12 dagar till advent



God morgon på er sötnötter, tisdagen är här! Ingen förändring på väderleksfronten utan lika galet grått, fuktigt och mörkt idag som alla andra dagar just nu. Jag tror bestämt att solen har gått i ide, vad tror ni?


Tänk att det är första advent om mindre än två veckor nu. Jag är så sugen på att adventspynta hemma och få in lite härlig stämning och goda dofter, men jag ska hålla mig och inte ta ut något i förskott. Men jag ska i alla fall kila ner till förrådet under de närmsta dagarna och hämta upp mitt piff som ligger fint nerpackat i lådor och så ska jag bara fingra lite, lite på sakerna ;-)


När pyntar du?
Smygbörjar du tidigare än adventshelgen eller väntar du tålmodigt till dagen är här?


Oj, nu måste jag lägga på ett kol ser jag och bege mig mot jobbet, ingen rast och ingen ro här inte! Sköt om er och på återseende förhoppningsvis lite senare under dagen!


Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: pernilla

Jag brukar alltid börja veckan innan...men då är jag däremot snabb att ta ned det när julen är slut.. Tiden innan julen är ju det absolut mysigaste:)

2009-11-17 @ 07:39:11
Postat av: Anna

Jag tar fram pyntet på första advent. Sen åker det ner senast nyårsafton. Ska bli kul att hämta upp lådan från källaren, minns knappt vad vi har för pynt. Ha en bra dag!

2009-11-17 @ 08:44:46
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag är med tokig med julpynt. Helst gammeldags ska det vara! Mycket ljus och byte av gardiner. Jag pyntar med allt utom julgran adventshelgen, håller på i tre dagar. Varvat med lite bak med...;)

2009-11-17 @ 08:47:50
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag åker alltid hem till min familj över jul så jag vill gärna ha lite mer tid att njuta av mitt julpiff. Så jag startar veckan innan 1a advent.

Det kliar i fingrarna nu... =)



KRAM

2009-11-17 @ 08:50:26
URL: http://linalotta.blogg.se/
Postat av: Carina

jag sätter upp stjärnor, slingor och stakar under första advent helgen, men i mitt huvud har jag redan börjat....några tomtar, granen och annat "krafs" kommer fram dagarna innan jul. Längtar extra mycket i år, undrar om det kan bero på det sagolikt gråa vädret vi har (även i Dalarna). När skaaaa solen titta fram! Vill ha den framme NU.

2009-11-17 @ 09:19:48
Postat av: Maria

Jag brukar nog pynta på 1-2 dagar innan första advent. I år blir det lite tidigare men det beror på att vi får besök den helgen. Jag längtar massa efter att få göra julmysigt hemma. Men får hålla mig lite till. Jag har fuskat lite och druckit 09-glöggen men det kan man väl gå göra? ;) Vilken underbar helg du ser ut att ha haft. Så roligt att träffa nya vänner via sin blogg. Hoppas din dag blir härlig trots grå himmel över Sthlm. Vore mysigt med lite snö snart också. Kramkram



2009-11-17 @ 10:31:25
Postat av: Susanne

Mysig liten bild. Jag brukar sätta fram mina stjärnor,stakar och även några vita julstjärnor och hyasinter redan på fredagen :o)

Tomtarna kommer fram senare!!!

Ha en bra dag i detta tråkoga väder :o(



Kram

2009-11-17 @ 11:06:35
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej hej!



Jag brukar alltid pynta en vecka före, så att det e på plats första advent. Jag har även eget företag så där ska det ju också skyltas.



I år renoverar vi och ska snart flytta till huset så i år får det bli lite försenat...



Julen e underbar, man behöver en massa ljus nu i allt mörker..



Kram.

Postat av: Annas inspiration

Hej sötis!



Jag har väldigt svårt att hålla mig i år. Har redan gått igenom pyntet sedan någon vecka tillbaka ;-) Tar en sväng & tittar till pyntet varje dag hihi



Har druckit glögg i mängder, börjat med kanelljusen, letat fram julskivan & förra årets jultidningar osv...



Jag kommer definitivt att smygstarta, säkert redan på måndagen adventsveckan...



Ang vädret, så har det HÄNGT upp sig!



Ha en fin tisdag!

kraaam

2009-11-17 @ 11:29:40
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hallå Anna!



Nix, här smygbörjas ingenting. :) Och då måste jag ju säga att jag är jätteduktig (fniss) eftersom jag/vi inte har firat jul eller pyntat på åratal! Jag såg redan 1 nov att en del satt upp stjärnor och ljusstakar i fönstren, men personligen tycker jag är på tok för tidigt. Advent/jul varar under lång tid ändå. :) (Men var och en ska så klart göra som de själva vill.)



Kram på dig tjejen!

2009-11-17 @ 12:55:02
Postat av: jessi

I år pyntar jag till helgen för är ju i London första advent! Vill komma hem till ett juligt hem sen.



Jag längtar också efter lite solljus, känns såå trist o grått nu...



KRAM

2009-11-17 @ 13:31:27
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det är ju helt galet att det snart är dax! Själv brukar jag nog börja kanske 1-2 dagar innan, jag kan inte hålla mig, det är ju så mysigt så jag står på startlinjen och väntar flera dagar innan. Önskar dig en skön kväll! Kram

2009-11-17 @ 16:12:38
URL: http://johannala.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej!



Jag tänkte bara säga att din blogg är helt underbar. Jag upptäckte den härom dagen när jag kollade på den öppna spisen från Ellos och jag blev genast så himla inspirerad. Så tack för en jätte bra blogg och fortsätt inspirera.

2009-11-17 @ 17:33:39
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Jag pyntar dagen innan julafton, och tar bort det dagen efter annandagen igen.. julpynt är det värsta jag vet, men lite känsla under julhelgen vill man ju ha :) Har aldrig förstått mig på det där med att ha julpynt i typ 2 månader.. julen är ju bara 3 dagar :)

2009-11-17 @ 18:39:26
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Jag adventspyntar dagen innan första advent. Julpyntet (det lilla jag har framme) väntar jag med tills någon vecka innan julafton, tröttnar snabbt ändå. Ha en mysig kväll!

Kram Nina

2009-11-17 @ 18:41:17
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Lycklig mormor

Hej älskar jul men pynta gör jag typ en vecka före jul för jag tröttnar fort ,men bytta gardiner o mattor göra jag första advent för då har jag bara vitta, älskar din blogg ha det bra kram:-)

2009-11-17 @ 20:28:13
Postat av: Anna - Starwoman ☆

TILL ALLA:

Kul att så många svarade på frågan och alla gör lite olika kan man konstatera vilket är extra kul att vi alla inte är stöpta i samma form :-) KRAMAR



Ida:

Oj, tack snälla! Vad glad jag blir att du tycker om bloggen och för att du läser den! Stort kram och välkommen åter :-)

2009-11-17 @ 20:36:12
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Lycklig mormor:

Åh tack snälla, vad glad jag blir att du gillar mig blogg. Ha en fin kväll! Stor kram

2009-11-17 @ 20:45:19
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

God kväll!

Här tjuvstartas inte heller med pyntet bara inköpen! Har köpt en julklapp redan och kulorna som du vet. Annars pytar jag lördagen innan advent men inga tomtar kommer in i mitt hem innan julafton...sen ryker dem på juldagen ha, ha ,ha.



Kramar

2009-11-17 @ 22:27:46
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0