Nytt ansvarsområde


Vasen med namnet "Bladet" som jag har jagat i veckor på IKEA har nu 
äntligen flyttat in här hemma. Älskar att den är så gigantisk stor, perfekt
för t.ex. Gladioler så här års.

Godkväll i stugorna, så vips har helgen passerat och jag sitter här med håret invirat i en handduk efter en lång härlig duschstund. Nu underhåller de ensamma mammorna och dess karlar mig. Det har varit en riktigt slapp dag denna söndag och dagen blev precis så som jag önskade mig i fredags att den skulle bli. Skönt att man kan styra sina dagar som man själv önskar ibland.

Imorgon är det återigen en ny arbetvecka och förmodligen blir det fullt ös från första sekund jag kliver in genom dörren på entréplan. Anledningen till denna ökade "fart" på veckorna beror på att jag om två veckor kommer att ta över det s.k. informationsansvaret som idag en kollega har, men då han ska gå i pension kommer jag från första november förutom mina nuvarande arbetsuppgifter även att ansvara för att alla instruktioner och liknande uppdateras och finns tillgängligt för folket ute i landet. Då det sker saker konstant inom vårt område måste jag se till att hålla mig ajour så jag har t o m börjat att prenumerera på Riksdag & Departement. Kan avslöja att tidningen är ungefär lika upphetsande som dess titel ;-) Jag är i alla fall såklart jätteglad att jag får denna chans och jag ser framemot det även om det samtidigt känns lite "skrämmande".

Nu ska jag svepa ett duntäcke om mig och lägga mig i soffan och kika klart på "Ensam mamma söker". Önskar er en riktigt bra vecka, så hörs vi förhoppningsvis imorgon!

Stor kram ♥

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Det kommer du klara galant! Och med den tidningen som hjälp och inspiration så går det nog som en dans. Hoppas firman betalar prenumerationen ;-) Det som är blandad skräckförtjusning är ofta det man

blir mest nöjd över att klara av!



Snyggovas de har på IKEA. Ibland krävs det stora vaser, visste inte att de hade såna.



Skönt med lugn söndag efter en festlördag!



Kram

2009-10-18 @ 21:03:16
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Spännande med nya arbetsuppgifter, det klarar du nog galant :o)

Det är viktigt att man får utveckla sig!!

Grattis och sov så gott



Kram

2009-10-18 @ 21:13:09
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad spännande! Stort Grattis, du kommer att fixa det galant! Kram raring!

2009-10-18 @ 21:55:01
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh! Så fina!

Älskar att ha härliga blommor inne att se på. Blir så gald då! :)

2009-10-19 @ 02:33:40
URL: http://prinsessanhannas.webblogg.se/
Postat av: Annika

Fin vas! Vilken storlek och pris har den?

2009-10-19 @ 09:13:15
URL: http://anniikz.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vi har också den vasen, den är så fin och användbar. Vad roligt att du får lite nya arbetsuppgifter. Alltid kul med något nytt tycker jag. :) Lycka till!



Ha en bra måndag, kram

2009-10-19 @ 09:43:46
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Frida

Vad kul med nya arbetsuppgifter även fast det medför större ansvar. Det är trots allt den allra bästa kvittensen på att man gjort bra ifrån sig och är uppskattad :).



Får jag förresten fråga om du har någon högskoleutbildning? Jag går med pluggtankar och är för tillfället totalt upphängd på det där med utbildning :).

2009-10-19 @ 12:34:27
URL: http://fridasvardagsbestyr.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det kommer du att fixa!

2009-10-19 @ 12:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0