Virusangripen


Solglasögon, jeansjacka & en döskallesjal från Asos blev
dagens ytterkläder denna onsdag..

Solglasögonen bar jag 
för att dölja mitt virusangripna höger-
öga & bilden visar jag endast för att fiska efter era sympatier ;-)

God morgon på er, här har ni en inte fullt lika munter bloggerska denna onsdag den 27 maj. Det aggressiva viruset vann nämligen över mig och mitt högra öga. Kände ju som bekant för er som läser redan igår att något var på g och tyvärr så hade jag rätt i min föraning. Än så länge är det dock mycket långt ifrån så illa som makens ögon sett ut, men ögongloben har ändrat form och intagit ett lite glasartat utseende samt blivit rödare än vanligt. Men det gör inte speciellt ont så för den delen kan jag leva med det, men sett det från den fåfänga sidan är det mindre skoj. Åtminstone med vetskapen om att vi imorgon reser till Budapest på en weekendresa för att fira vårt första år som gifta.

Jag ska dock se det positiv dels för att jag ska vara glad att det inte var för ett år sedan det dök upp (lagom kul att gifta sig med ögoninflammation). Sedan fick jag en klok kommentar från rara läsaren Rebecca där hon skrev "Hellre det än magsjuka" och det är så sant. Jag har hellre ögoninflammation för några dagar än att ligga i magsjuka, så jag ska försöka fokusera på det i stället och vara glad att jag slipper hänga över toaletten ;-) Nog om detta!


Arbetar min sista dag för denna veckan och imorgon flyger vi med SAS mot Budapest. Ser framemot resan och när jag kommer hem i eftermiddag blir det till att plocka fram och packa weekendväskan. Kul, kul!


Nej nu ska jag jobba på här, hoppas ni får en bra dag så hör vi senare!


Stor kram


Kommentarer
Postat av: Maria

Herregud så tråkigt med din ögoninflammation! Jag hoppas att du/ni blir bättre i era ögon. Låter riktigt skönt med en weekendresa =) Hoppas vädret i Budapest blir varmt och fint så ni kan njuta av staden, vackra byggnader och sitta på mysiga uteserveringar =)

Krya på dig/er och ett stort GRATTIS på er 1-åriga bröllopsdag! Kramar

2009-05-27 @ 10:56:33
Postat av: Anette

Hoppas ögat blir bättre snart och att resan blir super! :)

2009-05-27 @ 11:03:14
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men åhhh.. vad typiskt att baseluskerna inte kunde hålla sig i från dig och dina blå! Förstår att det känns lagom kul nu när ni ska iväg.. Men det är härligt att höra att du är positiv som alltid!

Det kommer ju iallafall att synas att du och maken hör ihop! ;oP



Ha en underbart helg nu och ta hand om varandra!

Kram på dig raring!

2009-05-27 @ 11:14:49
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Aj, du blev drabbad ändå, men vi vet ju vad vi sa, om hur man får försöka tänka, ja! ;)

Hoppas att du slipper lindrigt undan i alla fall och att ni trots allt kommer få det underbart i Budapest, men det tror jag säkert ni får! :)



Nu måste jag återgå till arbetet!

Massor krya på ögat-kramar till dig!

2009-05-27 @ 11:16:51
Postat av: Anna

Usch då :-( Men som sagt; hellre ögoninflammation än magsjuka.

Passa på att njut ordentligt i BP. Vet du var på Andrássy Ut ni ska bo? Nära Oktogon?

2009-05-27 @ 11:32:59
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilken otur att du skulle bli angripen av det dumma viruset, men du verkar ha humöret på topp ändå :) Krya på er båda två och ha en härlig resa til Budapest! Kram cissi

2009-05-27 @ 11:36:21
Postat av: Rebecka

Låter som att du har rätt inställningen. men ögoninflammation är inte så kul det heller. Själv ligge rjag hemma i soffan me ddunderförkylning. Jätte arg för jag skulle springa ett lopp imorgon men min kropp säger någonting annat tyvärr.



ha en jätte bra mini semester!



R

2009-05-27 @ 11:50:04
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/
Postat av: jessi

Lycka till med resan, tur att det med ögat går över om några dagar! Det finns inget man kan göra så det är bara göra det bästa o det verkar du vara bra på! Du är ju en så härligt positiv människa!



ser framemot såå Budapest bilder!!!!

2009-05-27 @ 12:00:35
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Minnas underbara värld

Skönt att du inte deppar ihop för det går ju över, men jag hade nog gnällt rejält om det var jag som hade fått virus i ögat ;) Ha det kul på er resa, ser framemot bilder. Bamsekramar från Minna

2009-05-27 @ 12:19:52
Postat av: Sandra

Krya på dig din stackare, men skönt att det inte gör ont i alla fall. Du får glida omkring i Budapest med solglasögon så tror de att du är någonslags moviestar ;-)



Gillade jeansen du visade i förra inlägget. Ska ut och spana efter dem idag.



Kram

2009-05-27 @ 12:22:07
Postat av: sofia

Vilken otur! Men ja, jag väljer också ögoninflammation över magsjuka. Särskilt om man är på resande fot :D



Ha en superfin weekend!

2009-05-27 @ 12:58:28
Postat av: Emma-Lovisa

Aldrig kul att inte känna soig på topp, men jag håller med om magsjukan, hellre skav och röda ögon än kräkningar, hua!



Trevlig resa. Ser framemot att se bilder från Budapest, det ska ju vara så fint där har jag hör. HOppas ni får bra väder också alltid roligare med solsken.



Kram kram

2009-05-27 @ 13:12:22
Postat av: Zandra

Nä men usch vännen!!

Hoppas att Budapest luften kan rensa på bort skiiiten :-(

Hoppas du iaf haft en bra sista jobbdag och att promenaden hem bjuder på lite värmande sol.

KRAMAR

2009-05-27 @ 14:59:15
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna A

oj stackare där! Det var verkligen inte roligt.

Som sagt det är ju tur att det går över. Appråpå fårfänga, om du använder mascara (vilket jag alltid gör fast ögonen säger nej ibland) så kassera den efter att infektionen gått över annars så finns de små otäckingarna kvar i mascaran. Ett litet tips bara... Ha en fantastiskt skön resa och rå om varann ordentligt!

Kram

2009-05-27 @ 15:55:47
Postat av: nattvinge

Åh, usch så trist att viruset hittade dig också. Tips: Ögondroppar på pipett och sterila ögonservetter när man är på resa och måste "torka" ögonen. Finns på Apoteket.

Hoppas du slipper bli lika drabbad som maken din.



Ha en härlig tid i Budapest!

/Nattvinge

2009-05-27 @ 16:03:12
URL: http://nattvinge.blogg.se/
Postat av: Susanne

Trevlig resa och hoppas att dina och mannens ögon blir bättre.



Många kramar

2009-05-27 @ 16:57:02
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Man vilken otur du hade =0(. Hoppas att det inte blir värre än det där så du kan njuta av resan!



Ha det så mysigt i Budapest!!



Kram

2009-05-27 @ 18:44:04
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Cissi

Stackare, men du är väldigt söt trot rött öga :)

2009-05-27 @ 20:11:34
Postat av: Anna - Starwoman ☆

TILL ALLA:



TACK FÖR ERAN ENORMA OMTANKE!



KRAMAR I MÄNGDER

2009-05-27 @ 20:14:26
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ha en underbar resa och njut av ledigtheten och av varandra. Trist att du fått ögoninflamation men hoppas det snart blir bättre.



Stor kram//Josefin

2009-05-27 @ 20:33:47
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Ana

Usch, tråkigt...vaknade själv med halsont idag, vilket innebär träningsförbud...inte bra! Krya på dig...Kramis

2009-05-27 @ 21:07:29
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Mia

Men Anna, vad tråkigt att viruset fick tag i ditt öga nu när ni ska resa bort och allt. Men det är bra att du ser det positivt och låt det inte hindra dig på din resa :) Jag hoppas att ni får det toppen! Kram

2009-05-27 @ 21:25:03
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men stackare där, och ni som åker idag.. Inge kul.. Kan man inte ta några droppar eller så? Hoppas ni får en helt underbar weekend i Budapest..



Stor kram

2009-05-28 @ 07:41:33
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad tråkigt ang ditt öga men jag hoppas ändå att du ska kunna njuta av er resa. Kram

2009-05-28 @ 08:13:00
Postat av: Anonym

Ja ögoninflammation är verkligen inte kul. Jag drabbades av det för några år sedan, samtidigt som jag hade "blodbristningar" i ögonen (ögonvitorna var till stor del blodfärgade). Jag fick gå runt i mer än en månad och känna mig som ett monster. Men det försvann ju till slut! Hoppas att Budapest blir kul!!

2009-05-28 @ 16:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0