Lördagsmys i Sjöstaden


I väntan på maten tar jag mig ett glas mousserande denna lördagskväll. Ni
ser en skymt av en av makens födelsedagspresenter. En sittsäck i Fatboy
stuk som är tanken att han ska använda vid sitt x-box spelande så att han
slipper ligga ovärdigt på golvet. Vit såklart ;-)  

Molnen är som bort blåsta och nu strålar solen från en klarblå himmel denna lördagskväll. Sitter här med balkongdörren på vid gavel och en doft som doftar riktigt äkta sommarkväll från grannarnas grillning smyger sig in tillsammans med måsarnas skränande. Sluter man ögonen skulle man kunna tro att man sitter i Skärgården en sommarkväll. I ugnen stå en paj och gräddas och som jag tänkte hugga in på framför Robinson nu klockan 20:00 tillsammans med ett glas rött. Det blir en skön hemmakväll även idag, riktigt skönt emellanåt.

Dagen har varit bra, kan dock i ärlighetens namn erkänna att jag inte fått så mycket av den där röjningen gjord som jag skrev att jag skulle pyssla med. Molnen skingrade sig på eftermiddagen och jag har istället njutit av en långpromenad i ett blåsigt Sjöstaden. Men det var ändå skönt att komma ut en sväng. Annars har jag sträcktittat på tre Greys Anatomy avsnitt som jag legat efter med. Åh vad jag älskar den serien! 

Nu ska jag plocka ur pajen och garnera den med diverse god saker samt duka framför tv:n så att jag hinner innan tv:n sätter igång om si så där tio minuter. 

Önskar er en mysig lördagskväll! Kram

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Hoppas du har en skön lördag



massor med kramar

2009-05-09 @ 21:03:43
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hoppas du har en skön lördagskväll och att pajen blev god. Hoppas vi får se vad det blev för paj ;-) Kram, Cissi

2009-05-09 @ 21:16:00
Postat av: Lilian

Trevlig kväll på dig sötnosen :) Här är det soffhäng som gäller! Kraam på dig

2009-05-09 @ 21:27:18
Postat av: jessi

Du skriver så bra Anna i din blogg, det är levande, personligt och härligt!



Det är så fint med vita väggar o möbler som ni har hemma, längtar tills vi hittar nytt boende då ska jag har mer vita väggar o möbler, dock lite fondväggar med, annars blir det inte ett jessihem!



Visst var Robinson bra idag, jag var så nervös för man hade ju ingen aning om hur det skulle sluta...



Sov gott, må stjärnonra lysa hos dig inatt!

2009-05-09 @ 21:38:46
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Ja vad synd att det blåste så mycket i eftermiddag när solen äntligen tittade fram helt. Vi grillade gott ändå och har haft en mysig stund med svåger och svägerska och druckit rosé som sig bör en vårkväll!



Kraam

2009-05-09 @ 21:47:20
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Sara

Lite nyfiken på varför ni bara har vit inredning hemma? Det känns så tråkigt och opersonligt. Vet att det är "inne" med denna typ av inredning nu, stilrent och kalt, men är det inte tråkigt att ha som alla andra? Varför inte vara lite "crazy" och visa lite personlighet?

Hemmet är väl en plats där man ska LEVA, inte bara visa upp.

2009-05-09 @ 21:50:07
Postat av: Minnas underbara värld

Fin bild, snyggt med vitt, det ser så "rent" ut! Hoppas du har det bra trots att din man roar sig på annat håll. Kram

2009-05-09 @ 21:52:06
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Annas inspiration:

Tack det samma! Kram



Cissi:

Tack det samma, pajen blev smarrig! Kram kram



Lilian:

Ha ett skönt soffhäng och tack det samma. Kraam



jessi:

Tack vad glad jag blir. Ang vårt vita så gillar ju vi vitt, men ditt hem är ju mera personligt så ta inte bort förmycket när ni flyttar bara ;-) Kram



Ann-Louise:

Låter som ni haft en riktigt bra lördag och grilla är aldrig fel! Sov sött och stor kram!



Sara:

Smaken är som baken vissa gillar färg andra gillar vitt och inget är väl rätt eller fel. Jag och min man är inte mer "crazy" än så här helt enkelt, så vi har nog färglösa personligheter och jag gillar det =) Kram på dig



Minnas underbara värld

Det tycker jag också ;-) Tack det samma, Kram

2009-05-09 @ 23:01:58
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: sanna

Sv: De tycker jag absolut att du ska testa! Fast det ser inte dumt ut med ett gott glas vitt utan sorbet heller =) haha



2009-05-10 @ 08:49:49
URL: http://johansanna.blogg.se/
Postat av: Anira T

Visst är smaken olika, men jag tycker att huvudsaken är att man själv trivs med sina färger, sin inredning. Trots min "höga ålder", så njuter jag av den fräscha framtoningen som det blir av att ha mycket vitt omkring sig. Man kan ju bryta av med

pastellfärger i dukning m.m. Fortfarande en blogg jag gärna slinker in på och njuter av!!!!

2009-05-10 @ 08:59:15
Postat av: Hanna

Det var ju en jätte bra present du kom på till din J ju! Jag ska ju snart inhandla present till min J med vart köpte du den?

En väldigt bra idee tyckte jag det var! :)

Ha en underbar söndag:) krams

2009-05-10 @ 09:02:17
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Elin

Perfekt present! Inte ska din man ligga på golvet inte ;-)

Hoppas din lördag var bra!

Kram

2009-05-10 @ 11:01:34
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Sandra

Lika fint som vanligt du fina :)



Stor kram!

2009-05-10 @ 12:20:31
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: Hanna

Dermologica finns för olika hy typer:) jag fick produkter för min känsliga hy;) Kan säga att jag är VERKLIGEN super nöjd:)

Ahh ska kolla närmare på den sitt puffen:) krams

2009-05-10 @ 13:19:02
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Susanne

Tack för inlägget om var jag kunde hitta cultljusstakarna, jag har hittat en butik:)

Så himla snyggt med allt det vita, själv gick jag ifrån det för ett par år sedan men VILL HA igen. Vet inte vad mannen skulle säga??!!

kram

2009-05-10 @ 13:43:39
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jättefin Sittsäck i vitt. Skulle själv kunna tänka mig en fatboy i vårt vardagsrum. Önskar dig en skön söndag!

2009-05-10 @ 15:29:13
URL: http://sofia.maca.se
Postat av: Sofia

Tack, vad kul att du gillar min blogg. Själv brukar jag läsa din blogg i stort sätt dagligen men har inte kommenterat tidigare. Du har en trevlig och personlig blogg. Och mycket bra smak :)Kram

2009-05-10 @ 17:01:06
URL: http://sofia.maca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0