Snöig tisdag


Favoriten i fönstret min Bourgie från Kartell som inhandlades i september
förra året. Två värmeljushållare från Cult Design i svart & vitt. Vas en gåva
och tulpaner som aldrig vill slå ut...


Gårdagskvällen väl hemma från jobbet hamnade jag i soffan nästan direkt efter jag hade ätit. Jag kände mig helt totalt orkeslös och inte ens bloggen lockade. Utan jag låg i soffan under duntäcket med håret i en knut och mysoutfit på kroppen från klockan 17:30 och tittade på ena programmet efter det andra. Greys Anatomy, Vänner, Halv åtta hos mig, Charterhjältar och sist CSI NY. Efter detta maraton med intryck från diverse lättsmält underhållning blev det sängen. Tänk att man emellanåt kan känna sig så där sliten utan någon anledning.

Vaknade idag och tyvärr känner jag inte någon större energi nu heller, men den kanske kommer. Hoppas verkligen inte att jag är påväg att bli sjuk...Gick förövrigt hit i snöyra och det känns mer som december denna tisdag än mitten av mars.. Trött man blir på detta, men det ska ju ner innan det blir vår, så lika bra. Smälter förhoppningsvis snabbt.

Efter jobbet i em. ska jag en sväng till Sickla för att bland annat hämta ut ett nytt kontokort. Blev av med mitt Master Card på Afterworken för någon vecka sedan. Inte direkt rutinerat, men vad man sparar pengar när man inget kontokort har. Jag har inte använt en krona av min senaste lön bortsett från att räkningarna är betalda, känns helt okej faktiskt. Men nu ligger det ett nytt kort och väntar på mig i Sickla som sagt, så lite butikspan kan jag kosta på mig i eftermiddag om andan faller på. Jag är dock inte ute efter något särskilt, men en söt liten outfit till lördagens festligheter springer jag gärna på om någon undrar. 

Jag kommer ha fullt upp denna tisdag förövrigt, så vem vet kanske stupar jag i soffan i kväll igen, men hoppas inte det. Nu ska jag kila över till andra sidan av korridoren om se min kollega kommit. 

Önskar er en bra tisdag och hoppas solen skiner på er vart ni än befinner er! Här i Estocolmo är det alltså snö, not fun!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Zandra

Hoppas verkligen inte att du är på väg att bli dålig, du har ju världens kuligaste helg på G juuu!!

Ha en toppen dag och hoppas du får lite energi av allt de ljusa ute (vägrar skriva den vita snön! I ren protest mot väder guden ;-P)

Massa Kramar från förorten!

2009-03-10 @ 08:59:14
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej =) Testa att flytta på tulpanerna. Det kan hända att det är kallt vid fönstret så att det är därför de inte slår ut. Jag hade tulpaner i ett fönster där det var lite drag och de slog heller inte ut. Jag tror det är vädret som gör att man blir trött, ena dagen känns det som att våren kommer krypandes och nästa dag är det vinter igen ;) Hoppas du får en härlig dag trots snön! Kram

2009-03-10 @ 09:07:03
Postat av: Jenny Lennartsson

Usch då snö vill man inte ha nu, det snöade en massa här där jag bor i söndags, så höll mig inne nästan hela den dagen men idag är det sol, va även det igår så känns skönt, mindre kul att sitta inne på jobbet då men men :) Ha en bra dag..Kram

2009-03-10 @ 10:27:18
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh, tack detsamma :). Är helförtjust i din blogg! Är alltid inne och inspireras av din inredning och mat. Förresten hade vi gäster i helgen och jag bjöd på två rätter med recept från din blogg. De låter hälsa att maten gjorde succé! :)

2009-03-10 @ 11:23:19
URL: http://fridasvardagsbestyr.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hallå Anna!



Hoppas du piggar på dig! :) Inte kul när energin tryter så där. Ska erkänna att jag själv hamnat där flera ggr sedan förra veckan.



Ja men jösses, kan det inte bli vår snart? Jag tyckte det gick så bra denna vinter för mig; att den inte bekom mig så mycket som den brukar. Men så kom det från klar himmel i februari och jag står bara inte ut, känns det som! Snö, snö, och åter snö, hala, dåligt skottade vägar, kyla och blåst och alla dessa j-a sjukdomar!!! Fram för sol och jag lääängar till påsk!



Massor kramar!

2009-03-10 @ 11:45:05
Postat av: Kristina- Fru Inredning

Fint du har det i fönstret:)

Kram Kristina

2009-03-10 @ 12:47:50
URL: http://fruinredning.blogg.se/
Postat av: Nina

Usch ja,det snöar här med =( Men jag hoppas,hoppas att våren snart är här!!! Önskar dig en fin dag! =)

2009-03-10 @ 13:18:10
URL: http://cupcakedream.blogg.se/
Postat av: Cilla_falsterbo

Usch nej, du får inte bli sjuk nu inför helgen som kommer, du och Katta ska ju rapportera till oss från melodifestivalglamoren!!

Kul att du har tulpaner som inte slår ut, mina slår ut och vissnar direkt tycker jag nästan...

Skickar lite värmande solstrålar till dig från ett soligt och vårigt Falsterbo, så du inte blir alltför trött!

Hoppas du snart känner dig bättre snäckan!!



kramkram

2009-03-10 @ 13:25:48
URL: http://cillafalsterbo:blogg.se
Postat av: TheKitchenslut

Vilken underbar blogg du har, tjejen! =D Härlig blandning av saker!

2009-03-10 @ 13:54:41
URL: http://metrobloggen.se/kitchenslut
Postat av: Therese

Kom på en sak...

Ska jobba hela helgen i Globen, kanske kan ses ens väng på lördagen när ni är inne i kulan..=)

Får ha telekontakt helt enkelt!!

Kraamar

2009-03-10 @ 15:32:38
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

visst e den lampan så fin,har en jag medfick den i julklapp

haft en bra dag hoppas jag,planer för helgen?

2009-03-10 @ 17:10:46
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: jessi

Här i E-tuna har det snöat o snöat o snöat... jag ger upp, våren är inte alls på väg än...



Ha en skön tisdagkväll!



Själv ska jag plugga inför tentan om 10 dagar o kolla på brother & sisters sent ikväll. (gillar den serien mkt)



kramar

2009-03-10 @ 18:31:51
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0