Sköna gröna fredag


Gröna kivisar har kommit fram som jag fått av svärmor
en gång i tiden. Vårigt värre tillsammans med tulpaner...

Strax ska bordet dukas för två denna sköna fredag...

Fredagkväll och lugnet har sänkt sig över vackra Sjöstaden. Maken och jag myser runt här hemma efter en vecka med massor av händelser, i alla fall för makens del. Strax ska jag börja med kvällens middag som kommer bestå av en smörstekt gös med färsk sparris, pressad potatis samt vitvinsås. Jag har aldrig lagat just gös tidigare, så det blir ju prövning. Älskar dock att beställa detta på restaurang, så håll tummarna att jag får till fisken så där perfekt som den kan vara. Till efterrätt blir det äpplen med muskavadosocker och en klick vaniljyoghurt. Är du en lakritsälskare som jag och inte testat just muscavadosocker, gör det! Råsockret har nämligen en riktigt härlig lakritston som jag gillar.

Denna fredag har varit fantastisk hittills, skön arbetsdag, fredagsfika med världens godaste vetelängd och så lite matvaruhandling på det. Både jag och maken var hemma tidigt dessutom vilket är extra lyxigt så här i början av helgen.
 
Kvällen kommer att tillbringas här hemma i lugn och ro bara vi två framför näst sista programmet av "Let´s Dance". Imorgon lördag ska jag sova tills jag vaknar självmant och sedan ska vi ta dagen som den kommer. Eventuellt blir det en parmiddag på kvällen, men det är långt ifrån spikat ännu, så det återstår att se helt enkelt.  

Tillsist: Ni är fantastiska ni som läser och kommenterar här inne. Jag är så tacksam om ni bara visste och det tål att nämnas om och om igen. Hade jag kunnat skicka en bukett tulpaner till er alla hade jag gjort det på momangen ;-)

Ha nu en riktigt skön fredagskväll oavsett om du ska ut i vimmlet eller bara ska softa i soffan hemma. 

Stor kram!  

Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Härligt med fredagsmys! Gott med fisk, äter vi alldeles för sällan... Hoppas du lyckas med middagen, men det tvivlar jag inte på. Du verkar vara en riktigt superkock! Räknar med smarriga bilder på middagen imorgon ;)



Ha en mysig kväll nu, kram!

2009-03-20 @ 19:12:13
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Snyggt och fredagsfint! Har faktiskt inga gröna kivisar men det var supersnyggt till tulpanerna. Matchi-matchi! =)



Hoppas du lyckas med gösen. Håller med dig om att det alltid där supergott att äta ute. Om den är sådär perfekt tillagad som man vill ha den...



Här blir det enkel laxdinner for one ;) Kraam!

2009-03-20 @ 19:13:21
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Elin

Hoppas du får en riktigt skön fredagskväll och att gösen blir god!

Kram

2009-03-20 @ 19:27:08
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Marina

Vad mysigt med de gröna "kivisarna". Hoppas att maten smakar gott. Önskar dig en trevlig helg! :)

2009-03-20 @ 19:29:32
URL: http://wondrous.blogg.se/
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Åh, ni har det så himla snyggt hemma!

Trevlig helg!

Kram Jennica

2009-03-20 @ 20:25:21
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Mysig fredag ni har det och hoppas gösen blev så bra som du ville. Fisk är ju så mumsigt=)



Är ju också svag för lakrits så får väll testa det där sockret framöver...



Sköt om er. KRAAM

2009-03-20 @ 20:26:11
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Miia - There´s no place like home

Gösen blev så GOD att jag är helt imponerad själv här - haha! Fisk är verkligen inte svårt att fixa alls har jag precis upptäkt!



Ha en mysig kväll nu!



Kramar



Hemma hos Katta:

Tack snälla, ja de gröna kivisarna är mycket fina med allt det vita!



Jag lyckades med gösen, maken satt och hummade och tyckte den blev himmelsk och det är ett BRA betyg för han är kräsen ;-)



Hoppas du får en skön kväll!



Kramar



Elin:

Tack det samma! Kram kram!



Marina:

Tack de är riktigt fina, snäll svärmor helt enkelt =) Maten blev kanon! Trevlig helg till dig också! Kraaaamar



Jennica - Pieces of Jen

Tack SNÄLLA Jennica! Önskar dig det samma, massa kramar, Anna



Madeleine:

Ja fisk är verkligen mumsigt värre och denna gös blev riktigt, riktigt god, smälte i munnen =)



Hoppas du har en bra helg sötnos och sköt om dig!



Massa kramar!

2009-03-20 @ 20:44:59
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Behöver jag säga att jag blev lycklig över din fina kommentar inne hos mig?



Puss till dig gumman!

2009-03-20 @ 21:33:06
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: EmelieLiljeberg - Känd som Ämmii

Härlig blogg!

Hoppas fu får en kanon helg .

Kramar

2009-03-20 @ 21:40:46
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: madde

ja jag älskar ju vitthela huset e vitt så varför inte ha ännu mer vitt:)vad gott med middag och god dricka,hoppas ni får en mysig hemmakväll.kram

älskar dina recept du lägger ut...har lagat alla du lagt ut och jag älskar dem,verkligen :)väntar på flera*

2009-03-20 @ 21:48:52
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jenny:

Men det är ju sant ;) Pussar tillbaka!!!



EmelieLiljeberg - Känd som Ämmii

Tack snälla - och jag önskar dig det samma!!!



Kramar



madde:

Jag blir så himla glad när jag läser att du verkligen lagar en massa från recepten jag lägger ut, visst många av dem är ju inte mina egna komponeringar, men vissa har ju varit det och då är det ju extra skoj så klart =) Tack snälla ska absolut komma med fler recept!



Hoppas din helg blir kanonbra!



Kramar

2009-03-20 @ 21:52:54
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Madelene(Landvetter)

Hej du underbara.

Ho.

ppas att allt är bra.Nu tycker jag att du skall söka till halv åtta hos mig. Det är ett program för dig du har allt för att vara med i de programet.Snälla sök... Hoppas att du och manen får en härlig helg.Här i Landvetter har vi vår just nu Jag har värdens bästa jobb nu.Ha nu en jätte bra helg kram Maddis.

2009-03-20 @ 22:05:02
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Madelene(Landvetter)

Hej raringen, vad söt du är, vet inte om jag "vågar" söka ;-) Hoppas att du och din familj får en underbar helg, låter underbart med vår, här har det vart kallt som sjutton idag, men enligt uppgift ska det bli 2varmt" imorogn och söndag, så man får passa på att njuta helt enkelt! Sköt om dig och jag ska fundera på "Halv åtta hos mig" ;-) Många kramar, Anna

2009-03-20 @ 22:09:13
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag laga kycklingenchiladas till mig och darling denna härliga fredag. Tack för tipset. Det var riktigt gott och enkelt. Det kommer jag absolut göra fler gånger. :)



Vilken härlig och vårig färg på kivilycktorna. Vill ha någon i rosa som också är en vårig färg. :)



Många kramar och trevlig helg :)

2009-03-20 @ 22:16:38
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: jessi

ooh nu när jag ser foton från ert hem så blir jag sugen på ny fresh lägenhet... Galet snyggt har ni hemma plus fin utsikt! (har dock sett ett hus som ska gå o kolla på men lägenheten var fin med... spännande!)



Ha en toppenhärlig lördag!



kramar

2009-03-21 @ 08:14:22
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Sue

Godmorgon Stawoman...!



Tulpaner är ju så underbara!

Köpte 20 st vita själv igår för att få lite helgfint!



Maten låter kanon! Gös är mmycket gott, speciellt om man fiska upp den själv hi hi hi (mannen är fiskatokig)



Hoppas du får en kanon lördag hjärtat!!!



Kramet

2009-03-21 @ 09:17:05
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ni har det alltid så fint hemma hos er, rent, stilrent och vackert!

Fisk är sååå gott, syd bara att man inte lagar det oftare hemma, sen är det ju nyttigt oxå :))

kram

2009-03-21 @ 09:31:04
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej igen!



Åh så mysigt det såg ut! :)



Hittade lite påskpynt sen som fick följa med hem. :) Lite trollhassel och ett prydnadsägg blir lagom för mig! Hittade inte exakt det ägg jag hade en bild i huvudet av, men väl ett vitt "stående" ägg med ett hål på ena sidan, där man tar godis t.ex. :) Det är blankt vitt. Matt är snyggare tycker jag, men ägget blänkte ändå riktigt fint i morgonsolen idag. Om du blir nyfiken på ett likandant så är det Cult Design, men hittade det tyvärr inte på deras hemsida, så jag kan inte länka till någon bild. :(



Ha en fortsatt trevlig helg!

Kramar i massor!

2009-03-21 @ 09:34:02
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Josefin:

Kycklingenchiladas är jättegott =)



Ja de gröna kvivsarna är jättefina, jag har två rosa också, fina dem med, så köp, köp =)



Ha en skön lördag!



Kraaaam



jessi:

Tack SNÄLLA! Visst är det skoj att gå i lägenhetestankar/hustankar. Känner igen det där, så gjorde vi för ett år sedan, men nu sitter vi här och jag älskar vår lägenhet. Hoppas ni finner något som passar er!



Ha en riktigt skön lördag!



Massa kramar



Sue:

Godmorgon Sue ;-)



Tulpaner är kanonfint själv snålade jag och köpte bara tio dock ;-) men ju fler man har dessto finare är det!



Gösen blev himmelsk om man får säga så ;-)



Ha en riktigt skön lördag!



Massa kramar

2009-03-21 @ 10:02:28
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jessica:

Tack snälla, man blir lite hemmablind dock och jag tycker själv att alla andra har mycket finare =)



Fisk är supergott och inte så tungt, egentligen inte svårt heller märkte jag igår, så nu ska jag se till att laga mera fis då både jag och maen är förtjusta i det.



Ha en skön lördag!



Kraaaam

2009-03-21 @ 10:04:05
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Trollhassel är fiiint tycker jag. Ditt vita ägg med hål i lät fiint, får jag spana in från Cult! Har ett vitt ägg med hål i och så är det rosa/rött innuti kom jag på nu när du skrev det, måstejag leta fram var sjutton jag nu gjort av det ;-)



Ha en riktigt mysig lördag!



Kraaaaaaamar

2009-03-21 @ 10:07:09
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0