Bloglovin´

Jag måste bara ta upp detta med bloglovin. Vad är grejen med detta egentligen? Bloglovin är ett jättebra verktyg, men vissa personer verkar ha missuppfattat syftet med funktionen. Jag får flera gånger i månaden frågan från personer som aldrig annars bemödar sig att lämna en kommentar "ska vi ska prenumerera på varandras bloggar via bloglovin, lägg till mig först, så lägger jag till dig sedan" brukar det stå! Va i he%¤#! säger jag! Prenumererar man inte via bloglovin´ för att man tycker att en blogg är intressant av en eller annan anledning och för att man då ska få sig en blänkare om att personen som skriver bloggen har uppdaterat den? Man prenumerera väl inte bara för att man i gengäld ska få en prenumerant på sin egna blogg? Så om man inte väljer att följa dessa personer via bloglovin´ då prenumererar de inte i sin tur heller? Det viktiga är alltså inte att följa en blogg man tycker om, utan det är bara ett spel om vem som har flest prenumeranter. Eller har jag helt missuppfattat hela grejen med detta? Är det en tävling och i så fall undrar jag, VAD VINNER MAN??? Är det en liten stuga i Roslagen då ska jag banne mig genast börja värva prenumeranter så de står härliga till, var så säkra - haha!

Lika så dessa personer som bara går in och lämnar väldens skummaste mening bland kommentarerna endast för att andra ska gå in på personens egna blogg, verkligen riktigt patetiskt om ni frågar mig. Jag går aldrig in av ren och skär protest på en sådan sida som dessa personer lämnat. Ett tips till er som håller på att bombardera alla andras stackars bloggar (nu är min egna blogg inte särskilt utsatt då den är alldeles för liten) lägg energin på att skriva inlägg som stimulerar och gör folk intresserade av bloggen istället för att lägga tid på att kopiera in texter i hundratal och sprida runt dem i cyber-space som pesten. För oavsett hur mycket reklam ni än gör så återkommer inte läsarna som klickat sig in om bloggen är innehållslös och i de flesta fallen är det ju just så de är och det är därför man heller inga läsare har.

Jösses Amalia säger jag bara, vad hände med sunt förnuft...


Kommentarer
Postat av: Lilian

hahahaha skön du e Anna! Håller med dig till fullo. Bloglovin är ett superverktyg... det spar enorm tid för en. Å ja jag har kanske ett tiotal favvobloggar som jag prenumerar för att jag gillar dom. Sen skiter jag i hur många som prenumerar på och läser min. Må så gott!

2009-03-11 @ 13:23:19
URL: http://lilianochlinda.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej. Jag håller med som ovan. Jag gillar verkligen bloglovin, pga att jag får mail, när bloggar jag gillar har upptaderat sin blogg.



Ha re´

//Maria

2009-03-11 @ 13:37:56
URL: http://mariaochhenrik.blogg.se/
Postat av: Emily

Haha åh, jag tycker precis likadant! Och jag börjar också tröttna på dessa kommentarer om allt från Bloglovin' till Gratis Make-up hit och Gratis Kläder dit!

2009-03-11 @ 13:42:14
URL: http://www.emilysophie.com
Postat av: Therese

Härligt inlägg tjejen!!

2009-03-11 @ 13:55:07
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: fanny

hahah stört skönt :D jag håller med dig! jag hatar sånna kommentarer..! och det här med att du inte går in på deras sidor av ren protest känner jag igen (; ha en bra dag gumman! kraam (:

2009-03-11 @ 13:55:15
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Theresé

Ja ibland undrar man var folks känsla för hyfs och förnuft försvunnit någonstans? :) Men allt är ju så mkt enklare nu när man "gömmer" sig bakom en dator. Du har helt rätt, man väljer ju att läsa och följa något som man tycker är intressant inte för att "vinna" fler folk...men allt för mkt "sandlådebeteende" verkar vara norm i "cyber-space" ;)



Ha en skön eftermiddag!



Kram

2009-03-11 @ 13:58:57
Postat av: Miia - There´s no place like home

Håller helt och hållet med dig! Är så trött på sådana onödiga kommentarer: "Gå in och rösta på min blogg", "Svara på dagens fråga..." bla bla bla!

De borde istället lägga ner energi på att skriva en blogg som är intressant och som folk vill klicka sig in på självmant - hur kul känns det att ha många besökare om man "tvingat" dit dem?



Hur som helst, hoppas du har en bra onsdag på jobbet! Kram till dig gumman!

2009-03-11 @ 14:22:42
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Hannah

Huvudet på spiken, som vanligt!

Hoppas att det iaf får någon att skämmas lite =)

2009-03-11 @ 14:42:29
Postat av: Maken i Hua Hin

Hej vacker - mamma och Bernt hälsar så gott och det är skönt att se genom bloggen att allt är bra. Hoppas att du saknar mig lika mycket som jag saknar dig. Skriver snart igen kärlek



//Jens

2009-03-11 @ 14:43:10
Postat av: Madeleine

Så sant så, hur tröttsamma är inte sådana kommentarer. Det gör ju bara att man ännu mindre vill läsa en sådan blogg.



Men du: kolla gärna in min blogg..HAHA lite ironi här;)



Ha en fortsatt bra dag på jobbet. KRAAM

2009-03-11 @ 15:10:47
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Therese

Oh vilket bra inlägg. Hoppas alla dessa läser detta men det är kanske för mycket att begära. Förstår absolut hur trött du kan vara på det, speciellt om bloglovin´. Helt galet verkligen och pinsamt.

2009-03-11 @ 15:39:06
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Det som gör mig riktigt förbannad är alla dessa kommentarer såsom "gratisgrejer! kolla in min blogg!" Fy..



Maken i Hua Hin som lämnat sin vackra hustru alldeles ensam hemma (hi hi) : se till att köpa en massa vackra saker till din vackra hustru för hon är alldeles bedårande! Men det vet du ju redan..

2009-03-11 @ 15:48:45
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Helena

tror det är som med facebook, den med flest vänner vinner eller nåt.. tycker oxå det är rätt patetiskt.. bloglovin är ju grymt så man vet när folk man gillar att läsa har skrivit något men inte fiskar man i gengäld efter prenumeranter.. jag skriver ju för min skull och jag läser de bloggar jag gillar..

2009-03-11 @ 16:28:16
URL: http://leetaah.wordpress.com
Postat av: Kristina- Fru Inredning

Ja spam är jobbigt, fattar inte folk som pysslar med sånt.

Ha en bra dag! Kram Kristina

2009-03-11 @ 16:58:49
URL: http://fruinredning.blogg.se/
Postat av: Marie

Yeeh, rock on Anna, nu svänger det! :) Precis som Helena sa, det liknar lite Facebook. Flest vänner vinner. Sorgligt. Man skriver väl det man vill och läser det man gillar, hur svårt kan det vara? Jag gillar dig :)

2009-03-11 @ 18:22:48
Postat av: Marie W

Nu blev det galet, mitt nät tokar sig.

Hoppas du kan redigerar i sådant fall.

Hann som inte avsluta det jag skrev nyss. Och inte fylla i uppgifterna :) Men det var jag som skrev. Ha en trevlig kväll iaf! M

2009-03-11 @ 18:26:10
URL: http://werkestam.myblogg.se/
Postat av: SOFIE

BRA INLÄGG!



Jag håller verkligen med! Haha, vad är dealen? Precis - vad vinner man? Men.. jag tror (och hoppas) att det är mest tonåringar som håller på så. Det känner man ju igen "flest vänner på lunarstorm" vinner! Men, små osäkra 16åringar kan jag ursäkta som fiskar på.. De kommer ju bli stora och inse vad som räknas de med en dag... ;-)



Stor Kram!



PS

Vad glad jag blev när jag såg att du hade lagt mig i din länklista! Åh... det där borde jag också ta tag i men jag måste först lära mig hur man gör! =D

Men bara så du vet så hade jag haft en länklista så hade du varit där, för länge sen..



PS 2

Aldrig sett ETT ENDA program med/av den där Leila.. men du tycker alltså att jag borde.. :-P

2009-03-11 @ 18:28:48
URL: http://litendelavmig.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag håller verkligen med! Jag går aldrig heller in på deras bloggar i ren protest. Och det är trist med reklam och sånt över huvud taget.

Nog om det, ha en skön onsdagkväll!

2009-03-11 @ 18:31:40
URL: http://emeliese.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Kan inte göra annat än att hålla med dig Anna. Undrar varför sådana människor över huvudtaget har en blogg.



Stor kram

2009-03-11 @ 20:23:28
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha.. jag håller med dig till fullo!

Jag är också en sån där sur jäkel som vägrar gå in de bloggarna i ren protest!

Hoppas att du får en bra kväll sötnos! Kram

2009-03-11 @ 21:21:24
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller absolut med! Jag får sådana Bloglovin kommentarer i min blogg också och ibland undrar jag om man kanske kommer med på någon topplista om man har en massa "vänner" där?!?! Jag använder det inte så jag har ingen aning!

Är sjukt trött på all reklam i de större bloggarna, skulle aldrig gå in på de bloggarna ;-)

Kram på dig o ha en trevlig kväll!

2009-03-12 @ 16:23:56
URL: http://perla08.blogg.se/
Postat av: jessi

Det är irriterande och sen gillar jag inte alls de som skriver en allmän fråga o ber en att gå in i deras blogg o svara. Eller skriver fin bild, det betyder ju att de inte ens orkat läsa texten. Men inget egentligen att bry sig när det finns så många andra underbara bloggare!



kramar

2009-03-12 @ 20:32:16
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0