Tidig tisdag!


Nu ligger de flesta båtar i vattnet ut efter min promenadväg och väntar på
sköna och strålande sommardagar.


Flera av er som undrade över pajrecept igår & jag lovar att lägga ut det här
så fort som möjligt så att ni blir glada ;-) 

Idag vaknade jag av mig själv före tuppen och gick upp(!) Sitter på jobbet och har så gjort i snart två timmar. Kände mig verkligen som "fröken duktig" när jag klev in genom dörrarna här till ett folktomt och mörkt kontor före kl sju. Det är underskattat att kliva upp i ottan för morgonpromenaden hit var otroligt rofylld och jag kunde njuta av all grönska och fågelsång nästan ensam. Strålande solsken här idag, så härligt!

Gårdagskvällen var lugn och skön efter det att jag tagit mig en rejäl power walk hem. Bestämde mig redan tidigt på kvällen att jag skulle låta bli att sitta och hänga över laptopen för en gång skull och så blev det också. Väldigt skönt måste jag säga. Känner att det nästan blir lite överdrivet emellanåt med mitt surfande om kvällarna till ingen större nytta egentligen, så jag ska försöka ta mig sådana "fria" kvällar lite då och då för jag tror att det är nyttigt och framför allt lugnande. 

I eftermiddag ska jag bege mig till IKEA är tanken just nu i alla fall och hinner jag ska jag även försöka ta svängen om Plantagen och se om det finns något grönt och skönt till balkongen. Annars ser dagen ut som arbetsdagarna gör mest. Hoppas er tisdag är lika strålande solig och att dagen blir kanonbra. Ikväll är det schlager för hela slanten som gäller!

På återseende! 

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka härliga bilder! Och framför allt vilken underbar väg du har till jobbet med allt vatten och båtarna. Självklart måste man ha "fria" kvällar men du får inte sluta blogga! ;) Ha en jätteskön dag i fina Sthlms-vädret och en härlig schlagerkväll =) Kram Maria

2009-05-12 @ 09:10:48
Postat av: Sandra

Åh vilka härliga bilder. Stockholm är såå vackert.



Hoppas du får en fin dag och toppen på Ikea och Plantagen och får med dig något fint hem.



Kraam Sandra

2009-05-12 @ 09:14:11
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: Caroline

Håller med, tidiga morgonar (om man är pigg vill säga) är underskattade! Just timmarna mellan 07.30-09.30 tycker jag kan vara riktigt effektiva.



Nu skall vi gå bort till Sickla, måste köpa lite grejor innan vår Spanienresa på söndag :-) Hoppas att dagen din blir bra! Kram.

2009-05-12 @ 09:44:47
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: HannahSthlm/Johanna Törnqvist

Hej!



Fick just ett tips på min blogg om din blogg.

Kul med någon som bloggar från Hammarby Sjöstad,det är så himla vackert!



Just nu handlar mkt på min blogg om "Rädda Mammorna"eftersom jag är lite av en abassadeur för projektet som jag brinner för.

Startskottet var en debattartikel i Aftonbladet i Söndags med mig och sex andra kvinnliga bloggare.



Kika gärna in och var med...men det var inte enbart därför jag kikade in här;) Vi ska även flytta till Hammarby Sjöstad i Juni så mkt av min blogg kommer nog handla om Hammarby Sjöstad from. i sommar!:)



Ha en fin Tisdag!

2009-05-12 @ 10:45:16
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: Malena

Håller med dig om surfandet. Jag kan ibland komma på mig själv sitta alldeles för många timmar. Utan att egentligen ha gjort något alls men än surfat runt. Sen är det skönt och roligt också men inte varje kväll. Träning, städning (!) matlagning etc är trevligt att stoppa in emellanåt :-)



Ikväll blir det just träning och välbehövlig städning. Kanske måste jag också följa min namne på tv...

Sköna bilder från ett vackert Stockholm!



Kram!

2009-05-12 @ 10:52:27
URL: http://bredablick.wordpress.com
Postat av: Tina H

Fina bilder!

2009-05-12 @ 11:18:34
URL: http://graviditet3.blogspot.com
Postat av: Tjugonågonting

fantastiskt härliga bilder! stockholm i mitt hjärta!



trevlig eftermiddag.

2009-05-12 @ 15:00:35
URL: http://tjugonagonting.blogspot.com
Postat av: Miia - There´s no place like home

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen ;)



Låter som du haft en lugn & skön helg med hemmamys. Nice! Riktigt skönt och välbehövligt med sådana helger då och då...



Vilka underbara bilder du bjuder på idag! Sambon är på jakt efter en motorbåt till sommaren och vi skulle åkt och kikat på en idag. Men båtägaren sålde den trots att han lovat N första tjing. Surt! Men som jag försökte trösta sambon med - det var helt enkelt inte meningen att vi skulle ha den båten.



Oj, nu blev det långt här... :) Jag ska återgå till mitt här hemma, kramar till sötaste Anna!

2009-05-12 @ 15:12:07
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Minnas underbara värld

Åh vilka fantastiska bilder!!! Det är ju så vackert i Stockholm så man smäller av ;) Ha en bra schlagerkväll! Kram, Minna

2009-05-12 @ 17:43:26
Postat av: Cissi

Hoppas att din IKEA-tripp gav fynd! Härliga somriga bilder!!! Ha en bra kväll söta Anna!

2009-05-12 @ 17:49:57
Postat av: Josefin

Vika tjusiga bilder. Fin blogg du har!!!

2009-05-12 @ 18:19:03
URL: http://sephines.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vilket fint hem ni har och det ser underbart ut där ni bor, så fint med vatten och båtar. Sommarkänsla verkligen! Ha en fin kväll! Mvh Pernilla

2009-05-12 @ 18:46:50
URL: http://www.kojatillslott.blogspot.com/
Postat av: Zandra

Jag är återigen avvis på din lilla jobbpromenad du får varje morgon o kväll. Sån härlig miljö :-)

Jaa men visst är de härligt att vara tidig på jobbet, då har man så mkt kvar av eftermiddagen när man får gå hem innan 16 me like :-)



KRAMAR Anna-Panna

2009-05-12 @ 19:43:02
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Lilian

Jag säger som Zandra ovan, jag är avundsjuk på din promenadväg till och från jobbet. Ser verkligen så fint ut, måste vara väldigt skönt!!!

2009-05-12 @ 19:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0