Kändisspotting i Sjöstaden


Passar på att mysa inne denna gråmulna dag. Jag har bland annat ägnat
mig åt att läsa höstinspirerade recept, drukit te och ätit clementiner. Sämre
kan man ha det!


Skymningen faller
utanför våra stora fönster. Det är allhelgona och det är tänkt att det skall vara en dag som fylls av lugn och ro, ägna de döda en extra tanke och tända ljus på gravarna. Brukar vara oerhört vacker att gå omkring på kyrkogårdarna denna helg då det brukar vara ett hav av brinnande lyktor som lyser upp höstmörkret. 

Har bland annat varit ute på promenad idag här i Sjöstaden som resulterade i förutom motion och friskluft i lite kändisspotting. Vi mötte nämligen skådespelaren Kjell Bergkvist med sin sambo som även de var ute på en promenad i Sjöstaden denna lördag. Han är mycket kortare än jag tänkt mig kan jag avslöja. Andra kändisar som bor här och som jag ser rätt ofta är Tess Merkel från Alcazar som bor utefter min promenadväg till och från jobbet, sångaren Stephen Simmonds och kändisjournalisten Hans Shimoda bor runt knuten här. Även schlagerräven Fredrik Kempe, skådespelerskan Ulla Skoog, snygga sångerskan Anna Sahlin och radioprataren Roger Nordin från Rix FM ska bo här enligt uppgift. Viktigt vetande eller hur? ;-)


Denna lördagskväll är fortfarande likt ett oskrivet blad. Vi ska äta en god middag så pass mycket vet jag, men som sagt annars får vi se vad det blir av det hela.


Vad händer hos er?


Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

nehej för Roger på Mix är min granne! haha...och jag bor då inte i sjöstaden! Han HAR bott där dock...men det var några år sen...det är fint i sjöstaden eller det var iaf, jag tycker att det får räcka med byggandet nu för det får inte bli för stort. Jag ska flytta dit när jag blir pensionär tror jag :-O

2009-10-31 @ 18:09:21
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anne-Lie:

Jaså, jag känner nämligen en som bor granne med honom sedan augusti detta år och hon bor här i Sjöstaden så då har han väl klonat sig själv då ;-)



Håller med om att det inte får bli för stort här, men byggandet ska enligt planen vara klart 2012..



Ha en skön lördag =)

2009-10-31 @ 19:19:42
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Om det nu spelar någon roll, så tror jag att Anna har rätt - Roger bor i sjöstaden. Det sa han i radion senast nu i veckan i alla fall. :) Han bodde väl på Söder tidigare, om jag inte minns fel....



Fortsatt trevlig helg!



2009-10-31 @ 19:30:55
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Cecilia:

Hoppas du också får en riktigt härlig helg!

2009-10-31 @ 19:37:20
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Heej Anna!

Hoppas du har en mysig kväll idag!

Jag och min sambo har köpt hus (inte flytt fören i februari)men sitter ändå och planerar lite. Vi är ju störtförtjusta i er blandare i badrummet. Jag har för mig att jag läst varifrån den är. Men hittar inte det. Vill du hjälpa mig? :)

Stor kram och igen, tack för en superbra blogg! (Vi hämtar nog mer inspiration från er ;) /jenny

2009-10-31 @ 20:42:19
URL: http://jennycharlottes.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilken mysig blogg du har med fina bilder och er lägenhet ser jättefin ut, kommer nog kika in här oftare=)

2009-11-01 @ 10:19:10
URL: http://caniche.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Godmorgon Anna,



hoppas du & maken fick en trevlig lördagkväll vad ni än hittade på!



Ha en mysig söndag! KRAAAM

2009-11-01 @ 10:35:55
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jenny:

Vad kul att ni köpt hus, vill också ha ett hus =)



Blandaren köpte vi härifrån: http://www.fairbuy.dk/



Dock kan jag inte se att den finns kvar. Den hette Adesso, ni kanske kan fråga dem om de kan ta hem iså fall.



Ha en skön söndag!



Kram, Anna



Jenny:

Tack snälla, vad glad jag blir och välkommen åter =)

Kram



2009-11-01 @ 10:57:45
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej, ville bara inflicka och säga att Kjell B bor ju också i sjöstaden. Kring Sickla Kanalgata om jag inte minns fel:)



Ha en trevlig söndag!

2009-11-01 @ 11:37:29
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna:

Ja jag har hört ryktas att han har två lägenheter här i sjöstaden, en skrivarlya och ett hem, kanske bara är ett rykte, men man vet aldrig ;-)



Ha en mysig söndag du också!



Kramar

2009-11-01 @ 11:51:25
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0