Gröna fingrar - nja!


Så här glada eller mer trötta är våra tulpaner denna söndag tror dock att de
sakta med säkert håller på att repa sig då de fått mer vatten nu ;-) 

Godmorgon söndag! Vaknade av att det var så ljus och nästan lite somrigt sken i sovrummet. Nu har det dock mulnat över, men det var ett ganska skönt uppvaknande. Vi har hunnit med en lång god frukost med stora kokta frukostägg samt gott bröd och regnbågste. Nu sitter jag uppkrupen i soffan i mysoutfit, osminkad och håret i en tofs och känner mig tillfreds med livet i största allmänhet.

Det blev grillning igår för första gången i år. Gott marinerat kött med egengjorda pommes, grillade paprikor och en sallad med solroskärnor. Tyvärr blev det inget kort denna gång då batteriet dog precis när jag skulle till att fotografera måltiden (blir lätt så när man slösar på batteriet genom att ta ca 50 st kort på sig själv i bilen - haha!). Maten blev i vilket fall väldigt god kan jag avslöja och grillat är ju så gott när man inte ätit det på ett bra tag, gott annars också för den delen. Förövrigt var gårdagskvällen lugn, mys och "Robinsson 2009" som jag tyckte var sådär, men det kanske blir bättre..?
 
Har en hel del att förbereda inför den kommande veckan, så detta ska jag ta tag i denna söndag. Sedan ska jag fortsätta läsa i boken "Män som hatar kvinnor" som jag äntligen kommit in i efter en minst sagt trevande start, men nu är boken superspännande!!! Vet inte hur man egentligen ska göra: läsa en bok först eller se filmen först. Jag väljer att läsa först och på så sätt bilda mig mina egna bilder, men nackdelen är att när man väl ska se filmen som jag gärna vill se, vet man redan vet vad som ska hända, så det är inte lätt det där. (I-landsproblem - jag vet!)
 
Nu ska jag mysa vidare här. Ha en skön söndag så hörs vi!

Kramar  

Kommentarer
Postat av: Sue

Ha ha ha ha ha klockren bild! Ha ha ha ha jag skrattar så jag nästan trillar av stolen!



Visst var det gott att grilla. Det gjorde ju vi med....åt som en galning!



Kram

2009-03-22 @ 12:17:59
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Sue

Klart du oxå får länka gullet! Bara en ära!!!!



KRAMET

2009-03-22 @ 12:21:47
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sue:

Haha - ja visst är den vacker min kära tulpanbukett, hahaha ;-)



Här har du en till som åt som en galning, mumma verkligen med grillat!



KRAM!

2009-03-22 @ 12:25:07
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad skoj att du blev glad av fotona:) visst får man vår/sommar känslor :) dem är tagna i thailand i år jan / feb:) längtar tebax ditt:) Vintern är inte min stora favorit precis..:P Jasså du har med en J min J heter Jonte:) ) Men i bloggen blir det J :) Krams

2009-03-22 @ 12:32:57
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Hanna:

Ja jag har också en J, men han heter Jens ;-)



Kram kram!

2009-03-22 @ 12:40:29
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: AnnaG

Ojdå.. =)

Älskar blommor men ibland ser även mina helt plötsligt ut som dessa ledsna varelser, I wonder why?? ;-)



Vårkänslorna börjar komma smygande och det lät helt gudomligt gott med grillat.. Får jag fråga vad ni använder för grill?



Önskar dig en riktigt fin söndag med allt gott som hör där till!♥



Kram kram

2009-03-22 @ 13:21:44
Postat av: Hemma hos Katta

Jaa! Helt sjukt att det redan gått en hel vecka. Gud så trött jag var i söndags när jag kom hem vid den här tiden, men det var det såklart värt. Big time =)



Pratade förresten med Madde om att få ihop något här framöver. Några spreciella datum som passar..? Skulle vara mysig i slutet av april eller början av maj någongång när det är lite varmare.



Kraaam

2009-03-22 @ 13:22:52
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Josefin

Rolig bild men man blir inte så glad när man ser blommorna visna. :)



Grillat, mums vad gott. Längtar till vår första grillning. Finns det något godare...nej tror inte det.



Jag läste boken "Män som hatar kvinnor" först och såg filmen sen. När man läser boken får man själv en uppfattning av personerna och hur handlingen utspelar sig. Du upplever spänning när du läser boken. Jag tror du får mer ut av en bok eftersom den är mer detaljerad än en film. Jag håller med om att boken är seg i början men sen händer det saker hela tiden......





Trevlig läsning, kram

2009-03-22 @ 13:47:57
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Anna

Å vad gott de låter med grillat. Längtar tills man känner den doften=)

2009-03-22 @ 13:54:26
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

AnnaG

Haha - mina stackarstulpander ser ut som ovan p g a att de inget vatten hade, men de reser sig för fullt, kanske klarara dem sig =)



Denna grillen har vi:

http://starwoman.blogg.se/2008/may/vilken-harlig-dag.html#comment



Stor kram och skön söndag till dig också!



Hemma hos Katta:

Ja inte var man pigelin rakt igenom i söndags, men et var garanterat värt det precis som du skriver ;-)



Vore super om vi får till något snart igen och det optimala vore ju när det blir lite varmare, ska kika i kalendern och så återkommer jag till dig!



Ha en skön söndag, kommer H hem idag förresten eller ska du fortsätta vara ensam?



Kramar!



Josefin:

ja jag skrattade när jag tog bilden, men inte så kul som du skriver när de blir hängiga, dock är det helt och hållet mitt egna fel, utan vatten lever ju inget särskilt länge ;-)



ja jag torr också på att läsa böckerna först och JA det händer en massa just nu i boken, svårt att sluta läsa!



Ha en skön söndag!



Kramar!

2009-03-22 @ 13:59:46
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Malin S

De är vissna med stil tycker jag, snyggt foto =)

Har faktiskt aldrig sett just tulpaner slokna på det viset. Mina blir liksom övermogna på en dag (trots att jag låter de stå i plasten några timmar). Några gröna fingrar är det inte tal om här.

Ha en fortsatt härlig söndag kompis !

2009-03-22 @ 14:00:31
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna:

Ja doften är halva nöjet med grillning tycker jag sååååå somrig och god doft!



Ha en skön söndag!



Kramar!

2009-03-22 @ 14:01:06
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Malin S:

Ja de är lite stil över dem ändå, jag har heller aldrig sett dem vissna på det viset, men enligt make stod de upp när vi kom upp imorse, men plötsligt hängde de stackarna bara, tomt med vatten i vasen var anledningen, nu kämpar de för att resa sig igen kan jag avslöja ;-)



Ha en härlig söndag du också kompis =)



Kram kram

2009-03-22 @ 14:03:14
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: AnnaG

Tackar så hjärtligt! Denna ska genast införskaffas, mmm grillat.. drömmer mig bort =)



Ja det är väl mitt stora problem att jag mellan varven helt verkar glömma bort att vattna mina kära buketter, förvirrade jag i ett nötskal. ;-)



Kram kram fina du ♥

2009-03-22 @ 14:40:13
Postat av: Anna - Starwoman ☆

AnnaG

Så lite så, grillen är toppen tycker vi så den rekommenderas!



Haha - ja mitt problem också tydligen, fniss ;-)



Stor kraaaam!

2009-03-22 @ 14:41:44
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0