Kryssningshelgen avslutad



Piffad för en fredagskväll på Östersjön...

Den lilla svarta var på och kommer från Asos

Kvällens middag från à la carte restaurangen

En hälsodrink med färskfrukt, en shot med spirulina och en rågmacka med
skinka blev gårdagens frukost/lunch, perfekt efter en "hård" kväll.. ;-)

I´m back efter några dagar i tysthet. Fredagens kryssning till Mariehamn blev lyckad och jag var t o m pigg när jag vaknade i den lilla hytten på lördagen trots att man kom i säng senare än sent. Skönt att slippa må dåligt, så det verkar ha varit en bra avvägning mellan god mat, lagom med alkohol, trevligt sällskap och så lite motion i form av dans på ett emellanåt gungande dansgolv. En riktig trevlig resa helt enkelt. Försökte få till ett inlägg via Iphonen, men täckningen på ett stort fartyg är inte det bästa så det fungerade inte tyvärr.

Väl hemma igår kväll blev det pizza på menyn, det skulle jag dock låtit bli då jag blev riktigt dålig av den. Troligtvis var det något på den som inte var helt hundra, så jag låg i stort sett hela kvällen varvat med några mindre trevliga toalettbesök. Jag har precis fått i mig lite att äta efter snart ett dygn på fastande mage och det verkar vara bra nu igen som tur är. Jag har verkligen inte tid att vara "sjuk" denna kommande vecka. 

Imorgon reser jag söder ut, närmare bestämt till Malmö på tjänsteresa och jag kommer hem igen den första april. Jag åker tidigt imorgonbitti så nu måste jag packa om resväskan och byta ut den lilla svarta till en mera businessrätt outfit. Åker tiiidigt imorgon så jag måste även se till att komma i säng ikväll så att jag orkar upp vid fem. Naturligtvis ska jag försöka att få till några inlägg även ner ifrån Skåne för er som kanske trodde att jag ska ha ett uppehåll. Nu ska jag ta mig en dusch och sedan ska jag packa resväskan igen!

Hoppas att er helg vart toppen, vi hörs!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vad fin du är! klänningen var jättesöt ! Tråkigt att du blev dålig igår.. kram kram

2009-03-29 @ 16:43:05
URL: http://madeleinesharmoni.blogspot.com/
Postat av: Hemma hos Katta

Skönt att du är hemma igen!



Både låter och ser ut som ett grymt partydygn på båten. Skönt att se att ni skippade den tråkiga buffén och satsade på a la carten. Ser supergott ut!



Vilken grym frukost du fick till! Trodde nästan du slog till på en daiquiri även dagen efter men det kanske var tur att det var något alkoholfritt =)



Kraam kraam

2009-03-29 @ 16:44:09
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Kul att kryssningen blev lyckad. Man kan ju inte gå hem om skulle vilja liksom...ha, ha. Älskar din klänning. Skulle köpt en själv men den var slut i min storlek =(



Hoppas du mår bättre och får bra dagar i Malmö!



Kram

2009-03-29 @ 16:54:17
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Helena

Så mysigt! (:

2009-03-29 @ 17:04:54
URL: http://helenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Therese

Ser ut som du haft en trevlig kryssning. Hoppas även tjänsteresan blir så!

2009-03-29 @ 18:18:24
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Zandra

PartyPingla där, super fin som vanligt!! :-)

Hoppas du är kryare i magen idag och att får en härlig kväll tillsammans md maken!

Massa KRAMAR

2009-03-29 @ 18:40:18
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: viktoria

Hej är sugen på att åka till bali, rekomnerar du det? Vilken ort var ni på? Vilket bolag bokade ni med? Fanns där mycket shopping? Hur var priserna? Vore jätte tacksamm för svar ha det bra

2009-03-29 @ 19:03:37
Postat av: Madeleine

Vilka tjusiga bilder och kul att det var så lyckad. Frkosten såg riktigt smarrig ut, även om jag vid första blicken trodde att det var en drink;)



Hoppas att du kryar på magen nu och får en trevlig vistelse i Malmö. KRAAM

2009-03-29 @ 19:37:44
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Låter & ser ut som en lyckad kryssning!



Hoppas du har en mysig söndagkväll och vilar upp dig ordentligt inför den kommande jobbveckan. Kram!

2009-03-29 @ 19:44:30
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Sue

Wow vilken resa!

Snygg som få är du med!!!!!



Söder över...då åker du kanske förbi lilla Värnamo...där jag bor.



Många kramar till dig ditt lilla snyggo!

2009-03-29 @ 20:01:59
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: jessi

Lycka till på tjänsteresan, så du ska till mina gamla trakter, jag pluggade på lärarhögskolan i Malmö för 10 år sen!

Hoppas du mår bättre nu och är pigg för arbetsveckan.

Kul kryssning ni verkar haft! Det är roligt att komma iväg lite då o då, vi är tillbaka från vår Rigatripp nu!



Stor KRAM!



jessi

2009-03-29 @ 20:32:59
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Helén

Då får du ha ett par trevliga dagar i min stad - Malmö. Ser ut som du haft en bra kryssning. Kram

2009-03-29 @ 20:36:47
URL: http://utopiahelen.blogspot.com
Postat av: Marina

Din klänning är verkligen jättefin och det låter som du har haft en bra kryssning. Har själv aldrig varit på något sådant och det hade varit kul att testa på! Hoppas du får det bra nere i mitt landskap Skåne! :)

2009-03-29 @ 20:44:57
URL: http://wondrous.blogg.se/
Postat av: Emily

Stackare! Jag blev också dålig av en pizza lagom till nyårsafton så sedan dess kan jag inte äta pizza alls, men det är nog lika bra :) Hoppas du mår bättre nu! :) Kram!

2009-03-29 @ 21:01:15
URL: http://www.emilysophie.com
Postat av: cilla_Falsterbo

Trevligt trevlig med en liten kryssning, trist bara att du blev lite dålig gumman.



Kul att du ska ner till mina hemtrakter i dagarna!! Bara hör av dig om du vill ha något tips om något, typ trevligt fik eller restaurang eller nån butik!!



Kram kram

2009-03-29 @ 21:34:51
URL: http://cillafalsterbo:blogg.se
Postat av: Sandra

Åh vackra Anna, ha det så bra i nedre delen av Sverige nu. Hoppas verkligen att du får tillgång till internet, hur ska jag annars klara mig?



Kraam

2009-03-29 @ 21:42:36
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Madeleine:

Tack snälla =) Ja det var lagom kul, men nu känner jag mig pigg igen och är inte det minsta sugen på pizza vilken är toppen ju ;-) Kramar



Hemma hos Katta:

Ja det var sen riktigt skoj resa, magen var kanongod och frukosten lika så, någon daquiri blev det inte till frukost ;-)



Kram kram



Ann-Louise:

Haha - nej det är lite svårt att komma av om man nu skulle ha tråkigt, dock kan man ju i så fall gå och lägga sig och sova i hytten, vi hade tv också så man kunde ju kika på den om man nu hade haft tråkigt ;-)



Tack klänningen är en favorit, jättesöt och jag är supernöjd med tanke på att den dessutom kostade typ 200 kr på rea! Synd att du inte hann shoppa en när din storlek fanns.



Kram



Helena:

Ja det var mysigt ;-)



Therese:

Japp det var en skoj tripp och jag hoppas det blir några trevliga dagar i Malmö också! Kram på dig!



Zandra:

Tack snälla rara! Ja min mage är bättre nu som tur är! Önskar dig en bra vecka! Kramar



Viktoria:

Bali var fantastiskt. Vi bodde i Legian utanför Kuta och vi åkte med Vingresor. Jag kan verkligen rekommendera att åka med dem till Bali. Visst finns det en massa shopping, men kanske inte riktigt lika mycket som Thailand. Priserna är dock billigare än i Thailand på i stort sett allt. Fint väder, väldigt exotiskt med risodlingar om man beger sig ut i landet, vackra stränder och natur. Ett minne för livet, jag ångrar verkligen inte att vi åkte dit. Kan dock säga att när man varit där en gång och sett allt så skulle jag nog välja åka någon annastans nästa gång. Så kanske inte ett resmål man åker till om och om igen, men helt fantastiskt är det så åk dit om du har möjlighet!



Kram



Madeleine:

Tack =) Ja det ser ut som en drink, men den var alkoholfri så den VAR nyttig ;-)



Önskar dig en skön och bra vecka!



Stor kram



Miia - There´s no place like home

Det var en lyckad liten tripp =) Hoppas din vecka blir toppen. Stor kram



Sue:

Tack snälla du =)



Ja jag kommer säkert åka förb Värnamo, då ska jag vinka till dig ;-)



Ha en härlig vecka!



Kraaaam



jessi:

Tack snälla, mina gamla trakter också, bodde och pluggade i Lund några år så i Malmö haf jag varit x-antal gånger ;-)



Välkommen hem från Riga förresten =)



Kram



Helén

Tack snälla det ska jag försöka ha! Önskatr dig en skön och bra vecka!



Kraaam



Marina:

Tack snälla, jag är väldigt nöjd med just klänningen den är jättesöt och skön dessutom =)



Kryssning är väl inget jag vill åka ofta på, men emellanåt är det rätt festligt ;-)



Kram kram



Emily:

Jag är inte heller sugen på pizza det minsta nu kan jag säga och det är ju bra det, hoppas det håller i sig ;-) Nu mår jag bra igen, skönt det! Ha en skön vecka! Kraaaamar





2009-03-29 @ 21:48:21
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

cilla_Falsterbo

Ja det ska tydligen bli rena vårväret också så det ska bli kul att komma lite söder ut kämner jag!



Vad bra att veta att du kan tipsa om saker, toppen jue, tack =)



Ha en fin vecka!



Kraaaam



Sandra:

Åh vad gullig du är, jag ska verkligen försöka komma åt internet och har inte tåget det så har ju garanterat hotellet uppkoppling så några inläg ska jag väl kunna få till ;-)



Ha en fin vecka och sov sött!



Kram kram!

2009-03-29 @ 21:54:08
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Mia

Men stackars dig som blev dålig av pizzan! :( Jag vet ju vilken fobi du har för detta, och jag om någon vet hur du känner dig! Jag hoppas att det dåliga kom den "rätta" vägen i alla fall :) KRAMAR

2009-03-30 @ 09:36:01
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Jenny

Om du har vägarna förbi Malmö vill jag fotografera dig!

2009-03-31 @ 15:46:10
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Jenny

Va ett tagsen jag va inne här nu tyvärr, men stanna vid dessa bilder på dig, guud va du är vacker underbara du :)kRAM kram

2009-04-01 @ 08:49:08
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0