Onsdagsfundering



Här har ni mig denna gråa onsdag och jag känner mig ungefär lika grå och lagom munter som himlen utanför fönstren. Anledningen till mitt mindre gladlynta jag är att maken igår köpte en sista minuten biljett till Thailand med avresa redan på lördag(!!!) Orsaken till resan sägs vara att han vill passa på att åka dit och hälsa på sin mamma som hyr ett hus där marsmånad ut. Inte så att jag missunnar honom en resa till  värmen eller att träffa sin mamma. Egentligen vill jag honom allt gott i världen, men jag tycker ändå att det är ett märkligt val att ENSAM bege sig en vecka till andra sidan jordklotet för att träffa mamma som han annars kan hälsa på 40 mil bort. Om nu tanken var att han ville åka till Thailand under tiden hon befann sig där kunde detta ha nämnts långt tidigare än det nu gjorts och vi kunde ha bokat biljetter i god tid. Nu kommer han istället med kort varsel med förfrågan för att det råkar passar honom i tiden, att jag inte har samma möjlighet att följa med just nu av flera olika skäl verkar vara ganska ointressant. Jag anser att man normalt hade kunnat vänta så att vi kunde åka på en resa tillsammans någonstans. Jag hade aldrig gjort motsvarande och mina kollegor jag pratat med säger exakt samma sak. Nu är folket här naturligtvis färgade av mig och min version, men jag tycker faktiskt inte att min reaktion är det minsta underlig!

Nu finns det säkert en och annan person som läser som tycker att jag inte borde ta upp detta här i bloggen utan att det är lite av en privat natur, men jag är så innerligt trött på att saker alltid ska framställas som perfekta när de inte är det. När jag valde att skriva en personlig blogg bestämde jag mig även för att vara ärlig och skriva som det är och det är precis det jag gör här och nu. Så här har ni mitt liv den 4 mars 2009 och här har ni mina tankar och känslor denna onsdag, ni får take it or leave it!

Som tur är har jag inga som helst tendenser att dra åt det långsinta hållet även om detta så klart påverkar mig just nu, men imorgon är en annan dag och jag har precis lär mig ännu en ny sak på livets väg vilket är rätt kul ändå! Nu ska jag släppa detta och grotta ner mig i en härlig hög med papper - Är inte livet underbart så säg ;-)


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag är helt med dig i dina tankar gumman.. MEN...

....kan du inte komma till Enköping på lördag?

A-M fyller nämligen 30 år då... =)

2009-03-04 @ 15:27:45
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Mmmm hade reagerat på samma sätt fast om inte ännu värre faktiskt. Hade tyckt det hade känts väldigt konstigt!? Hmmm! kraaaam söta du..

2009-03-04 @ 15:35:57
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: Mirva

Nej. Det där kan ju inte vara sånt. Jag hade aldrig ens kunnat tänka mig att ngn skulle kunna göra så där. Ni är relativt nygifta också! Men det är som det, du skrev ju för bara några få dgr sedan att män kommer fr en annan planet. Och det är bevisat. Åter igen. Jag hade aldrig kunnat acceptera att min sambo (och våra barns pappa) som jag är sambo med sen 12 år tillbaka, hade fått göra nåt liknande. Never! Då drar man ju åt olika håll.



OTROLIGT dåligt gjort av din "make".

2009-03-04 @ 15:37:37
Postat av: Johanna

Usch vad tråkigt att han åker själv. Hade också tyckt att man väntar och åker tillsammans istället. Men men... Är iallafall på något konstigt sätt skönt att höra att andra också har dispyter. Har själv haft lite gräl med min man de senaste dagarna. Vet att det löser sig men ibland blir jag bara så trött.

Kram på dig

2009-03-04 @ 15:49:34
Postat av: SOFIE

Hej Sötnöten själv!!



Ohhh alltså jag förstår att det svider lite, eller, kanske rätt mycket. Jag förstår argumenten och ditt upplägg och kan ana hur självklart det låter ur hans mun med när han lägger fram det.. ;-)

Du kommer säkert få jättemycket respons på att du lägger upp en såpass personlig sak på din blogg. Jag gillar din ärliga framtoning och det man kan tolka utav detta är att du och din J har en nära och djup relationen annars skulle du inte öppet kunna prata om något sådant. Bara inte han tar direkt illa upp av att du diskuterar detta på bloggen.. =)



Stor kram!!

2009-03-04 @ 15:50:45
URL: http://litendelavmig.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det är din blogg, du skriver vad du vill/känner för! Jag gillar den skarpt!:)

2009-03-04 @ 16:17:59
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag fårstår dig, hade kännt på samma vis...I bland känns det som man är ljusår i från varandra.



Kramar i massor

2009-03-04 @ 16:21:32
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Linalotta

Å Thailand...kan förstå din känsla. Men bra att du inte är långsint, det tror jag aldrig man mår bra av.

Du får helt enkelt hitta på en massa roliga saker medan han är borta, och njuta av det istället.



Hoppas din dag fortsätter bra.

Kramar

2009-03-04 @ 16:22:14
URL: http://linalotta.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ja du sötnöt!

What to say, Män! Dem är verkligen av en underlig människo art... Ibland blir man bara så less på deras annorlunda verklighetsuppfattning.... men men dem är ju bra att ha oxå..:-)



O de e ju din blogg så du får skriva precis vad du vill i den, I'll take it!

Hoppas du får en mysig kväll denna gråa och trista Onsdag.

Kramkalas!!

2009-03-04 @ 16:42:44
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tycker det är toppen att du tar upp även "sånt här", det vill säga lite jobbiga saker. Det är nästan befriande att läsa att inte allt är såååå på topp jämt. Inte för att jag inte önskar dig det, det önskar jag alla :) Men verkligheten är ju sällan tiptop jämt och ständigt, inte för någon. Så tack, tack för att du delar med dig! Jag förstår att du känner dig ledsen/besviken. Jag vet hur det känns när ens val/tankar/åsikter inte alltid överensstämmer. Är övertygad om att det är en riktigt bra man du har så jag dömer inte honom för att han tycker olika än du. Trots att jag håller med dig. Ha det riktigt bra nu och sköt om dig!

2009-03-04 @ 16:43:31
Postat av: Maria

Läser din blogg men kommenterar aldrig, men nu är det dags. :-) Jag gillar skarpt att du är så ärlig och att du vågar dela med dig av såpass personliga saker som detta.



Jag hade INTE gillat att sitta i din sits och jag tycker att ni ska ta och sätta er ikväll och verkligen prata. Er uppfattning om hur detta gått till går ju ganska så vitt isär och jag vet av egen erfarenhet att det kan var lite svårt att hitta en gemensamt sätt att se på det hela, men det går. :-) Män ÄR från Mars ibland och jag är övertygad om att det inte är illa menat på något vis, mest bara (väldigt) tanklöst. Hoppas det ordnar sig riktigt bra och tack för en kanonblogg.



Kram Maria

2009-03-04 @ 16:57:36
Postat av: Jill

Det är skönt att höra dig reagera. Jag vet att jag någon gång när jag läste här och du skulle laga mat skrev något om att det måste vara något mannen gillar också, att jag tänkte att vad, f-n, han får väl äta det som bjuds. Plus att det verkar som att du gör så gott som allt hemma. Självklart förstår jag att inte allt kommer fram i bloggen och att det finns nyanser. Men det är bra att du reagerar och verkar säga ifrån om ditt värde.

Hoppas du förstår hur jag menar.

Ta hand om dig!

2009-03-04 @ 16:58:23
URL: http://www.wegerup.blogspot.com
Postat av: Cilla_falsterbo

Förstår dig helt, hade reagerat likadant!! Håller med de andra och som du sagt själv, män är verkligen annorlunda från oss! Och självklart ska du kunna lufta dina tankar om detta här, det är ju DIN blogg. Kramkram

2009-03-04 @ 17:16:07
URL: http://cillafalsterbo.blogg.se/
Postat av: sandra

kort och gott, färgad eller inte: Du gör helt rätt- han gör helt fel!

2009-03-04 @ 17:23:21
Postat av: Anna L

jag hade inte gått med på det!! jag hade blivit jättearg och jätteledsen.



Hoppas att du får det mysigt och trevligt här hemma i stället.

Kram Anna

2009-03-04 @ 17:26:58
Postat av: Therese

Well, what to say... Känns som jag har tusen saker att säga dej. Att du förhoppningsvis med lite pepp och andra roligheter kommer hitta på något riktigt skoj meddans maken är borta. Jag unnar dej verkligen allt gott:) Och det här med bloggen, tycker det är starkt av dej att ta upp detta som du gjort. Själv har jag haft x-antal bloggar i mina dagar som varit högst personliga. Min mening är att personliga bloggar är av allra största intresse. Man delar med sig mycket men man får faktiskt också en hel del tillbaka. Så länge man har bloggen på ett sätt som får en själv att må bra så är det ju nästan oväsentligt hur den sedan utformas...

Jag hoppas du får en superhärlig onsdagskväll Anna! Kramar

2009-03-04 @ 17:30:56
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Theresé

Alltid bra att ventilera sina känslor. Förstår att du reagerar som du gör med all rätt, men som du tidigare nämnt så är vi kvinnor och män inte alltid utav samma skrot och korn. Iallafall inte när det gäller att tänka före man gör något iaf ;)



Men du kanske kan hitta på något riktigt kul häe hemma i Sverige också? Nästa helg har vi Bomässa här nere i Jönköping, du kanske ska ta en tur ner hit? :)



Unna dig något riktigt roligt nu sen när du kommer hem, sköt om dig!



Vi är flera om förstår dig ska du veta iallafall, jag har själv varit med om likande tidigare. Kanske inte en så lång bokad resa men dock att man" glömt" mig lite i planerna...



Stor kram

2009-03-04 @ 17:33:58
Postat av: Therése

Oj, vilka flashbacks jag fick när jag läste ditt inlägg! Min sambo har haft lite väl starka tendenser att bete sig på samma sätt som din man och gissa om vi har grälat om det. Jag kan förstå din känsla precis - man vill inte missunna sin älskade något men samtidigt vill man också känna sig delaktig i det som händer i hans liv och särskilt när det är så stora saker som en långresa.



Nu tror jag absolut INTE att din man egentligen menar något illa - det man kan lära sig om män är att de ofta är extremt tanklösa och inte alltid förstår att saker kan såra i onödan. Men precis som du skriver så är det ju lite lustigt att han kommer på detta precis i sista minuten, han fick ju knappast veta idag att hans mamma ska bo i Thailand en månad. Nej, illa gjort av honom tycker jag!



Jag har inget annat råd att ge än att vara väldigt tydlig inför din man med hur du känner inför det här. Hoppas ni löser det på något bra sätt!



Kram Therése

2009-03-04 @ 17:35:11
URL: http://stockholmsdagar.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag håller med dig! Hade reagerat på samma sätt kan ja säga!



Och jag tycker det är jättebra att det finns såna som du som vågar skriva om det som inte är helt perfekt. Man blir ofta lite lätt deppad av att läsa bloggar för allt är alltid jättebra och så "perfekt" hos alla andra.

2009-03-04 @ 17:50:56
URL: http://annamyren.blogg.se/
Postat av: Helén

Vilket bra inlägg, Anna. Så klart att du ska kunna vara ärlig i din blogg. Kram till dig.

2009-03-04 @ 17:54:40
URL: http://utopiahelen.blogspot.com
Postat av: Sagolikt by Perla

Toppen att du är ärlig, det om nåt är ju personligt! Skumt att han bokade utan att "fråga" dig först även om jag tycker det är viktigt att man i en relation kan göra saker utan varandra också... men som sagt, att hinta dig om läget innan han bokade hade varit rart.

Hoppas du kommit över det nu o är lite gladare :-)

kram!

2009-03-04 @ 18:39:57
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: jelica

Gud vad du är härlig! Att du vågar skriva såna saker, det är väldigt modigt och starkt av dig! Och jag, jag hade blivit vansinnig. Å andra sidan flyttade jag 70 mil från min familj för min killes skull och det slutar med att jag sitter ensam i stan och han är hemma och jobbar varannan helg ungefär i hemstaden. Killar från Mars och tjejer från Venus var det va?! :) Kramar!

2009-03-04 @ 18:53:59
URL: http://jelica.blogg.se/
Postat av: Helena

Skitbra att du skriver om en sån sak.. jag har nog hållt det inom mig och istället blabbat med min syster på msn ...



surt skulle jag oxå tycka men försök se det som att du kan ta det lugnt medan han är borta.. äta den maten du gillar, göra det du gillar och bara ta det lugnt.. :-)

2009-03-04 @ 19:17:59
URL: http://leetaah.wordpress.com
Postat av: Jenny S

Hej Anna!

Jag tycker att det är jättebra att du vill vara "ärlig" i din blogg! Livet är ju inte perfekt, men många skriver tyvärr bara om de positiva sakerna som händer i deras liv... Lite ointressat då tycker jag. Man kan inte vara glad och på strålande humör alla dagar!

Hoppas allt ordnar sig! :)

Kramar till fina du



P.s Jag tycker inte alls att din reaktion är det minsta märklig! Jag hade blivit väldigt upprörd om min sambo skulle gjort så mot mig. D.s

2009-03-04 @ 19:19:51
Postat av: Ann-Louise

Måste kännas snopet. Du har ju nämnt det tidigare i bloggen att hon är i Thailand kom jag ihåg, men att det inte passade att åka dit nu. Undrar hur han hade tagit det om du gjort samma sak?



Nu är jag en förespråkare av att man ska kunna göra saker var för sig i ett äktenskap/förhållande och jag reser ofta utan min man. Det jag däremot aldrig skulle göra är att inte involvera honom i mina planer.

Han får naturligtvis göra samma på sitt håll om han vill. Sen åker vi tillsammans ibland också.



Hoppas du kan finna något positivt i detta också -allt sker av en anledning.

Kramar

2009-03-04 @ 19:21:10
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Nej men? Såg det på FB men jag trodde ju såklart att ni båda skulle dra till värmen. Vana globetrotters som ni är!



Förstår att du inte är helt nöjd med planeringen. Kan tänka mig att du kommer att krävas en hel del fjäsk-taxfree under kommande veckan...



Hoppas du är på bättre humör nu! Kraamar i massor!

2009-03-04 @ 19:29:55
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Marina

Tycker om din ärlighet! Och jag hade också reagerat så som du. Hoppas du får en bra kväll.

2009-03-04 @ 19:33:57
URL: http://wondrous.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej

ville bara säga att jag helt håller med dig! Karlar är verkligen från en annan planet ibland känns det som..

Ibland känns det som man vill hjälpa dom att tänka:)

Din blogg är toppen, läser den dagligen och självklart får man vara så privat!

Ingen familj är perfekt, och den kan varaa skönt med lite uppmuntran ibland.

Stor kram Elin

2009-03-04 @ 19:35:15
Postat av: Jeanette

Hej! Gillar, precis som många andra, att du är ärlig och att allt inte måste vara så perfekt hela tiden. Jag förstår att du vill följa med och att det känns trist att han åker i väg ensam. Jag vill dock komma med en annan uppfattning också, ärlig som jag själv är. Ni har ju gjort flera resor tillsammans både innan och efter ni gifte er. Det är ju inte så att han tar första chans att få vara själv? Dessutom har ni ju varit tillsammans i tio år så då skadar det inte att längta efter vrandra. Jag förstår att det vore konstigt om han åkte i väg själv men nu är ju hans mamma där. Han känner för lite sol och värme, det passar bra i tiden och han hittade en bra biljett. Varför inte? Han lär ju inte direkt ha gått och planerat att han skulle ta en resa när du inte kan. Han hittade en bra resa och då ska han ta chansen även om du inte kan följa. Se nu till att ha det kanonmysigt när han är borta. Längta efter honom, träffa vänner och njut att rå om dig själv. Även om det känns jobbigt att han är borta är han tillbaka, snygg och solbränd när du minst anar det.

2009-03-04 @ 19:38:43
URL: http://helaharligheten.blogg.se/
Postat av: Anna

Nä usch och fy sötnos, där hade jag varit sur som en citron lääääänge ;-) nåväl du är en go och glad tjej och DU hade verkligen förtjänat att åka iväg till Thailand, en annan gång sweetie, kram på dig :-)

2009-03-04 @ 19:39:57
URL: http://alovesand.blogspot.com/
Postat av: Alinde

En till som är med dig helt! Självklart vill man göra sådana resor tillsammans. Ska man väl lägga pengar på en resa, vill man ju få uppleva den tillsammans....Stort av dig att inte vara långsint! Det är inte jag heller i vanliga fall, men en sån grej, hmm..... :(



Tycker oxå det är befriande att du är ärlig, alldeles för många bloggar är så ytligt klämkäcka, som att inget någonsin skulle vara fel!



Hoppas ni tar er igenom detta, utan för mycket sårade känslor, men du verkar stark. Och erat äktenskap är säkert stabilt i grunden =)

2009-03-04 @ 19:41:47
Postat av: Carolina

Jag förstår helt klart att du reagerar på det. De hade jag också gjort. Kan inte riktigt tycka att de är helt ok att bara sticka med så kort varsel.. Han hade ju faktiskt kunna tänka på de lite tidigare!

Hoppas att du kan hitta på många roliga saker själv medan han är borta! Ha en bra kväll!

2009-03-04 @ 19:56:13
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/
Postat av: Bianca

Hej söta du, stoor kram. Jag kan tycka, att han från början kunde ta upp hans önskemål med dig, INNAN han bestämde något själv. Det är så man gör, i ett äktenskap/förhållande. Tycker du har all rätt att bli ledsen och besviken gumman. Stor stor kram!!

2009-03-04 @ 20:16:23
Postat av: SOFIE

Hej Anna tillbaka för att läsa all respons du fått! Vilken girl power!!! Stackars karln din han är ju totalt nermejad av 33 chica females med mål i mun.. Hihi, fast du kanske tycker att "det kan han gott ha".. =) Hoppas du är gladare nu!! =) Snart börjar Leia programmet, det ska du nog se=)



KRAM!!!

2009-03-04 @ 20:39:03
URL: http://litendelavmig.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag förstår dig och håller med dig fullständigt. Varför just nu...hade han inte tänkt på det innan så ni kunde planera bättre...Gillar även skarp din ärlighet. Tycker en blogg ska visa livets alla sidor och inte bara de positiva. Hur länge planerar han vara borta....



Hoppas du får en bättre dag imorgon.

Kram kram



2009-03-04 @ 20:48:19
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Louise B

Jag skulle verkligen bli sur om min man gjorde på det viset. Självklart måste man få bestämma saker själv, men är man två så ska man agera därefter och ta hänsyn till dina åsikter och tankar kring det. Speciellt en resa som denna, och redan nu på lördag! Hoppas han inte blir borta allt för länge bara! Kramar

2009-03-04 @ 21:34:00
Postat av: Maken

Jag är ju flitigaste läsaren av världens bästa blogg så jag kan inte låta bli att kommentera...



Vad underbara ni är :-) Lagom skäll tål jag - faktiskt bra nivå på kommentarerna även om jag måste fly undan alla ruttna tomater och härsknande pajer löper gatlopp



Anna har sin syn på saken kan konstateras, och vi kan låta den gälla här i hennes publika utrymme.



Kommentera flitigt så behöver hon inte känna sig ensam under min korta bortavaro (en vecka).



Jag kommer säkert hem utvilad, glad och solbränd samt lagom skamsen - precis som hon vill ha mig ;-)



Sedan får vi ta en kryddig och festlig resa till i den närmsta framtiden (utan min underbara mamma).



bugar djupt ridå



//Maken

2009-03-04 @ 21:34:49
Postat av: camilla

Hej, tack för en ärlig och fin blogg det gillas. Jag förstår absolut din reaktion och jag tycker din makes handling inte bara är märklig utan väldigt egoistisk. Jag är inte gift men det skulle aldrig hända hos oss, att resa bort så där är ett gemensamt beslut och jag skulle känna mig väldigt ledsen. Hoppas ni ordnar upp det till det bästa. Han läser väl här i bloggen och kanske kan ta åt sig av kritiken. Lycka till med allt.

2009-03-04 @ 21:54:44
URL: http://www.flaskmamman.blogspot.com
Postat av: Miia - There´s no place like home

Jag skulle ha reagerat precis likadant som du. Speciellt när jag vet hur trött du är på vintern just nu och bara vill ha lite sol och värme!



Jag hoppas att maken din köper med sig MASSA fint till dig från resan, det är det minsta han kan göra tycker jag.. Hälsa honom det ;)



Kram!

Ps. Jag tycker det är jättestrongt av dig att våga vara så ärlig och öppen i din blogg - you go girl!

2009-03-04 @ 21:55:58
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller med Jeanette. Ni har ju rest en hel del under er tid tillsammans och jag tror att varje äktenskap mår bra av att man är ifrån varandra ibland och får lite eget "space". Var glad för hans skull!

2009-03-04 @ 22:04:54
Postat av: Madeleine

Ärlighet i bloggen gillas, då livet som sagt inte är PERFEKT! Vi har alla våra dåliga dagar och varför skämmas över dom?



Förstår din besvikelse och din makes dåliga planering. Men du får väll unna dig en lyxig vecka på hemmaplan med något mysigt som gör dig på bra humör. Sköt om dig. KRAAM

2009-03-04 @ 22:11:40
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Bianca

Du anonyma: Klart man unnar varann egen tid, och det tror jag bestämt att Anna gör. Men inte på det här sättet, det krävs ju kommunikation i ett förhållande. Det är det som är problemet i den här frågan, iaf vad jag uppfattar det som...

2009-03-04 @ 22:17:15
Postat av: Fredrik

Det är inte det sista planet som går till Thailand men visst förstår man hur det kan kännas. Hoppas du ändå kan skiljas åt som vänner så inte hans resa blir dålig på grund av er relation. Älskar du honom verkligen ska du göra allt för att han ska få det bra. Som vissa säger är det ibland bra att vara borta från varandra. Förhoppningsvis kommer det ut något bra av detta! =)

2009-03-04 @ 22:17:26
Postat av: Erik Laakso

Jag kan förstå hur du känner dig Anna och jag kan förstå hur han tänker. Det är lite så där vi män kan vara ibland, vi måste också få tid att förstå att den där möjligheten att bara ta snabba beslut utan att rådgöra med andra inte alltid fungerar så bra i en relation. Och så måste vi få känna att vi kan göra det ibland också. Vi är ganska annorlunda, män versus kvinnor. :)

Jag läser din blogg rätt ofta och det roar mig men det är när du blir så här personlig som det blir riktigt bra, det ska du ha credd för.

2009-03-04 @ 23:19:18
URL: http://eriklaakso.nu
Postat av: Emelie

Finaste Anna!

Jag tycker inte alls att din reaktion är konstigt- jag hade kännt precis på samma sätt!

Det är klart att man ska kunna göra saker var för sig men det här är ju inte en helgtripp till Säffle direkt!

Det hade varit en annan femma om han hade pratat med dig innan och inte bara bokat huxflux!

Ni har ju varit tillsammans så länge att han borde ha haft en vag aning om hur du skulle reagera, eller?

Skönt att du inte är långsint iallafall och hoppas att det känns bättre i morgon gumman! KRAM på

dig!

2009-03-04 @ 23:22:57
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Herregud jag skulle reagerat på samma sätt som dig!! Eller nja, jag hade blivit helt vansinnig!! Det är dessutom väldigt kort varsel, det hade kanske varit en annan sak om det hade bestämts för typ en månad sedan! Som ovanstående sagt så tror jag inte att han menar något illa, män har ju en tendens att inte tänka likadant som vi kvinnor! Men jag hade i alla fall pratat med honom ordentligt om detta, eftersom man ju helst inte vill att liknande scenarion upprepas i framtiden! Han måste ju få veta hur du känner det!



Kram på dig!

2009-03-04 @ 23:45:48
URL: http://www.frnkojatillslott.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Hallå Anna!



Kan bara hålla med många av de som kommenterat redan. Jag hade känt lika som dig och du ska ha credit för att du berättat här i bloggen precis som det är. Dessutom är det lättare att ha empati, förståelse och respekt för en person som är öppen och ärlig. :)

Jättekul att några killar här även givit sin syn på saken, här i kommentarsfältet. För som du ju konstaterat förut; vi är ju olika, kvinnor och män.



Massor kramar!

2009-03-05 @ 07:51:58
Postat av: Micka

Hej! Jag läser din blogg dagligen och tycker det är underbart med ärlighet! Allt är inte en dans på rosor och alla har problem ibland. Jag hade reagerat precis som du och blivit riktigt sur. Men klart att man unnar honom det där ändå, även om planeringen var det sämsta. Tycker du ska ta en helg och bara shoppa och lyxa till det för dig själv. Han gör ju det =) Du borde oxå spendera en del pengar =) =) Kramar Micaela

2009-03-05 @ 08:39:36
URL: http://minelie84.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag förstår att du blir mycket besviken. Vem skulle inte bli det? Nu är det torsdag och du har fått sova på saken. Jag hoppas att det känns lite bättre idag och att du gör upp roliga planer för dig medans din man är borta. Det är inte samma sak men då går tiden lite fortare + att du har ditt jobb som du verkar rivas bra med! =) Som jag skrivit förut så verkar du vara mycket jordnära och ärlig! Du skriver om det som ligger dig om hjärtat - roliga saker, vänner, nära & kära, tänkvärda saker, saker som gör dig mindre glad... och det tycker jag du gör rätt i! Stor Kram till dig!

2009-03-05 @ 09:09:12
Postat av: Jenny

Jag skulle också ha reagerat PRECIS som du. Så klart förstår man honom men i sista minuten.. Så unna dig en riktig skön vecka med en hel del shopping för det skulle jag också ha gjort. Mannen köpte en orm (för många år sen) så jag hämnadespå honom ochköpte två par skor. Skratt

(vi lämnade ormen efter ett par år. tur)

2009-03-05 @ 09:31:12
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: fanny

förstår precis din besvikelse. när man är så nära varandra som man är när man gift sig, så känns det märkligt att den ena åker iväg sådär. jag skulle blivit jätteledsen. eller besviken kanske. det handlar inte om att man inte kan unna sin partner saker.. det här är någonting annat. så jag förstår precis hur du menar och känner. få honom att sätta sig in i din situation.. då är det lättare för honom att förstå dig också. jag tycker det är bra att du skriver vad du känner, varför inte? det är din blogg och du ska inte behöva tänka på vad du vill skriva. folk som läser, läser för att dom är intresserade :) jag tycker att du ska hitta på något mysigt när han är borta. ta hand om dig själv, kanske åka på spa eller något? passa på nu när han inte är hemma! hoppas du mår bra gumman! ta hand om dig! stor kram till dig <3

2009-03-05 @ 09:49:40
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

förstår precis din besvikelse. när man är så nära varandra som man är när man gift sig, så känns det märkligt att den ena åker iväg sådär. jag skulle blivit jätteledsen. eller besviken kanske. det handlar inte om att man inte kan unna sin partner saker.. det här är någonting annat. så jag förstår precis hur du menar och känner. få honom att sätta sig in i din situation.. då är det lättare för honom att förstå dig också. jag tycker det är bra att du skriver vad du känner, varför inte? det är din blogg och du ska inte behöva tänka på vad du vill skriva. folk som läser, läser för att dom är intresserade :) jag tycker att du ska hitta på något mysigt när han är borta. ta hand om dig själv, kanske åka på spa eller något? passa på nu när han inte är hemma! hoppas du mår bra gumman! ta hand om dig! stor kram till dig <3

2009-03-05 @ 09:50:07
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Jenny Lennartsson

Hej Anna! Tycker inte det är ngt konstigt att du skriver & tar upp om detta på din blogg, förstår att du blir lite besviken, Jag är med om nästan samma sak, kanske fjantigt av mig men min sambo åkte imorse till fjällen med några vänner resten av veckan, visst man kan inte stoppa någon från att åka om dom vill, samma tyckte jag att jaha varför ska han åka iväg med dom, varför inte med mig? Men men det är hans val, men trist som sagt! Jaja men din sambo åker ju iof på en mkt trevligare resa iof, förstår att du hade velat följt med!

Men jag tycker du ska unna dig själv ngt lyxigt denna vecka, umgås med dina vänner & bara va du får väll planera in en trevlig weekend med dina vänner, det ska jag göra :)

2009-03-05 @ 10:07:44
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag verkligen älskar när folk kan visa vilka de är och inte försöka dölja allting bakom den fantastiska fasaden. Raka rör, verkligenheten är aldrig perfekt! Du är grym! Allt gott! :)

2009-03-05 @ 10:54:05
URL: http://werkestam.myblogg.se/
Postat av: AnnaG

Hej sötis!



Fantastiskt underbart att du inte är mer än människa du också.♥

Jag har tyckt om dig och din blogg från första stund, men nu har du verkligen all min kärlek och respekt.



Kris betyder i min värld utveckling och även om du kanske sliter ditt hår just nu (eller kanske makens ;-) så innebär det faktiskt att du lär dig någonting på vägen.

Jag tycker det låter respektlöst av din make, jag skulle själv blivit ledsen och sårad, men en kär vän till mig har dock lärt mig att alltid tro det bästa om min man, att hans intentioner alltid är goda. För det är ju faktiskt som så att kvinnor och män är olika.. Men det vet vi ju redan och inte blir man mindre tokig mellan varven för det. ;-)



Unna dig själv lite extra lyx, pussa på din man och njut av att livet blir vad man väljer att göra det till.



Du är stark och du är fantastisk!

Varma kramar

Anna

2009-03-05 @ 10:56:15
Postat av: Emily

Tycker inte heller att din reaktion är konstig på något sätt! Jag hade förmodligen reagerat precis likadant och hade nog känt mig lite sviken och oviktig på något sätt! Men jag är, som du, inte heller långsint så jag hoppas att du slipper gå med ledsna miner alltför länge :)



Kram på dig!

2009-03-05 @ 15:53:30
URL: http://www.emilysophie.com
Postat av: Elin

Jag förstår verkligen din irritation! Undrar lite hur han tänkte när han bara bokade en resa helt själv?! Tur att du inte är långsint, men visst är han "skyldig" dig ett litet torp i roslagen ;-)

2009-03-05 @ 21:25:26
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh, jag förstår att det svider! Delvis att det kom så snabbt inpå, men även så måste ju resmålet spela in... Det känns som ett resmål dit man åker för att ha en underbar tid tillsammans! Det är långt, kostsamt och dessutom paradiset på jorden...



Min karl åkte dit förra månaden med några kompisar, och även om det var planerat långt i förväg så sved det givetvis. Självklart vill jag unna honom det, det är bra att göra saker på egen hand, men själva resmålet sved mest måste jag säga... Kärlekens paradis, liksom.



Men, man får göra det bästa av situationen. Passa på att ta egentid och göra sånt som DU mår bra av under den här veckan! Passa på att gå ut och ha roligt med kompisar, ät B&J-glass i mjukisar framför SATC-maraton på TV, Shoppa så mycket du kan utan att få fördömande blickar och insistera på att han bjuder med dig på en längre resa till Phuket nästa gång han får för sig att han måste till solen... ;)



Förhoppningsvis känner han lite skuldkänslor och ser till att ta hand om dig ordentligt när han kommer hem!



Och jag beundrar dig för att du säger att du inte är långsint av dig, det förstör så mycket och det är en egenskap jag önskar kunde förbättras hos mig!



Ta hand om dig och din fantastiska blogg.



Kram från Örebro!

2009-03-06 @ 12:13:07
URL: http://dareling.blogg.se/
Postat av: Mary

Tänk på att det kan vara nyttigt att inte göra allt ihop. Jag tycker att maken din gör ett alldeles sunt val. Bara för att man delar livet ihop behöver man ju inte ta hänsyn till varann i alla avseenden. Det tycker jag iaf. Din make verkar vara en toppenkille. Njut av den ensamtiden du kommer få, och se fram emot det kära återseendet istället! Kram till dig

2009-03-11 @ 22:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0