Födelsedagsfix


Jag älskar verkligen Basilika & jag äter minst en kruka i
veckan. Sjukt gott på det mesta om ni frågar mig! Här står
örten på köksbänken i en liten kruka från Cult Design.
Även olja & vinäger flaskorna som skymtar på bilden är
från samma märke.

Söndagkväll och långledigheten börjar sjunga på sista versen. Imorgon är det en ny arbetsvecka och en hel sådan för omväxlingsskull! Det har varit fantastiskt skönt att vara ledig några dagar, man har laddat batterierna i solen, umgåtts med vänner och ätit och druckit gott, så nu har jag inte emot några dagars arbete.

Min vecka ser ganska bra ut, hela tisdagen kommer att ägnas åt en "Första hjälpen utbildning" i Röda Korsets regi. Jag har gått en sådan utbildning/kurs för många år sedan men det skadar verkligen inte att fräscha upp det hela så man veta vad man ska ta sig till om något händer folk i ens närhet. Sedan vet man ju naturligtvis inte hur man skulle reagera när något är på blodigt allvar, men man får hoppas att man är coollugn och kan hjälpa den stackare som är i en nödsituation. Som sagt det är på tisdag som jag ska ägna hela dagen åt just detta, annars ser det mest vanligt ut!  

Min söndag har varit helt okej. Jag har dock inte fått specielt mycket vettigt gjort, men vad gör väl det söndagen var ju tänkt som en vilodag! Maken fyller år på fredag så jag har i alla fall fixat med hans födelsedagspresent under dagen vilket känns väldigt skönt. Jag är dessutom väldigt nöjd måste jag säga, får vi hoppas att han blir det också!

Kvällen kommer troligtvis gå i samma lunk som resten av dagen. Ska göra inpackning och en ansiktsmask är tanken, senare ikväll blir det "Van Veeteren: Fallet G" på TV4 som jag tror är den enda filmen om just Van Veeteren som jag inte sett. Så det ska bli intressant att se om det stämmer eller om det bara är mitt minne som sviktar än en gång!

Önskar er ett bra slut på helgen och en bra start på veckan som kommer! 

På återseende!

Kraaaamar    
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Din bild ser verkligen fräsch ut! Tycker också att det är en god ört/krydda.



Första hjälpen utbildningen är nog väldigt nyttig. Tror att det bra att gå sådana med jämna mellanrum. Då minnet ofta är kort i eventuella nödsituationer...



Kram

2009-05-03 @ 18:27:01
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Cicci:

Jag tror också att det är väldigt bra att uppdatera sig på första hjälpen, så det ska bli nyttigt att bita i på tisdag ;-) Önskar dig en skön söndagskväll! Kraaaam

2009-05-03 @ 18:34:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej raring!



Kul att du också gillar Österlen, verkligen toppen på alla sätt.



Färska kryddor är så gott,

hoppas du också får ett bra avslut på helgen & fin start på veckan.



kraaam

2009-05-03 @ 19:38:07
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Zandra

Å Ser att din helg heller inte varit så tokig! :-)

Du var sjukt fin in din flätade frisyr du hade härom dagen. FAB as usauall :-D

Mys ikväll!!

KRAMAR

2009-05-03 @ 20:03:11
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Sue

Då får vi hoppas att maken blir nöjd, men det kan jag inte tro annat än att han blir!



Du gillar basilika säger du. Jag har ett super gott recept på kryddsmör som du kan ha på din grillade oxfilé eller vilket kött som helst, bara det är grillat!!!



Ta ett pkt äkta fetaost, 75 g smör (rumstempererat) 1 kruka basilika, salt och peppar. Mixa allt i en mixer till en grön härlig smet.

In i kylen och använd på riktigt varmt och mört kött!

Du behöver ingen sås eller potatis till detta goda smör utan bara en fräsh sallad!!!



Prova vettja......



Puss

2009-05-03 @ 20:08:37
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Ha, ha läste Sue´s kommentar ovan och blev ju hungrig igen nu...gott gott med basilika!



Skönt med lugna dagar också. Det har varit det här med, men med städning

på schemat. Skönt när det är gjort innan veckan börjar.



Önskar dig en bra kväll och skön start på veckan.

Kramar

2009-05-03 @ 20:56:11
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha söta du. Jag kan säga att jag och löpning inte heller är nära vänner men det går faktiskt fort istället för att ta sig till ett gym och tex ett pass på 1 timme. Man blir snabbt av med det. Försöker få med dig :)



Är olja och vinäger flaskorna bra? Har funderat på de men såna brukar inte vara såå bra ;) Har nämligen både diskmedel flaskor och tvålpumpar mm från cult. Helt underbara :)



Ha en toppen fin måndag och hoppas du får bra (?)



Kraam

2009-05-04 @ 08:01:21
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: JENNY

God morgon! Hade sån kurs/utb en dag förra veckan också, va intressant! Roligt med kalas inbokat denna vecka också!

Önskar dig en skön måndag! Kramar

2009-05-04 @ 08:24:40
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: AnnaG

Mmm, basilika är ju så gott och mycket går det åt, använder det gärna och ofta. Får passa på att tacka Sue här ovan för receptet, skall prova detta å det snaraste!



Jag blir så glad var gång jag hör att någon ska på "första hjälpen kurs" och så även denna gång, var stolt över dig själv finaste du!



Så roligt med en födelsedag mot slutet av veckan, är övertygad om att maken kommer bli överlycklig, det är ju du som varit i farten, kan inte bli annat än succé. =)

Älskar födelsedagar och alla andra dagar att fira, kanske framförallt de små sakerna i vardagen som är väl värda att fira.♥



Stor kram!!!

2009-05-04 @ 11:08:11
Postat av: Therese

Hej tjejen...

Hur leker livet?

Nu är jag tillbaka i Sverige igen, skönt måste jag säga, har längtat hem sista veckan..

VI kan väl höraspå tele något i veckan om du har tid? Kramar

2009-05-04 @ 11:09:52
Postat av: Therese

Basilika och cult design, mais oui! Håller med, Basilika är sjukt gott, färska örter är över lag super tycker jag! Det där var en bra idé tyckte jag. Har altid svårt att veta vart exakt jag ska förvara dem små gröna liven. Tackk för tipset:)

2009-05-04 @ 12:06:39
URL: http://likie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0