Tranbärsdoft till jul



Body Shops specialutgåvor dyker alltid upp lagom till att julhandeln drar igång. Årets "Merry Cranberry" doftar härligt av tranbär. Blev en duschkräm och en handtvål till det vita badrummet. 

Äntligen hemma! Kom hem till en mörk och tyst lägenhet, men ljusslingan på vår åtta och en halv meter breda balkong gjorde ändå sitt till och spred lite mysfaktor redan när jag klev in genom ytterdörren. Den mysfaktorn har jag sedan utökat genom att tända ljus lite här och var i bostaden. Både enkla små värmeljus men också doftljus från Durance i doften Cannelle-Orange. Doften av kanel och apelsin som nu sprider sig här hemma för fullt förknippar jag helt klart med denna tid på året, så nu går jag runt här och sniffar och plockar i lådorna som min snälla man hämtade upp från källaren i går.


Har haft en händelserik och effektiv arbetsdag. Känner jag mig allmänt tråkig dock förövrigt och skulle vilja göra något med håret och fräscha till topparna. Shoppa något nytt inför kommande julkalas och fixa allt annat som ska göras här hemma, gärna allt på en gång, såklart! 

Nu ska jag börja fixa till kvällens middag. Ha en bra kväll, kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Stämningsfullt

Hej!

Jag måste också få in julsakerna som står ute i boden. Bara man få upp stjärnorna i fönstret så blir det så mysigt!

Fina saker du köpte! Verkar lukta gott .)

Hoppas ni får en bra kväll!

2009-11-23 @ 19:48:12
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Lys hører med på en mørk høstkveld. Høres ut som et duftlys som passer i disse tider.. Nå har mandags-roen senket seg, sitter i sofaen med et blad og årets første kopp med julete. Nå venter Jakten på kjærligheten før det blir en tidlig kveld. Nyt kvelden, og lad opp til en ny arbeidsdag i morgen. Elisabeth = )

2009-11-23 @ 19:55:01
Postat av: Nicky

Måste sniffa på den där Merry Cranberry nästa gång jag är på body shop :)



Ha en fin kväll! Kram/Nicky :)

2009-11-23 @ 21:22:13
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Anna

De måste jag kolla in! Inte för att jag behöver vare sig duschcreme eller läppbalsam efter shoppingen i New York. Fast kan man få för mycket av sånt?

2009-11-24 @ 12:14:01
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag kan tänka mig att det ger myskänsla att ha ljusslingor på balkongen. Viktigt att ha saker som lyser upp så här i vinter mörkret...



Gott med juliga produkter, ska nog kolla in dem nästa gång jag är på stan.



KRAM!

2009-11-24 @ 13:21:32
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0