Shoppingmaraton


Här ser ni Magnolia i Hammarbysjöstad där jag för det mesta
handlar mina snittblommor. Billigt är det inte direkt, men jag
gillar stället och blommorna brukar hålla länge.

De har förutom snittblommor även växter för utomhusbruk men
även lite inredningsprylar och krukor.

Choklad i gammeldags strutar säljes. Vad sägs om Whiskeytryffel,
Lingontryffel eller lakritschokladkola... ?


Butiken ligger på Lugnets Allé i Hammarby Sjöstad/Stockholm

Nu bloggar jag en snabbis i reklampausen för Desperat Houswives. Jag har haft en jättebra dag och med andra ord gjorde jag helt rätt val imorse när jag beslöt mig för att ta ut min semester. Det blev en shopping och inspirations tripp som pågick under hela sju(!) timmar så här med facit i hand. Galet vad tiden går när man har skoj, jag har t o m ömma fötter nu ;-) 

Jag har bland annat varit ute i Gustavsberg och besökt Iittalas outlet och jag fick med mig en hel kasse med fina saker hem. Till mitt förtret upptäckte jag dock när jag väl kom hem och packade upp påsen att jag måste glömt en av de två nyinköpta äppelgröna kivi lyktorna på bordet där man själv fick packa ner varorna i påsar. Lite ledsamt då jag var så glad för dem, men jag har ju åtminstone en kvar och två nya vattenblåa lyktor.

Jag har även varit på både Plantagen, Blomsterlandet samt Magnolia ovan och det har inhandlats växter så hela hissen var överfull när jag väl skulle frakta upp allt 35-40 meter upp till vårt lilla boende. 

Min kvällen har sedan gått åt till att packa upp påsar med både inredning, kläder och ett par skor. Jag har även planterat ett två meter högt träd(!) Där emellan har jag skött grillning och fixat tillbehören till kvällens grillmiddag som förövrigt var urgod efter all "motion" jag fått idag av att trippa omkring i affärer. Så en kvinna kan allt hålla många bollar i luften på en gång ;-)    

Nu ska jag sjunka tillbaka i soffan och titta vidare på dubbelavsnittet av DH. 

Största kramen till er!  

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Skönt att takterna sitter i!!

Du kommer sova gott i natt av nöjsamhet och shoppingtröttan!



Kram

2009-06-16 @ 22:28:50
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Oj, låter som du har haft en intensive men rolig dag. Alltid kul att shoppa loss lite:)

Butiken Magnolia ser ut att vara riktigt mysig.



Sitter också bänkad framför "Husfruarna":)

Trevlig kväll /Kram

2009-06-16 @ 22:47:00
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Ann-Louise:

Haha - ja nu får det nästan bli reg igen så jag hejdar mig Skojar inget regn innan höst



Stor stor kraaam och sov gott!



Livet hemma hos Linda

Ja Magnolia är mysigt och de brukar slå in buketterna så sött och fästa någon blomma utan på pappret. Det gillar jag ;-)



Oj vad spännande DH var ikväll. Undra vem han gifte sig med Mike.. Kan det varit Susan, jag hoppas det för jag tycker att de ska vara ihop!



Sov sött nu söta!



Kraaaam

2009-06-16 @ 22:55:20
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hihi så fort solen kom fram vart Anna-Panna Shopping galen! Härligt ;-) De e bra man kan behöva piffa till de ibland!

Njut av solen idag med. KRAMAR

2009-06-17 @ 07:11:43
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken mysig dag, lät verkligen toppen! Och vi väntar spänt på bilder på din shopping :) KRAM

2009-06-17 @ 07:54:41
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilken härlig gårdag du verkar ha haft och jag är ju urnyfiken på vad du köpt såklart ;)



Hoppas du får en lika härlig onsdag!



Kraaaamar

2009-06-17 @ 08:15:21
Postat av: Rebecca

Åh, det låter som en superhärlig dag! :)



Mmmm och nu blev jag sugen på grillat, när du skrev om det. Kruxet för oss är att vi bara kan grilla på balkong och man inte får använda vanlig grill där. Gasol eller el blir väl alternativet, men det blir väl inte lika gott eller? Någon som vet? Jag gillar ju "röksmaken"... Tipsa gärna, om du Anna eller någon annan som läser har några åsikter/idéer runt detta! :)



Massor kramar!

2009-06-17 @ 08:19:06
Postat av: Cissi

Glömde ju vad tråkigt att du glömde en kivilykta i butiken, men du kanske kan åka dit eller ring och höra om ingen snäll människa lämnat in den?

2009-06-17 @ 08:19:29
Postat av: AnnaG

God morgon Sweetie



En så härlig dag du fick till under gårdagen. Ibland är det så skönt att bara få tokshoppa även om jag till vardags numera hellre köper en sak i taget för att verkligen uppskatta mina ting. Men som sagt en tokshopping mellan varven gör sig bara gott! ;-)

Nu är jag förstås nyfiken så det förslår på vad du har shoppat för tjusigt..=)



Hoppas du har sovit sött och att du får en helt underbart fin dag!

Kram kram



Ps. Tack för tipset om Gustavsberg, ska ta reda på hur jag kör dit och sedan ge mig ut på en tur. Brukar besöka Iittalaoutlet när jag åker neråt västkusten men ju närmre desto bättre. Eller hur var det nu?? ;-)





2009-06-17 @ 08:27:24
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Zandra:

Ja shoppingsuget kom som ett brev på posten - hihi! Hoppas att du får en underbar dag! Massa kramar



Mia:

Ja det var en riktig kanondag och jag hoppas att denna blir lika bra =) Ja vi får väl se om det kommer några glimtar :-) Ha en bra dag! Stoooor kram



Cissi:

Jag hade en toppen dag och någon bild på mina "fynd" ska ni väl få fram över ;-) Kram kram



Rebecca:

Det var det ;-)



Ang grillat så är jag precis som du att jag gillar "röksmaken". Vi använder en elgrill som är så bra och som jag verkligen kan rekommendera, kika här:



http://starwoman.blogg.se/2008/may/vilken-harlig-dag.html#comment



Det blir jättebra resultat, jag brukar försöka låta bli att vända så mycket utan det får ligga på och få bra färg "länge" på var sida.



Sedan kan man ju alltid stänka i någon lite rökig sås typ hp-sås eller liknande i marinaden när man marinerar köttet så får det ju lite extra rökig smak, jag har gjort det någn ggn, men jag tycker faktiskt att resultatet med grillen ovan är toppen, tror det kostade runt 500 kr och vi köpte den förra året och gud vad vi använt den mycket! Så det får bli mitt tips till dig ;-)



Kraaam



Cissi:

Hej igen. Ja jag har funderat på att åka dit idag och säga somd et är, kanske har någon nlig själ lämnat in den eller så kanske de tycker synd om mig och ger mig en ny, man kan ju alltid hoppas ;-)



AnnaG

Hej sötnos, tack för mailet by the way ska svara så fort jag kan. Så kul att läsa om er dag!



Ja jag fick mig en riktig bra dag, och det mesta jag köpte var växter på höjden och bredden så det lät kanske mer än vad det egentligen var ;-)



Jag har sovit som en prinsessa och nu är det en ny semesterdag. Sitter och lyssnar på måsarnas skrik och solen strålar ju som du vet. Ljuvligt!



Ang Gustavsberg så åk dit, alltid kul att kika där och jag håller med ju närmre dessto bättre ;.-) Du kör helt enkelt mot Nackahållet, Gustavsberg ligger efter Nacka!



Nu ska jag äta lite frukost inna jag hoppar in i duschen och startar upp denna dag!



Största kramen till dig och stort grattis än en ggn till giftermålet!



//Anna

2009-06-17 @ 08:36:12
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: ferdia

Härlig dag du haft, hoppas denna blir det samma :)

2009-06-17 @ 08:38:03
URL: http://ferida.blogg.se/
Postat av: Josefin

Händelserik dag med andra ord. Det låter toppen. Spännande värre igår på hemma fruarna. Jag bara älskar den serien. Hoppas det är susan och micke som gifter sig!! :) Och äntligen är Dave inspärrad på psyk. Kan inte vänta till höst då det börjar igen.



Hoppas du får en skön onsdag, kram

2009-06-17 @ 08:58:33
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: jossan

kan du inte visa vad du köpte på outlet? :)

2009-06-17 @ 11:05:43
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Ferdia:

Tack det samma!



jossan:

Jag ska försöka ta en bild senare idag ;)

2009-06-17 @ 11:07:06
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Josefin:

Ja det var urspännande igår. Jag hoppas som sagt också på Susan och Mike. Dave är så läskig så hoppas han inte kommer vara med mer i serien, don´t like him!



Ha en skön onsdag du också!



Kraaaam

2009-06-17 @ 11:08:48
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0