Torsdagskväll i Sjöstaden


Torsdagsmys en kulen och mörk novemberkväll. Te, tända ljus & en trave
med tidningar i väntan på "Halv åtta hos mig".

Vad snabbt det mörknar om eftermiddagarna i dessa dagar! Inget ovanligt för årstiden i och för sig, men jag hinner glömma mellan åren hur tidigt det verkligen blir mörkt så här i slutet av november. Tur att advent står för dörren så man kan sätta upp den traditionella ljusslingan på balkongen, ljusstakar och stjärnor i fönstren för det sprider genast ett annat skimmer över hela stan tycker jag. Älskar att strosa omkring när väl första advent passerat för att bara kika i folks upplysta fönster, så mysigt!

Lugnet har lagt sig över Sjöstaden denna torsdag efter en bra arbetsdag. Jag myser med en kopp te, tända ljus och en trave med tidningar. Med i sista numret av "Allt om mat" var en bilaga med namnet "Julens söta" med mänder av julgodis, kakor, desserter och varma drycker, mycket inspiration blir det i julens tecken dessa dagar märker jag.  

Jag är sååå sugen på att ordna till ett litet glöggmingel framöver, men tyvärr vet jag inte hur jag ska få helgschemat att gå ihop innan jul. Får väl försöka pussla kanske, önskar i vilket fall att jag kunde bjuda hem er alla som troget läser min blogg hit till Sjöstadshemmet. Vad kul vi skulle ha :-)

Nej nu ska jag bläddra vidare och drömma mig bort bland romglögg, mandelknäck och pepparkaksparfait. Sköt om er.

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

Mörkret är verkligen hemskt. Dock är det mysigt att tända ljus och kura ihop sig i soffan men inte hur många månader som helst.

Tycker alltid man blir så förvånad när våren kommer och det fortfarande är ljust klockan fyra på eftermiddagen, då känns det här mörkret så långt bort.

Låter mysigt med glöggmingel!

2009-11-19 @ 19:30:35
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Sanna

Paris låter hur underbart som helst! Själv drömmer jag också om glöggmingel, men tiden är alltid en bristvara...

Kram på dig!

2009-11-19 @ 19:34:01
URL: http://www.litenkvinna.blogspot.com
Postat av: Anna

Känner så väl igen den där adventslängtan... allt blir plötsligt så myket mysigare med alla ljus och som sprider sig dofter.

Kul med glöggmingel- ska också försöka pussla för att få till det!

Min son, Filip 5 år,! såg din profilbild när jag gick in här nu. Hans kommentar var:

"Men mamma, HON var fin! Hon ser nästan ut som en ängel! Finns hon på riktigt?"

Ha en skön kväll!

Kram

/Anna (och Filip)

2009-11-19 @ 19:36:11
URL: http://ochliterosa.blogg.se/
Postat av: Jossan

jag har nu också blivit lite smått besatt av halv 8 hos mig :) klockren programidé tycker jag!



måste säga också att jag tycker Kiki i veckans avsnitt påminner om dig, en äldre version, baserat på de bilder jag sett här på bloggen.

2009-11-19 @ 19:57:57
Postat av: Karin

Hejsan hoppsan snäckan!!



Hoppas du mår bra idag!

Ja, detta mörker är så trist...

Tänk på stackars mig som under januari månad endast har dagsljus 1,5 h per dag, sen är det kvällsmörkt igen =)



Ja, glöggmingel är ju alltid väldigt trevligt!

Skulle ju definitivt vara skoj att ses nån gång!



Ha en fortsatt mysig kväll!

Kramar

2009-11-19 @ 20:03:52
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna:

Håller helt med, man glömmer snabbt. Ha en skön kväll! Kraaamar



Sanna:

Ja glöggmingel ä mysigt, hoppas jag kan klämma in ett mingel innan jul =) Ha en mysig kväll, kramar



Anna:

Men gud vad gullig kommentar av din lille son, gullunge =) Hoppas ni har en mysig kväll! KRAM



Jossan:

Jaså tycker du det, ja vi kanske är lite lika, blonda i alla fall :-) Hoppas du får en mysig kväll! Stor kraaam



Karin:

ja du din stackare har det ju ÄNDÅ mörkare, hur står du ut? =) Ja det vore skoj att ses någon gång håller med! Ha en mysig kväll, kramar

2009-11-19 @ 20:10:16
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej igen!

Läste ju nu om er bokade weekendresa till Paris! Så himla mysigt!!

Kramar

2009-11-19 @ 20:13:30
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Malin S

Idag har det varit ruskigt här på västkusten. Det har liksom regnat från alla håll, ha ha!



Ser ut som du myser för fullt trots den sega månaden. Du kanske kan fixa ett glöggmingel på en vardagskväll eller fredagskväll? Allt kul behöver ju inte bokas till helgerna. Hälsar en mammaledig med all tid i världen ;) kraaaam.

2009-11-19 @ 20:56:00
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vad mysigt det ser ut! Den nya koppen ser urmysig ut och Durance-doftljusen är ju en klar vinterfavorit! =)



Vad kul med julshopping i Paris! Ni kommer få det supermysigt och perfekt att komma iväg på någonting innan jul så man bara kan vara hemma (eller borta) och mysa då.



Kraam kraam

2009-11-19 @ 21:33:45
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Skönt med en lugn kväll med bra tidningar för att ladda för veckans sista arbetsdag.



Pepparkaks parfait lät ju gott. Du får lägga ut receptet om du vill!!



Kramar

2009-11-19 @ 22:10:36
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Sue

Jag hade gärna pipit hem till digoch ditt vackra hem för lite glögg!!! hihi



Men vet hur svårt det är att få ihop tiden! Jag skulle vilja dra ihop tjejgänget snart och mysa till det men vet inte riktigt hur jag ska få ihop tiden......



Mys på med te och vackra ljus snäckan!



Puss

2009-11-19 @ 22:48:40
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej!



Jag håller med; hade du kunnat bjuda hem oss allihop hade vi nog haft fantastiskt roligt! :) Och tänk vad många presenter du som värdinna hade fått! :)



Ja mörkret är jobbigt såhär års, men jag, som iofs bor på något högre breddgrad än dig, brukar tänka att det vänder fort och därför snart märks skillnad igen! Redan i slutet av feb tycker jag det känns bättre, faktiskt.



Hoppas du lyckas få till ett mingel för dina nära före jul. :) Jag är sugen på ngn form av adventsträff eller julträff för våra släktingar, men tyvärr tror jag inte de skulle åka ända upp till oss då... Vi försökte nämligen en annan gång.



Massor kramar!

2009-11-20 @ 06:15:45
Postat av: Anna

Låter mysigt med glöggmingel!

2009-11-20 @ 07:47:05
URL: http://annasbo.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Nu börjar det klia i fingrarna efter att få börja julpynta och baka:) Blev också sugen på glöggmingel efter att jag tittat i nya Buffe tidningen. Det skulle inte vara fel med en gemensam sådan, med alla bloggerskor;)



Kramar

2009-11-20 @ 13:23:42
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Saga & hennes mamma

Ha en lovely helg Anna! Den där tekoppen ser otroligt härlig ut, precis som Durance ljuset som ser supermysigt ut. Kikade på det igår men doftade aldrig, hrmf, hur doftar det, skarpt eller dovt?

2009-11-21 @ 11:21:15
URL: http://sagadelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0