Julen samlad i bokform


Ernst Kirchsteigers "Jul med Ernst, mat, blommor & fix".

För någon vecka sedan kom jag hem med boken "Jul med Ernst" som jag sprang på av en slump på Åhléns, blev lyrisk när jag såg den. Recepten varvas med julpyssel och blomsterfix precis som Ernst julprogram som boken inspirerats av. Jag har sett ut både en fräsch julsallad, tryfflar och annat pyssel som jag ska fixa med här hemma i Sjöstaden framöver. Rena rama julstämningen infinner sig på momangen när man bläddrar i den fina boken, tänder ljus och dricker juldoftande te kan jag meddela, mysigt! 

Tisdagen har gått lika fort som alla andra arbetsdagar. Jag kommer till kontoret, startar upp datorn och sedan är det i full gång. Min dag har i vilket fall varit mycket bra och givande, så jag har inget som helst att klaga över och nu är den förbi och jag är hemma på plats i min vita blogghörna för att ge er inlägg nummer två denna dag. Känner att var det segt föra veckan med bloggandet känns det desto mera enkelt denna. Lustigt så det kan vara, hoppas denna känsla håller i sig ända in till påska. 


Som det ser ut kommer jag bara att lufsa omkring här hemma resten av kvällen tills det blir dags för läggdags. Har alltså inga måsten, riktigt skönt!


Hoppas att er dag vart till belåtenhet och att er onsdag blir minst lika bra.


Många varma kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Mysigt med nya julböcker! Ernst nya kommer nog ligga under många julgranar på julafton i år =)



Är också sugen på att göra egna tryfflar i år. Har faktiskt aldrig testat men det verkar superenkelt, och gott!



Kraam kraam

2009-11-17 @ 20:08:58
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag kan tänka mig att den boken är supermysig o julig. Jag ska nog ta fram mina julinrednings o kokböcker för inspiration!



Ha en mysig tisdagskväll söta Anna!

2009-11-17 @ 20:10:03
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Ønsker deg en fin kveld. Har begynt å glede meg til jul nå, lengter etter å begynne forberedelsene men det er litt tidlig enda....

2009-11-17 @ 21:10:41
Postat av: Cicci

Vilken bra bok med allt-i-ett. Ernst är så mysig och härlig, så boken din är säkert lika bra.



Kramar

2009-11-17 @ 21:14:15
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Evelina

Åå ser riktigt trevligt ut! Mysigt med julen denna gråa årstid! burr



Tror jag ska tjuvstarta lite i år med adventspyssel! ;)



Ha en trevlig kväll!!

Stor Kram Evelina



2009-11-17 @ 22:11:09
URL: http://robinsgarderob.blogspot.com
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Ernst är duktig, så jag förstår att boken är inspirerande. :) Vad härligt att bloggandet känns enkelt igen! :) Man kan inte alltid vara på topp, oavsett vad det gäller. Inspiration, ork och tid tryter ibland och inspirationskällor kan växla. Men det hör väl till livet.



Ha en bra onsdag Anna!

Massor kramar!

2009-11-18 @ 05:51:29
Postat av: Elin

Vilken super trevlig blogg du har. gillar den till 100. kikar nog in här igen =)

2009-11-18 @ 15:40:42
URL: http://elinburstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0