Lugn söndag


Så här har min eftermiddags sett ut, sallad med ett glas
vatten till lunch och så boken "Män som hatar kvinnor"
av Stieg Larsson.


Salladen var ett hopplock av godsaker jag gillar och det
blev en färgkavalkad mot den svarta tallriken från IKEA,
dessutom gott kan tilläggas.

Söndagkväll och långledigheten börjar lida mot sitt slut. Vill börja och tacka er snälla människor som tog er tid att skriva tips om vad man kan göra när man drabbats av ögoninflammation. Jag tror att maken kommer att lyda rådet många av er hade att bege sig till läkaren imorgon så att han förhoppningsvis får ett slut på detta elände innan vi reser till Budapest på torsdag. Riktigt synd om honom. Han har suttit inne i lägenheten sedan vi kom från kryssningen och han har försökt vara tapper, men idag märker jag på honom att han är riktigt less på dessa läskigt blodsprängda och rinnande ögon! Så ett besök hos farbror doktorn får det allt bli så han blir frisk och sitt vanliga jag igen.

Min söndag har som ni ser ovan vart mycket lugn och skön, har legat ute på balkongen i timtal och läst. Först i enbart en solklänning, men när solen försvann runt knuten svepte jag en skön pläd runt mig och slumrade t o m till mellan varven. Ingen effektiv och fartfylld dag med andra ord, men ack så skön och njutningsfull. Snacka om att ladda batterierna. 

Imorgon är det måndag och vanlig arbetsdag igen, möte hela dagen för min del om inte jag minns fel. Jag är inte direkt sugen på att sitta i långrandiga möten som ofta ändå inte leder någon vart, men jag kan i alla fall tycka att det på ett sätt ska bli skönt att gå till jobbet, så blir det lite rutin på dagarna igen. Antar dock att jag tycker det känns bra för att jag vet med mig att min arbetsvecka är kort, pågår bara fram till och med onsdag sedan är det långledigt igen, vardagslyx! 

Hoppas er ledighet varit toppen och att ni får en riktigt bra vecka så hörs vi imorgon igen hoppas jag!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Lina

Hejsan:)kan du inte vissa bilder på de du shoppade igår?:)

2009-05-24 @ 19:06:59
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Lina:

Tog bilder igår, men de blev inte bra alls. Får fota om vid ett tillfälle så kommer de troligtvis på bloggen framöver :-)

2009-05-24 @ 19:13:10
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag har också suttit på balkongen och läst i timvis. Stieg Larssons böcker är så fängslande och otroligt bra!!! Har snart läst ut andra boken. Mums vad din salladen såg läcker ut.



Ha en fortsatt skönt söndag, nu ska jag och tobias se Wallander, hämnden. Spännande och kul och se alla man känner igen från Ystad.



Kramkram

2009-05-24 @ 19:35:29
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Sue

Jag kan oxå instämma med övriga att uppsöka läkare för ögoninflamationen. Det brukar inte gå över av sig självt!

Låter som du haft en mysig söndag!!!!

Läste precis den boken och den är toppen!!!!! Spännande satan!



Hoppas resten av söndagen blir fin hjärtat!

2009-05-24 @ 19:37:21
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Cicci

Vad god din sallad ser ut! Din söndag låter som en toppensöndag. Ibland är det så skönt att ägna en hela dag att bara läsa en god bok. Har själv inte läst Milleniumtrilogin, men tror att jag ska göra det i sommar.



Kram

2009-05-24 @ 20:10:13
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vilken mysig söndag du haft=) Snacka om att ladda batterierna.



Stackars maken din, inte kul med irriterande ögon. Hoppas doktorn har någon dunderkur.



KRAAM

2009-05-24 @ 20:41:40
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: jessi

det låter ljuvligt att bara vila o läsa på balkongen! Livskvalité på hög nivå. Jag längtar så mycket efter eget uteställe så här års. Vi har kollat på ett hus utanpå som ser fint ut o bra läge, visning nästa söndag. Vi får se, hoppas rätt hus dyker upp snart!



Ha en bra start på veckan Söta goingen1

2009-05-24 @ 20:56:18
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: trollpackan

Lät skönt det där med att ha legat på balkongen i timmar och läst!

Långledighet...nja...som egen så får man ju jobba ändå;)

Ha en fortsatt trevlig söndagkväll och hoppas att maken blir bättre i ögonen snart!

2009-05-24 @ 21:03:34
URL: http://www.trollpackan.se
Postat av: Anette

Åh vilken underbar sallad, den skulle jag mer än gärna smaka :) Du verkar ofta fixa ljuvliga sallader...

2009-05-24 @ 21:06:58
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Skön söndag med andra ord. Och vilken skön vecka igen med tre arbetsdar bara, lite avis tror jag ;-)



Har läst alla böckerna i trilogin och är även här avis på alla som har dem kvar!! Så är det alltid, jag plöjer böcker som ingen annan :-))



Ha det bra på jobbet i morgon.



Kram

2009-05-24 @ 22:50:28
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Nu är jag här igen ;)



Vilken härlig helg du haft sötis! En slappar-söndag är aldrig fel... Vilken mumsig sallad du fått till också! Verkligen en fröjd för ögat - som vanligt när du styr & ställer i köket ;)



Jag ser framemot receptet på potatissalladen! Kraaam

2009-05-25 @ 09:44:21
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: sofie

Jag döööööööööööör på din sallad! Måste ha den nu!!!!!!! :)



Kram /sofie redan påväg ut i kylen och rotar efter vad som helst att stilla sitt starwoman-sallad-sug med! :D

2009-05-25 @ 16:54:07
URL: http://litendelavmig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0