Välkommen till världen x 2


Helgens ljuvliga rosor i underbar rosa nyans pryder
vardagsrumsfönstret..

Idag har det inte blivit mycket till inlägg som ni märkt, men jag har helt enkelt inte haft tiden på min sida. Nu är jag i alla fall på hemmaplan efter en dag med fullt upp på jobbet, men eftersom jag för tillfället har en hemmaman här hemma så stod middagen på bordet till min förtjusning när jag klev in genom ytterdörren. Det var så skönt att bara kunna sätta sig till dukat bord och slippa tänka på vad vi ska äta. 

Mulet och grått ute med regnskurar om vart annat, men oavsett allt regn i världen så har en liten solstråle kommit till jorden idag. Min kära vännina Anna har nämligen fött en liten son kl 10:30 denna måndagförmiddag på ett hospital i den franska huvudstaden. Han vägde 3 540 g och var 51 cm lång och han ska heta Gabriel. Jag längtar tills jag får träffa underverket.

Stort Grattis Anna & Meteo till er lille Gabriel!

Jag har förövrigt varit ganska trött och sliten idag. Det har helt enkelt känts att det blev en hel del bubbel i glasen i lördags ;-) så det blir en tidig sänggång så känner jag mig förhoppningsvis mer alert imorgon!

Hoppas er första dag på veckan vart till belåtenhet!

Kramar

Uppdate kl 21:45: Fick precis veta att min kusin Annica har fått sitt fjärde barn denna måndagkväll, en liten flicka blev det. Nu har hon och maken två pojkar och två flickor, vilken lycka! Stort Grattis Annica och Philip till er dotter - Vilken babyboom denna måndag bjöd på!!!

Kommentarer
Postat av: Zandra

Ja nog har de varit en Måndag alltid... haha en tråkmåndag.. hahaha

Härlig färg på rosorna och vad mysigt att ha en hemma man ett par veckor :-D

Ha en härlig kväll gums.

KRAMAR

2009-05-18 @ 18:53:32
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Malin S

Grattis till ännu en bebis i vänkretsen !

Låter härligt med hemmaman. Vad serverades ikväll ?

Rosorna är ljuvliga, perfekt rosa nyans =)

Massor av kramar till dig.

2009-05-18 @ 19:11:08
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Det är underbart att bara komma hem och få maten serverad + slippa fundera ut den också!! Är han mellan jobben nu eller?



Kul med en bebis till i bekantskapskretsen. Hoppas din vän inte blir för fransk i sitt tänk kring barnuppfostran - finns en del konstigheter där tycker jag ;)



Ha en skön och lugn kväll.



Kramar

2009-05-18 @ 19:21:30
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Stort Grattis til dina vänner,

de är så ljuvliga de små :-)



hoppas du piggar på dig under kvällen

kramar

2009-05-18 @ 19:36:09
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: AnnaG

God afton min sköna.



Så lyxigt att bli lite "vardagsbortskämd" en grå måndag som denna, det är du väl värd var dag, oavsett väder. ;-)



Blir alltid lika själaglad när ett nytt litet mirakel välsignat oss med sin närvaro. Alla dessa små underverk som är vår framtid, det är magiskt!



Önskar dig en riktigt härlig kväll tillsammans med din äkta hälft, måndagsmys är alltid rätt! =)



Stor kram

2009-05-18 @ 20:51:01
Postat av: Cissi

Grattis till din kompis och din kusin till deras barn. Sov sött, kram Cissi

2009-05-18 @ 21:57:25
Postat av: Jenny

Jo, Måndagen har varit rätt bra. Det bästa är att man ska jobba enbart tre dagar! sen e man ledig skönt!

2009-05-18 @ 22:19:15
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Sarah

Älskar snittblommor :) !!!!

trevlig blogg och mkt inspirerande recept!

2009-05-18 @ 22:19:44
URL: http://dromhem.blogspot.com
Postat av: Emelie

Roligt med ännu ett litet underverk i bekantskapskretsen -även om han bor några mil bort ;-)



Låter lyxigt med maten på bordet! Blev något så lyxigt som fil och smörgås till middag här, älsklingen sover över på jobbet för han börjar så tidigt i morgon och det är ju aptråkigt att laga bara till sig själv!

Sov gott! Kram

2009-05-18 @ 22:31:15
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Sabina

Det verkar som om snart är det er tur att skaffa bebis! Där har varit många av dina vänninor som har fått bäbisar, har du skrivit =) Hehe, du längtar säkert ;)

Underbara rosor...

2009-05-18 @ 22:53:05
Postat av: AnnaG

Oiii en till! =)

Vilken fantastisk babyboom måndag.



Önskar dig en riktigt fin dag!♥



Själv så är jag mitt uppe i sluttentorna för vårens kurser och dessutom mindre än tre veckor kvar till bröllopet. Mycket nu! =)



Kram kram söta du

2009-05-19 @ 08:09:16
Postat av: jessi

Härligt med nya små bebisar i världen, det inger hopp för framtiden!



Jag mår lite bättre idag, skönt sen är jag på toppenhumör för vi har spontanköpt en resa till New York i sommar.. så jag har dubbelfeber idag, vanlig o resfeber!



Ha en härlig dag goa mysiga Anna!

2009-05-19 @ 10:02:24
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0