Budapest by night


Kedjebron Szechenyi Lanchid upplyst i natten..

Parlamentet  by night...

Matstället vi hamnade på igårkväll. Ett internationellt
hak som jag inte minns namnet på tyvärr..

.. men helt okej mat serverades. Grillat kycklingbröst
med parmaskinka samt balsamicocreme.


Det blev en Crème brule med färsk frukt till efterrätt för
min del..

Maken & jag tog efter middagen några drinkar på en club
ut med gatan Teréz krt.  

Tyvärr förstör mitt öga resan lite granna. Ögat blir bara
värre och värre och jag känner mig inte alls på topp,
så vi stannade bara någon timma..


Så är det lördag och pingstafton. Om jag förstått det rätt har ni strålande sol och sommarvärme hemma i Svedala? Här är det tyvärr mulet än så länge idag och jag måste erkänna att mitt virusinfekterade öga nu verkligen "tagit över" denna resa. Vaknade imorse och jag ser nu ut som ett freak helt ärligt. Jag vill inte visa mig bland folk och jag skämdes på frukosten för folk stirrar på mig som om jag vore ett litet monster. Det känns så tråkigt att jag t o m grät en skvätt för en stund sedan. Känns nästan som att jag hellre hade haft magsjuka ändå för det brukar gå över inom något dygn, men detta verkar aldrig släppa. Maken är inte helt återställd ännu trots att han haft detta i tio dagar nu och när jag tänker på att jag eventuelt ska behöva bära detta en vecka framåt till känns så där. Fattas nu bara att mitt andra öga drabbas då har jag kanske tjugo dagar framför mig med denna skit...

Ska dock försöka att inte låta detta förstöra det sista av resan utan att bege oss ut en sväng även om det tar emot. Måste ju besöka ett ungerskt kafé innan vi åker hem. Ovan ser ni bilder från gårdagskvällen då vi var ute en sväng och åt en bit mat och drack några drinkar. Ledsen att detta mest blev ett "gnäll" inlägg, men jag behövde skriva av mig känner jag.

Hoppas att ni får en härlig pingstafton i alla fall!

På återseende!

Många kramar
Anna

Kommentarer
Postat av: Therese

Oh, lilla Anna. Lider med dej och ögat, så trist nu när ni åkt iväg, hoppas hoppas det blir bättre snarast. Iaf. måste jag säga att all uppdatering om Budapest är superkul att se. Hoppas resan hemåt går bra.

2009-05-30 @ 12:41:20
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Mia

Stackars stackars dig Anna! Om du säger att du hellre har magsjuka än detta, ja då kan jag tänka mig hur illa det är :( Fy sjutton! Jag hoppas att det dumma viruset ger sig av snarast! KRAM från ett strålande Sverige

2009-05-30 @ 13:24:40
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Usch vad jobbigt att åka på något så vidrigt som ögoninflammation precis när man ska åka iväg på semester och minibreak =(



Skönt att se att du i alla fall orkar blogga på som vanligt. Ser lovely ut i Budapest =)



Krya på dig nu! Kraaam

2009-05-30 @ 18:29:14
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Usch stackare hoppas det blir bättre snart då, låter inte kul. Vilka fina bilder det bjöds på, der ser ut att vara en riktigt fin stad!

Kramar

2009-05-30 @ 21:27:49
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Gnäll på du det tål vi!! Synd, vet att man känner sig som ett monster som alla tittar på.



Hoppas att du kan njuta den sista dagen av er resa ändå. Du behöver nog också medicin till ögat nu.



Kram

2009-05-30 @ 22:21:41
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

Men gumman då! Din resa påminner lite om min första Paris resan när jag var 11 år och hade precis haft influensa o gick på penicilin o var frisk från det men fick lagom i Paris biverkningar av medicinet i form av svamp! Det var såå jobbigt, speciellt i den känsliga ålder... Vet inte om det är någon tröst men jag minns så väl när jag stod framför Notre Dame och var såå ledsen för att det var så obehagligt. Turligtivs var det bättre vissa stunder så eiffeltornet har jag fina minnen ifrån, det är kanske därför jag är helt kär i eiffeltornet idag, min favorit i Paris!

Jag hoppas att det känns lite bättre imorgon och att du kan koppla bort det, tur att du kan ha solbrillor ute!

Skriv gärna om caféet sen, jag som är cafeman vill ju veta!

STOR BAMSEKRAM till dig Anna!

2009-05-30 @ 22:21:51
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Nikolette

Hej Anna!



Typiskt att sånt ska hända när man är ute och reser :( Låt inte detta förstöra din vistelse!! På med solglasögonen och ut och njut av den vackra staden. Hoppas att ni får mycket sol imorgon och att du kryar på dig snart!



Kram

2009-05-31 @ 01:11:50
Postat av: Rebecca

Jag förstår att du är ledsen! :( Typiskt att det skulle bli värre! Jag önskar att något jag kunde säga skulle få det att kännas bättre, men jag förstår att det nog inte skulle fungera.

I vilket fall som helst är jag övertygad om att de flesta av oss läsare lider med dig!



Om det vore jag skulle jag nog försöka med solglasögon även inne och hellre låta dem glo för "Greta Garbo-looken" och att de ev fick tro att jag var någon kändis. Men visst, kul är de ju inte.



Hoppas hemresan går bra och att vädret håller i sig så både ni och vi här hemma får känna den underbara sommarvärmen ett tag till!



Massor tröst-kramar!

2009-05-31 @ 08:59:12
Postat av: Sofia

Oj vilka fina bilder! Hade ingen aning om att Budapest var så pampigt. Synd att ett virus skulle sabba resan delvis:-(

2009-05-31 @ 11:18:41
Postat av: Annas inspiration

Åh NEJ har du också fått ögoninfektionen. Så tråkigt, lider med dig.



Hoppas du kan njuta av de sista av resan.

Vilka fina bilder du bjuder oss på!

Många tröstkramar till dig



Ps jag tror du är vackrast i Budapest med eller utan ögonsjukdom! Det är DÄRFÖR folk tittar Kramis

2009-05-31 @ 12:53:48
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Sue

Ucsh stackare....hoppas det går över snabbt!!!!!



Ser helt fantastiskt ut ialla fall!!!! Hoppas ni hade en riktigt panghelg ändå...trots infektion..



Puss på dig sötaste!!!

2009-05-31 @ 14:53:00
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Malin S

Men det är ju bra att du klär i solglasögon =)

Hoppas det försvinner rackarns snabbt nu.

Kram.

2009-05-31 @ 15:13:12
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: sofia

Åhhh jag förstår att det är jobbigt! Hoppas du blir bra i ögat snart. Kanske tittar folk på dig för att du är världens gulligaste monster ;)

2009-05-31 @ 16:10:52
Postat av: Anna

Budapest är en fin stad. Min brors tjejs föräldrar bor där nere.

2009-05-31 @ 18:30:37
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Guuud vad mysigt ni måste ha haft det:) Hoppas allt är ok med dig? Stor kram hanna

2009-06-01 @ 19:12:07
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har fått en inte ofarlig sjukdoms diagnos, vore glad om jag bara skulle ha ett infekterat öga, herregud så skönt det skulle vara, det skulle ju gå över igen efter nån vecka. Det skulle vara en härlig känsla för mig, en vecka är inget gentemot ett liv i ovisshet så som det är för mig..

2009-06-02 @ 22:33:58
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anonym:

Vad hemskt, lider med dig och med det i tanken är mina ögon så klart ingenting i jämförele. Krya på dig!

2009-06-03 @ 07:13:25
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0