1:a ljuset tänt


Dagens enda shopping blev i min favorit blomsterbutik
här i Sjöstaden, kompletterat med lite mera julblomster

Tre vita hyacinter, grön adventsmossa, kanelstänger
samt en kvist med lummer, superjuligt innehåll med
andra ord!

Och så här blev resultatet efter eftermiddagens pyssel.

Vackra julsånger som "Ave Maria" och ”Oh Holy night” går på repeat här idag och jag myser omkring här hemma i väntan på att min Mr J ska komma hem från Skåne. Jag har bakat lussekatter denna söndag, doften från det underbara saffransbaket ligger kvar ännu här hemma i Sjöstadshemmet!

Har även varvat en del jobb denna söndag med favoritbloggarna och äntligen fått klickat hem en vinterjacka helt i min stil från kära H&M. Har haft span på kappan ett bra tag, men när jag skulle beställa den för ett tag sedan var den såklart slut i min storlek. Så jag blev riktigt glad idag när den åter fanns i lager, lycka! Hoppas nu att den hinner komma innan vi reser mot Frankrike på fredag, men det är nog till att vara lite väl optimistisk kanske, men jag hoppas, hoppas!

Jag har även vart en sväng ute idag och bland annat besökt Sjöstadens lilla, lilla julmarknad där man sålde hantverk, blommor och julgranar allt medans julmusik ljöd ur högtalare. Tänkte tagit mig en kopp med glögg men kändes lite väl ensamt att sitta där utan sällskap så jag valde att vänta på att maken ska komma hem så att vi kan adventsfika här hemma på mina nybakade lussekatter och pepparkakor med tänd spis, första blockljuset tänt och mera julsånger.

Hur firar du första advent?

Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!

Vilken härlig dag du verkar ha haft! Skönt att inte ha några måsten ibland och ta dagen som den kommer! :-)

Vi har slappat hela dagen, jag har bakat och maken har krattat löv. Nu är det pizza-time!!

Ha en mysig kväll!

kram kram!

2009-11-29 @ 17:41:51
Postat av: Hemma hos Katta

Vad fint du adventspysslat! Superfin julgrupp!



Mysigt med julmarknad. Har haft ett tjockt lager dimma över hela stan här idag så jag har adventskurat inomhus i värmen =)



Ha en fortsatt mysig kväll där borta i Sjöstaden!



Kraaam

2009-11-29 @ 18:50:04
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Så fint adventspyssel du har gjort. Det blev verkligen läckert med kanelstängerna till blommorna.

2009-11-29 @ 18:52:33
URL: http://houseofjammi.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Mysig dag du har haft! Men jag förstår att du vill dela myset med maken :-) Ha en skön kväll!

2009-11-29 @ 18:55:55
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej! Kanske är samma jacka som jag nyss inhandlat från HM. Den vippiga med stora knappar och avtagbar pälskrage. Om det är den kan jag säga att jag är mer än nöjd. Ha en skön advent! Kram

2009-11-29 @ 19:32:55
URL: http://sofia.maca.se
Postat av: Ann-Louise

Det är så otroligt Anna hur vi gör likadana blomarrangemang i år. Jag har också hyacinter i cylindervaser och har en rund form från IKEA med 3 hyacinter och pynt i med grönmossa runt. Gjorde den i fredags och den står här nu och pryder vårt matsalsbord! Har ingen kanel i dock men en ljushållare för värmeljus som är lite högre!



Hoppas du får hem kappan innan ni åker, kan behövas nått varmt då det varit kallt där med (och blött). Gott med nybakt och att få hem maken igen!



Kram

2009-11-29 @ 20:23:47
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Ana

Sååå fint du har gjort, önskar att jag med var lite mer pysslig än vad jag är...Fortsatt mysig advent på dig! (Förlåt, varit jättedålig på att kommenterar men kikar in här minst en gång om dagen! Ska bättra mig)



Kramis

2009-11-29 @ 20:25:55
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Emma

God kväll!



Så fint du gjort! Fiffigt! : - )



Hoppas hoppas att du får din kappa innan ni åker på fredag. Härligt att komma iväg lite nu innan jul.



Sov gott & hoppas du får en bra start på nästa vecka!



Kramisar Emma

2009-11-29 @ 21:02:30
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Mia

Heeej Anna!! Har du badat något ännu!? :P Jag firade faktiskt första advent i samma kvarter som du bor i med supertrevligt glöggmingel tillsammans med vänner :)



Jag tänkte faktiskt att jag skulle gå förbi dig med en påse av mina lussekatter, men vilken tur att jag inte gjorde det eftersom du hade bakat egna. Det hade blivit lite bulle på bulle kan man säga haha :) Kram på dig!

2009-11-29 @ 22:40:02
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Sue

Hellloooo!



Så vackert du gjort! Så juligt med kanelstänger! Brukar jag med pynta med....doftar härligt med!



Idag har det bara varit mysdag!

Vi har ätit en sen frukost hela familjen och barnen kivades om vem som skulle tända första ljuset ..hihi....ilandsproblem...



Senare har vi varit på julskyltningen med mina päron för att sen avsluta hos dem med lite glögg och minijulbord...mums säger jag bara. Nu längtar jag ännumera efter det riktiga julbordet!



Ha en fortsatt trevlig söndagkväll hjärtat!

2009-11-29 @ 22:43:16
URL: http://suzanita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0