Vinterdvala


Här sitter jag mer än gärna i skuggan en vinterdag...

Känner verkligen hur intetsägande bloggen känns i dessa dagar, min lust att skriva är verkligen inte på topp. Har tyvärr känts halvkul en längre tid nu och ibland känner jag bara hur skönt det vore att lägga ner alltihop. Inget speciellt händer att blogga om, livet rullar helt enkelt på som det ska i sin takt. Ska jag vara ärlig känner jag mest av allt att jag vill dra duntäcket över huvudet och sova mig igenom mörkret och först vakna upp fram på vårkanten av solens värmande strålar och fåglarnas kvittrande läten. Inte för att jag mår det minsta dåligt eller är det minsta deprimerad, för det är jag verkligen inte. Det finns helt enkelt inget skäl till min sinnesstämning, men det kanske inte alltid behöver finnas direkta anledningar till hur man känner?

Tror att jag ska roa mig under kvällen med att spana på tänkbara solresor framöver. Det vore onekligen inte dumt att ha något sådant att se framemot... Sol, bad, kritvita sandstränder, svajande palmträd, kokosdoftande paraplydrinkar...

*Drömmer mig bort*.....


Kommentarer
Postat av: Zandra

Jag känner verkligen samma lika som du när de gäller bloggeriet. Men man är ju inte alltid på topp och livet har sina upp och nedförsbackar.

O de är galet tungt nu på höstkanten.. Men på nåt vis kommer man över de och snart är de jul o sen kommer ju våra favorit årstider efter varandra ;-)

Men en resa med massa SOL skulle jag verkligen inte säga nej till heller... Hoppas du hittar nåt som passar Frun i smaken!

KRAMAR till fina du!

2009-11-11 @ 19:30:12
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh, du får inte sluta blogga! Du inspirerar även om du inte tror det.

Jag älskar dina inlägg och tankar, recept och inredning.



Om du försvinner kommer jag sakna dig väldigt mycket! (och skynda mig att spara ner alla goda recept :-))



Tänk på att vi går mot ljusare tider nu och snart är det jul! Exakt idag om 2 veckor julpyntas det hemma hos oss iallafall. Det är något att planera och se fram emot.



Ha en mysig kväll och ta hand om dig!

kram kram

2009-11-11 @ 19:37:13
Postat av: jessi

Det är nog många som känner så, det märks på bloggarna. Det är ok att känna så för det är ju så livet är. Men snart kommer jultiden och jag tror att det kommer ge energi o glädje! Sen låter det härligt med stränder och hav... Lite värme och sol kan göra underverk.



Hoppas du får nya krafter coh ibland är det vardagligt tråkiga ganska skönt att läsa om, att det finns andra som känner likadant som en själv kan också ge styrka!



KRAMISAR



2009-11-11 @ 19:38:03
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Wojtan ♥

Hej



Det ser verkligen helt underbart ut!

VI åker alltid på semester i feb eller mars, och det är min stora morot för att härda ut under de mörka månaderna.

Önskar dig skön kväll!



Wojtan

2009-11-11 @ 19:56:47
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: Angelica

Ja ibland känns vardagen lite seg...men livet kan ju inte alltid vara kul och fantastiskt,man måste nog ha det lite tråkig för att uppskatta det roliga som sen kommer!

Ja att blogga kan ibland vara svårt,orden tar slut men vi lever nog alla rätt så lika liv med jobb kärlek och vänner. Din blogg är mysig, intressant att se vad du och alla pysslar med man lär känna och se hur andra männinskor lever och tänker och det gillar jag!

Ha en bra kväll och drömm dig bort till varmare stränder,du ligger kanske där snart!

Dags att se bönderna

kram på dig vännen!

2009-11-11 @ 20:04:35
URL: http://angelicalivia.blogg.se/
Postat av: Helén

Rekommenderar varmt att ha en solsemester framöver att se fram emot nu i dessa mörka tider, något som faktiskt gör att man orkar gå upp på morgonen trots ösregn och råkalla vindar. Lycka till med letandet.

Helén

2009-11-11 @ 20:37:25
URL: http://utopiahelen.blogspot.com
Postat av: Susanne

Ja en solresa vore inte fel för det är riktigt mörkt och tråkigt just nu!!

Snart börjar vårat favoprogram ;o)



Kraam

2009-11-11 @ 20:41:17
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Maria

Älskar vintern, julen och den vita snön men dagar som dessa när det bara är "höstkänsla" och enorm kyla känns det inte så vidare kul. Får också drömma mig bort mot de vita stränderna och värmen, då vi i början av mars åker till Kap Verde i en vecka. Härligt! Är alltid lite lättare om man har något "att drömma och längta sig bort till". :-)

2009-11-11 @ 20:53:32
Postat av: Anna

Jag tror att det är viktigt att ha något att se fram emot under denna mörka årstid. Det behöver inte vara några stora grejer, en middag med vänner räcker gott och väl. Fast att ha en resa att se fram emot slår nog det mesta. Vi var ju nyligen i New York så en längre resa får vänta till nästa vinter för vår del. Vet inte vart jag vill åka. Har varit i Thailand två gånger, jag älskar det landet och åker gärna tillbaka. Men jag åker hellre nånstans där jag inte har varit. Det finns otroligt många platser i världen jag vill se.

2009-11-11 @ 21:04:10
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej du underbara.

Hoppas allt är bra?

Du får absolut inte sluta blogga. ÄLSKAR din blogg har fått i hop en smarig recept bok här hemma på dina underbara recept och jag och min familj älskar dom plus en massa andra tips. Fast jag inte känner dig så verkar du vara en underbar person så snälla sluta inte blogga. Kommer du till Göteborg nån gång så skulle det vara roligt att ses.

Kram på dig.<3<3<3<3

2009-11-11 @ 21:11:45
Postat av: Carolines hemligheter

Jag tror att höstmörkret påverkar många människor väldigt mycket, sommaren känns långt borta och vardagen rullar på. Att planera en resa till varmare breddgrader låter som en jättebra idé för att krydda tillvaron lite :-)



Massa kramar till dig & hoppas kvällen är mysig!

2009-11-11 @ 21:12:43
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag känner precis som du gör nu i början av vintern.

Deprimerande, kallt, mörkt och allmänt trist.

Men det brukar alltid ge sig närmare jul, tända ljus, julmat och mycket mys:)) När nyårsafton passerat så brukar jag se det som en trappa som går ner rätt så fort mot just det våren!!!

2009-11-11 @ 21:19:15
Postat av: Rebecka

Hej.



Har lite samma känsla jag. Höstmörkret gör en verkligen trött, tråkig och ger en allmänt låg sinnesstämmning.



men jag försöker se det fina i det. varmt té, bra böcker och mys inomhus med nära.



stor kram!

2009-11-11 @ 22:10:01
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/
Postat av: Sue

Jag vet precis hur du känner!

Bästa är att ta en paus. Bättre att pausa än att lägga ned då man lätt kan ändra sig och så är allt borta!!!!!



Ta det lungt och blogga när du känner att det finns nåt att blogga om........



Puss på dig!

2009-11-11 @ 22:50:31
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Michelle

ibland är det så!

Tittar in varje dag och njuter av att få läsa :)



En resa till solen skulle inte sitta helt fel i denna mörka tid... unna dig det. Jag ska gömma mig under dunntäcket och drömma mig bort :)



>Kram

2009-11-11 @ 22:56:38
URL: http://micholiina.blogspot.com
Postat av: Sofia

Vi är så glada för alla blogginlägg! Jag träffade en kompis från Kenya häromdagen som har bott här i ett år, han längtade hem där det som kallast är ca 20 grader och då satt jag också och längtade bort till kritvita stränder. Sov så gott söta!

2009-11-11 @ 23:14:40
URL: http://fiabloggen.blogg.se/
Postat av: Jonatan

Nej, lägg inte ner..

- vi är faktiskt många här nere i småland som läser din blogg. Den är bra!

/ Jonatan

2009-11-11 @ 23:39:43
URL: http://jontesliv.blogg.se/
Postat av: Evelina

Men rarast!!

Din blogg är BÄST och inte alls intetsägande!

Gör som jag.. Blogga när du känner för det och har inspiration! Då kommer lusten tillbaka!

Bara en tanke! ;)

Brukar även jag gå i sådana tankar.. men ångrar mig alltid i sista stund. :)



Stammisarna hänger kvar då och det är ju det viktigaste! :)



Skulle sakna din blogg massor om du slutade blogga!



Stor kram Evelina

2009-11-11 @ 23:52:59
URL: http://robinsgarderob.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Halloj Anna!



Du är nog inte ensam om att längta till varmare tider/breddgrader och att känna bloggtorka. Allting kan inte vara på topp jämt. Och visst kan man känna sig oinspirerad ibland och visst kan vardagen kännas just vardaglig, utan att man behöver vara deprimerad.



Jag skulle i alla fall sakna din blogg jättemycket om den försvann, men du ska blogga för DIN skull, inte någon annans.



En paus kanske?



Kramar i massor till dig!!!

2009-11-12 @ 05:42:34
Postat av: Anna

Ja...jag är ledsen men det märks att du inte har något att skriva om och att du tycker det är lite sådär m bloggen just nu :/ Kanske kunde du ha frågestund? Men snart är det ju jul och då får du gärna visa och berätta hur du pyntar, vad du sett för bra julklappstips i affärerna osv. Kraaam

2009-11-12 @ 08:20:37
Postat av: Livet hemma hos Linda

Ja, tänk om man kunde gå i ide över "den mörka årstiden" och vakna till liv igen till våren. Vissa stunder kan verkligen kännas tunga så här års. Det skulle absolut inte sitta fel att befinna sig där i solen;)



Hoppas du har en fin dag

Kramar

2009-11-12 @ 08:49:04
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Din blogg är den första jag går in på när jag sätter mig framför datorn varje morgon! Har blivit lite av ett beroende :) Jag får så mycket inspiration när det gäller inredning och matlagning från dig så snälla sluta inte blogga!

2009-11-12 @ 09:19:53
Postat av: Josefin

Kan trösta dig med att du inte är den enda som känner sig så. :)



Ha en toppen torsdag, kramkram

2009-11-12 @ 09:22:41
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Carina

Hejsan...neeej sluta inte skriv. Jag älskar att läsa om ditt liv, som är så annorlunda än mitt. Men vi är lyckliga i där vi befinner oss, var vi än är och vilket liv vi än har. Jag har tre ungar som är snoriga i dag, hus på landet (ingen sjöstad precis), studerar och försöker få tid för mig själv. Våra liv är olika men jag "livar upp mig" när jag läser om dig. Ett liv som du har skulle jag vilja ha ibland.....bara för att få en stund för sig själv ibland. Drömma sig bort! Jag har vart i H.Sjöstad då vi åkte båt förbi där. Ser fint och trevligt ut....Tittar jag ut här ser jag åkrar och hästhagar, inte dumt det heller. Kram !

2009-11-12 @ 09:50:46
Postat av: Anna

Förstår känslan... och ibland får man tillåta sig att bli lite "off" även utan att ha någon egentlig "ursäkt".



Skulle också gärna tagit ett plan till sydligare breddgrader just nu.



Hoppas du hittar drömresan- och får möjlighet att förverkliga den.



Kram på dig!



/Anna

2009-11-12 @ 10:52:01
URL: http://ochliterosa.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag älskar din blogg så jag hoppas verkligen inte du lägger ner den.. men du sak ju tycka det är kul och inte ett jobbigt måste.. köp en vinterresa till maken i julklapp å sen ger du pikar åt honom att du vill ha en resa i julklapp så får du åka två ggr (de funkar, jag testade förra julen å jag fick en resa och sambon en så vi åkte 2ggr :) ) Ha en underbar kväll!

2009-11-12 @ 10:52:54
Postat av: Jenny

Hej Anna! Ja, visst känns allt grått och trist nu =( Men snart är det ju första advent och allt mysigt som hör till det :) Det ser jag fram emot!

Solig kram till dig!!

2009-11-12 @ 14:45:11
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är nog många som delar dina känslor just nu. Men tänk - snart kommer december månad med alla vackra ljus som tänds i fönstren, doften av pepparkakor och förhoppningsvis en och annan snöflinga som lyser upp i mörkret. Det känns nog bättre snart ska du se ;-) Kram

2009-11-12 @ 15:31:07
URL: http://firstladies.blogg.se/
Postat av: Mira

Kära Anna,



Sluta INTE blogga. Det går inte en dag utan att jag är inne och läser.

Ta en resa och kom tillbaka med nya krafter. Vi är givetvis kvar här.



Ps. Hojta gärna till när du åker "hem" nästa gång. En fika hade inte suttit dumt.



Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2009-11-12 @ 18:03:23
URL: http://www.tokmorsan.com
Postat av: Anonym

Åh, din blogg som är så mysig! Du behöver inte alls känna att det inte finns något att skriva om för det är minst lika kul varje gång jag klickar mig in här. Mysig, varm och helt klart inspirerande!



Kram!

2009-11-12 @ 18:54:54
Postat av: Anna

Åh, min namn försvann på kommentaren jag skickade! Din blogg är inspirerande på något sätt :)



Kram!

2009-11-12 @ 18:56:09
URL: http://annaekvall.blogspot.com
Postat av: Anonym

JAG HÅLLER ABSOLUT MED.SLUTA INTE ATT BLOGGA.JAG TYCKER DET ÄR ROLIGT ATT LÄSA OM DITT LIV.FÅR OCKSÅ MYCKET INSPIRATION AV DIG.OCH INTE MINST DINA RECEPT.

EVA

2009-11-12 @ 19:15:15
Postat av: Elisabeth

Hei Anna!



Må bare henge meg på de fleste andre her inne, håper virkelig ikke du slutter å blogge. Detter er den bloggen jeg liker best av alle - det er så god atmosfere her inne og så mye inspirasjon. Men dette er vel den tiden som er tyngst for de fleste. Håper du kommer deg over kneika og fortsetter å blogge. Klem fra Elisabeth i Oslo

2009-11-12 @ 19:49:55
Postat av: Helena

Hej Anna!



Din blogg betyder jättemycket för mig och många andra! Ta en paus och vila lite, men sluta inte!

Kram Helena

2009-11-13 @ 14:10:40
Postat av: Helena

Hej Anna!



Din blogg betyder jättemycket för mig och många andra! Ta en paus och vila lite, men sluta inte!

Kram Helena

2009-11-13 @ 14:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0