

Jag hoppas du får en riktigt festlig kväll. Kvällen hos oss bjuder på schlagertema =)

Massa kramar

2009-10-24 @ 14:36:12
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Mia ☆

Såg ut som en riktig mysmorgon :) Ha en toppenlördag, kram!

2009-10-24 @ 17:18:26
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Vilken vacker vit medaljongtapet ni har i sovrummet!



kramar!

2009-10-24 @ 17:47:59
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Camilla W

Tjena Anna!

Vad är det för tapet ni har i sovrummet? Minns du vem som tillverkat den? Letar nämligen efter en vit mönstrad tapet till nyinköpta lägenheten (ej flyttat än dock)



kram!

2009-10-24 @ 19:09:56
Postat av: Rebecca

Halloj!



Nu hoppas jag du har en jättetrevlig kväll med tjejerna. :) Och i efterhand får vi väl se vad du bjöd på? :)

Här har vi haft en bra dag där vi träffat några nära och det blivit mycket flanerande på stan. Jag vågar knappt säga det, men det blev ytterligare något i julväg... Både herr'n och frun i huset är iallafall nöjda och tror det hela kommer bli fint i juletid sedan.



Massor kramar!

Ps. Roligt att du uppskattar kommentarerna från oss som läser. Du ska veta att din blogg är en mycket trevlig ljuspunkt i vardagslunken! Ds.

2009-10-24 @ 20:08:24
Postat av: Linda

Hej gumman,

Det var länge sen! Hittade skoj bilder på oss från gamla partytider. MMmm, det där numret av Allt Om Mat har jag också lusläst idag. :-)



Kram

Songbirdie

2009-10-24 @ 23:55:53
URL: http://sonnvik.wordpress.com
Postat av: Hanna

Åh! Gud så otroligt fint du har det! :)



Hoppas allt är bra med dig! Kram

2009-10-25 @ 02:06:17
URL: http://prinsessanhannas.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Ert sovrum är så himla snyggt! Jag vet, jag har sagt det förr men det går inte att komma ifrån att det verkligen är superfint :)

2009-10-25 @ 08:24:31
Postat av: Peter Jöback och Roxy Recordings

Hej!

Vi har hört att du gillar Peter Jöback! Vill du träffa honom i vinter? Vinn en helkväll med meet 'n' greet, biljetter och resa till någon av hans magiska julkonserter! Läs mer på www.peterjoback.com.



(Ps. Din röst behövs! "Sing" behöver en puff uppåt på Tracks där den nu ligger på 17:e plats. Gör din röst hörd före måndag kl. 14.00 på; www.sr.se/cgi-bin/p3/tracks/index.asp?taskid=1 Ds.)



Mvh Peter Jöback & Roxy Recordings

Postat av: Anna - Starwoman ☆

Camilla W:

Tapeten kommer från Duro kostade runt 300 kr per rulle så det är ingen dyr tapet, men den är verkligen ursnygg! jag är supernöjd med den. Köpten i Måleributiken i Alvik förövrigt!



Hoppas allt är bra med dig!



Stor kraaam



Linda:

Hej tjejen, kul att du kikat in. Jaså du har funnit bilder från förr, vad kul =) Hoppas allt är bra! Kramar



TILL ALLA:

TACK ni är snälla ni! Puss på er



Peter Jöback och Roxy Recordings:

Måste jag tävla kan jag inte bara få gå på konserten och sedan träffa honom? ;-) Jag ska kika in och kolla, julkonstert låter faktiskt sm något för mig! Mvh, Anna

2009-10-25 @ 15:33:29
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: sofie

Hej Anna! kul med länken till Erssons för de är ju nämnligen våra favoritgrannar =) Kul att kolla in hemsidan! tack för den!!



ha en mysig kväll kramr

2009-10-26 @ 18:07:15
URL: http://litendelavmig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0