Semesterplanering


Ett söndagslugn sprider sig här hemma denna dag. Väntar på att Jens ska
komma hem ifrån sin grabbhelg i Helsingborg! Marimekkoskålar pryder
just nu vårt soffbord. 

Söndag, söndag, söndag! Sista dagen denna vecka 19 och jag har tagit mig en lång och välförtjänt sovmorgon. Klev inte upp förrän efter kl tio och sedan har dagen bara rullat på i maklig takt och inget av värde har jag åstadkommit alls hittills. Men vad gör väl det söndag som det är?! 

Tänkte att jag nu ska sätta mig på balkongen i solen och se om jag kan planera lite inför de kommande semesterveckorna. Jag kommer att ha fem veckors ledighet i sommar, midsommarveckan och sedan fyra veckor i följd i juli och augusti. Det känns som en bra uppdelning och jag hoppas så klart på ett fullkomligt strålande sommarväder. Det som är spikat redan nu är att en vecka kommer att spenderas nere på Västkusten hos familj och vänner, två bröllop att gå på och sedan hoppas jag på minst en utlandsresa. Får ta snacket med maken när han kommer hem senare i kväll. Han har väl snart fyllt sin reskvot kan tyckas med sin Thailandsresa från i mars i bagaget, härnäst några dagar i Barcelona och en weekendtripp till München i juni. Men jag hoppas att han kan tänka sig att tillbringa minst en vecka utomlands med lilla frugan också. Jag har några förslag och jag hoppas han nappar på något av dem!

Ha en fin söndag och ladda nu inför den kommande arbetsveckan så hörs vi!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Sue

Så skönt med sovmorgon...hade jag oxå..till 11.00!!!!

Klart att du och älsklingen ska ut och resa!!!! Make him!!!!



Kram sötaste....ha en underbar söndag!!!

2009-05-10 @ 14:37:56
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhh låter härligt vad har du för reseförslag?

2009-05-10 @ 14:42:40
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sue:

Du som varit ute och svirat är ju klart värt en riktigt härlig sovmorgon. Jag som la mig i tid kan man ju diskutera om jag egentligen behövde det, men det var skönt ;-) Maken brukar inte vara omöjlig så det blir säkert en resa hoppas jag! Ha en underbar söndag i solen du också! Kram



Sandra:

Ja visst låter det härligt! Jag kan tänka mig både Italien, Frankrike, Grekland eller kanske en större stad. Får se vad maken tycker =) Kraam

2009-05-10 @ 14:57:38
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Håller med om att det är hög tid att planera semestern,

är sugen på att åka några dagar till Västkusten i augusti. Dessutom ska det bli några dagar i Sthlm (mannens bror bor i Bålsta) & jag vill gärna dagar till Barcelona eller London med. Måste diskutera med "gubben" jag med ;-)

Något speciellt ställe du kan rekommendera på västkusten? Så länge sedan jag var där..



ha en skön söndag

kramar

2009-05-10 @ 15:30:11
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Emelie

Blev lång sovmorgon för oss med! Skööönt och det hör ju faktiskt söndagar till att bara få slappa!



Hoppas att maken nappar på något av dina förslag!

Inget av alternativet låter ju fel i mina öron!

Ha en bra dag sweetie! Kram

2009-05-10 @ 16:09:47
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Malin S

Bilsemester genom Tyskland, Österrike, Italien med slutdestination Franska Rivieran är min semesterrekommendation =)

2009-05-10 @ 16:50:11
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Travel and fashion

Härligt med semester! Vi har precis bokat en fantastisk semesterresa till sommaren.

2009-05-10 @ 16:51:25
URL: http://travelandfashion.blogg.se/
Postat av: Jenny

Skönt med en sovmorgon & va utvilad inför en ny arbetsvecka! Låter som du haft en lugnt & skön dag.

Otroligt att tiden går så fort, snart semester liksom. Ha en bra kväll! Kramar

2009-05-10 @ 17:39:46
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: AnnaMalin

Sv: Kul att höra! Jaa, det är verkligen snygga. Jag rekommenderar dem varmt! Fanns även i vitt och aprikos-färgat om jag inte minns fel.



Hoppas du har en fin söndag! Kram Malin

2009-05-10 @ 20:00:08
URL: http://annamalin.blogg.se/
Postat av: Abbe

Planeringen av semestern är så mysigt. Att fundera o drömma sig bort ger så mycket mervärde. Förra året tågluffade vi - så roligt. I år blir det Finland o Stockholm för vår det. Lite tid hemma o en avstickare till Falsterbo.



Jag skulle vilja rekommendra kusten mellan Marseille och Barcelona. Montpeiller, Perpignan och Carcassone är fantastiska orter

2009-05-10 @ 20:01:16
URL: http://abfabimedelaldern.wordpress.com/
Postat av: Cissi

2009-05-10 @ 20:59:22
Postat av: Cissi

Oj kanske ska skriva något också råkade skicka kommentaren före tom haha! Tänkte bara önska dig en bra kommande vecka och ni har sjukt fint hemma hos er, fint med det grå inslagen till det vita. Kram Cissi

2009-05-10 @ 21:00:58
Postat av: Minnas underbara värld

Hoppas mannen din kommit hem väl nu och att ni får en riktit mysig kväll tillsammans :) Kram från Minna

2009-05-10 @ 21:02:37
Postat av: Sandra

På tal om sittsäcken i tidigare inlägg så är den väldigt snygg. Är det en fatboy? Själv ska jag klicka hem en från ellos som ljust nu har 20% rabatt till min xbox spelande sambo. Är det något med killar och tvspel tro? :)'



Hoppas du får en undrbar vecka söta.



Kraaaam

2009-05-10 @ 22:44:42
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Spännande höra vart resan går. Vi har ju ännu inte kunnat bestämma oss för resemål än i denna familj. Blev skitsvårt i år??!!!



Ha en bra måndag.



Kram och sov gott =0)

2009-05-10 @ 22:51:45
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

härligt med semesterplanering! hoppas ni kommer iväg tillsammans på en mysig semester!

Du får berätta sen vart ni ska!



vi har inte bokat ännu väntar tills vi vet om det bli husköp eller ej. ska kolla på ett hus igen.. svåra beslut!



kram

2009-05-11 @ 11:20:05
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åhh så mysigt med semester... Det är nästan lika roligt att planera som själva resandet tycker jag :D Så snyggt det är hemma hos er, jag älskar att se bilder. Marimekkoskålarna är verkligt fina, så snyggt det var med svart, det har jag faktiskt inte sett förut. Urläckert!

2009-05-11 @ 14:54:10
Postat av: Zandra

Åå semester, härligt!! :-D

Om 10 veckor är planen att jag ska börja med 3 veckor LÅÅÅÅÅÅÅNGA semester *fniss*

Det lutar åt gotland för vår del, men vi har inget planerat tänkte ta tag i de ikväll... grekland lockar ju oxå.. hihi

Mys o ha de bra gumman!

KRAMAR

2009-05-11 @ 15:17:44
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0