Torsdagsmys


Torsdagsmys för maken som fyller år imorgon. Vi har tjuvstartat firandet lite
granna denna torsdagskväll med tända kivilyktor, klara, grå samt rosa för att
vara exakt. Till middag blev det en äggsallad som maken önskade sig. 
 
 
Jag är relativt nyss hemkommen efter en dag med många järn i elden. Storhandling och lite andra måsten är gjorda efter jobbet då maken äntligen kunde hämta bilen på verkstaden denna eftermiddag. Jag har lite smått och gått att förbereda inför makens födelsedag. Dock har han den dåliga smaken att åka bort på en grabbträff som jag in i det sista hade hoppats att han skulle skippa för att umgås med mig istället. Men det är bara att inse att jag inte är lika lockande som 7-8 karlar ;-) Samtidigt ska han såklart roa sig som han vill det är ju "hans" helg. Lite firande blir det i alla fall imorgonbitti, så det blir presentinslagning och lite andra förberedelser alldeles strax. 

Snart helg igen som alla vet. Ska bli skönt att vara ledig några dagar, har tyvärr hört ryktas om regn åtminstone på lördag. Blir det regn ska jag hålla mig inne och röja och organisera både här och där. Det kan behövas kan jag lova. Är bara på ytan det är strikt ordning här hemma. Öppna ett skåp och ni förstår vad jag menar. Måste börja leva efter makens filosofi "Kommer man hem med något nytt, är det ut med något annat - man kan inte spara på ALLT". Jag hör honom t o m i mitt huvud nu när jag skriver detta ;-) Och visst har han lite rätt inser jag. Som det är nu skulle man kunna tro att jag är en skrotsamlare. Skulle tro att närmare 85% av alla prylar inom dessa 86 kvadratmetrar tillhör mig, galet! Måste bli ändring på det helt enkelt. Så vad passar bättre än att pyssla med sånt en regning dag?! Dock skulle jag behöva beställa en container för jag har ingen aning om vad jag ska göra av allt skräp jag inte kan skänka bort ;-) Ja ja det får bli en senare fråga. 

Ha nu en skön kväll och njut. Maken och jag ska för ovanlighetens skull ta oss en liten fika med lite sötsaker, han fyller ju trots allt år imorgon min käre make så bäst att passa på ;-)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Förstår att du tycker att det är trååkigt att han inte är hemma så ni kan fira hans birtday ihop. Tur att ni smygfirar lite ikväll...



Utemöblerna blev supersnygga! Jag och Madde lekte lite gissningslek förra helgen och tror du inte jag gissade helt rätt angående ommålningen. Ha ha!



Kraam kraam



Ps. Ben & Jerry's är den godaste glassen som finns. Fullproppad med godis, nötter, kaksmulor, chokladbitar och andra godsaker. Går inte ens att jämföra med vanlig glass ;)

2009-05-07 @ 21:20:34
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Håller med maken din där att man inte kan spara på allt;) Sånt som inte använts på länge brukar ofta åka ut, är min strategi. Men självklart har man sina godbitar som man sparar och samlar på;)

Ha en bra kväll och hälsa maken grattis

/Kraam

2009-05-07 @ 21:39:54
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Kan aldrig tänka mig att du skulle ha oordning i dina skåp ;) Gamla saker som kan rensas kanske. Själv bär jag ju hem en massa gammalt varje vecka, suck...när ska jag lära mig.

Din make skulle bli galen med mig. Jag kanske kunde låna honom och få lära mig hans motto också...en sak in en annan ut ;-)



Ha en mysig prefödelsedag och mys ordentligt.



Stor kram (och grattis i förskott till maken)

2009-05-07 @ 21:45:05
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Bella

Sitter här och skrattar gott för mig själv när jag läser om din makes förmanande ord om att slänga, har hört dem mer än en gång här hemma också...



Måste berömma dig för dina alltid lika fina bilder från lägenheten och framför allt tacka för din varma och omtänksamma kommentar igår, den värme och jag behövde det igår. Idag har beskeden sjunkit in och det känns skönt att veta, att ha fått en diagnos. Har inställningen att det måste gå att göra något åt det hela, ska i alla fall hitta ett sätt som får mig att må åtminstone lite bättre än idag...



Stor kram till goa dig



Bella

2009-05-07 @ 21:47:06
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Madeleine

Grattis i förskott till maken din=)



Jag är också bra på det där med fint på ytan men kaos om man öpnar en låda eller ett skåp.

Nu börjar t.om ytan också bli kaos då det inte finns plats för allt här hemma...haha.

Har dock börjat med 1 in- 1 ut...men skulle nog behöva köra på 1 in och 2 ut för att komma i balans:)



Ha en mysig kväll nu. Kraam



Ps: Ta inte illa upp men jag hade också föredragit 7-8 karlar...av förklarliga skäl...haha

2009-05-07 @ 21:51:26
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vad fina kivilyktor! Precis mina färger och jag ser mer än gärna att några kivilyktor får flytta in här hos oss ;)



Hälsa grattis till maken & hoppas ni har en fortsatt mysig kväll! Kraaam

2009-05-07 @ 21:55:51
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: AnnaG

God afton min sköna.



Dagarna ter sig visst springa förbi, är nyss hemkommen från en galet lång dag i studiernas värld och alldeles strax blir det hopp i säng. =)

Saknar dig dock alldeles för mycket för att låta bli en snabb titt innan jag och Mr John Blund ska mysa ner oss under täcket. ;-)



Vilken mysig "pree birthday" kväll ni turturduvor har med godsaker och allt..♥



Visst är det härligt med god organisation, det kliar i mina fingrar så fort jag tänker på det. Fullkomligt älskar att organisera, strukturera och finna optimala lösningar. Ja alla har vi väl olika tokigheter! ;-)



Ville mest säga hej, nu ropar John.. ;-)

Kram kram



Ps. Ett stort grattis i förskott till den stiliga maken förstås. =)

2009-05-07 @ 22:00:30
Postat av: Elin

Grattis till din make! Fira honom ordentligt så att han i fortsättningen aldrig väljer bort dig för 7-8 karlar ;-)



Kram kram!

2009-05-07 @ 22:30:48
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Sue

Har svårt att ränka mig ditt hem i oordning...till och med i skåpen.hihihi



Hoppas att maken får en fin dag idag! Skäm bort han ordentligt!!!!!



Puss//

2009-05-08 @ 06:49:21
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hoppas ni fick en fin kväll tillsammans!

2009-05-08 @ 09:25:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0