Semesterplanering


Här har ni en del av vår uteplats, här badar vi, sippar drinkar och umgås
under soliga sommardagar, eller inte riktigt kanske, men drömma kan
man ju alltid göra;-) Jag hade gärna haft något liknande att hänga vid! 

Söndag, söndag, söndag! Tiden går fort för redan har en vecka av juni passerat, men idag har vi i alla fall blå himmel och sol här om än kyligt i vinden - alltid något! Tog mig en rejäl sovmorgon även denna dag och det är verkligen skönt att sova tills man vaknar av sig själv. Sedan blev det en frukost i vanlig ordning innan maken var duktig och kilade ut och hjälpte till att städa runt bryggorna och "strandkanten" här i Sjöstaden. Han kom hem för en stund sedan och doftade dy, lagom hett kan jag meddela ;-) 

Min dag spenderas likt gårdagen här hemma långt från folks nyfikna blickar. Synd att det inte är varmare för då kunde man softat på balkongen med en god bok, men det är lite för kyligt med de ynka 13 graderna som det är ute denna söndag. Så det får bli innemys och lite fix och planering inför min stundande semester istället. Jag går nämligen på en veckas ledighet på fredag. Än så länge är min semestervecka väldigt oplanerad, men jag funderar på att tillbringa den nere på västkusten eventuellt, men jag har faktiskt tänkt att se hur vädret ska bli. Spås det dåligt sådant under midsommarveckan kommer jag att arbeta istället, för jag ser ingen anledning till att ta ut semester om jag måste tillbringa den inne p g a kyla och regn. Då sparar jag hellre mina dagar och ta ut dem vid ett senare tillfälle. Skönt att jag kan göra så efterom jag inte har någon annan att ta hänsyn till. Men jag bör ju ha planerat vad jag ska göra med min ledighet om den nu blir av, så det är vad jag ska pyssla med i eftermiddag och så hoppas jag att det kommer värme och strålande sol!

Mitt öga är förövrigt inte helt bra, men precis som jag skrev igår så går det framåt, så jag skulle tippa på att jag i mitten av en kommande veckan är helt återställd - Yippie vad jag läääängtar!!!
 
Nu ska jag tömma tvättmaskinen på nytvättade lakan och bädda rent i vår vita dubbelsäng. Ha en skön söndag och njut av ledigheten imorgon är det en ny arbetsvecka igen! På återseende!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: jessi

ja drömma kan man! men ni har som tur är en jättefin balkong!



Jag förstår att du längtar till ögat blir bra, tänk vad glad o tacksam du kommer vara då!



låter skönt med en veckas semester, hoppas vädret blir bra annars får du ta ut det en annan gång, bra att ha flexibelt jobb.



Ha det så bra söta goa Anna!





2009-06-07 @ 15:52:43
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad härligt att du snart har en semestervecka och den där poolen hade jag också gärna haft ;) Men jag tycker i har en skitsnygg balkong som det är med era snygga soffor och soldelen med vilstol och allt.



Ha en skön söndag och kan förstå att du är överlycklig att ögat sakta med säkert blir bättre och bättre!!!



Stor kram till min favoritbloggerska!

2009-06-07 @ 16:22:23
Postat av: Sanna

Den där uteplatsen hade ju inte varit dumt att ha! Jag håller med! Hoppas ögonen kryar på sej snart! Ha en fortsatt skön Söndag!



Kram från Småland!

2009-06-07 @ 17:12:59
URL: http://sutzana.blogg.se/
Postat av: Lilian

Oh vilken härlig bild, där hade jag gärna njutit i poolen =)

2009-06-07 @ 17:35:27
Postat av: ferdia

Hoppas att du har en bra söndag?! Här är det mys som gäller.



Härlig bild by the way ;)



Krya pådig kram

2009-06-07 @ 17:37:38
URL: http://ferida.blogg.se/
Postat av: Anette

Så som på bilden skulle jag mer än gärna också ha det ;)

2009-06-07 @ 17:40:01
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Men hur fick du tag i den bilden från min relaxhöra i trädgården??!!....eller kanske inte min heller...men hade gärna haft den runt hörnet om man säger så ;-)



Hoppas du kommer på något roligt att göra och att vädret är med dig. Du kanske skulle behöva ledigt efter ögoneländet?!



Kram och ha en skön söndagskväll.

2009-06-07 @ 18:16:12
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Va skönt att kunna bestämma så över semestern. Smidigt ju!

Kram

2009-06-07 @ 18:25:43
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Härlig bild det där, förstår att du drömmer dig bort;)

Vad skönt med lite semester. Hoppas det blir bra väder så du kan njuta av sol och värme.

/kram

2009-06-07 @ 20:31:32
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vågar jag säga att jag har typ en vecka kvar tills vi åker iväg till Thailand och är borta i cirka en månad. Sen jobba 1 vecka, resten av sommaren är man hemma fram till v 34 :)



Puss!

2009-06-07 @ 21:29:21
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Minnas underbara värld

Hoppas du haft en bra helg trots att du känt dig tvungen att stanna hemma, men jag tror att dte är bra så att du läker ditt öga!



Hoppas du får en kanonvecka!



Stor kram Minna

2009-06-07 @ 22:22:41
Postat av: Emma

Oooo för en sekund trodde jag nästan att ni hade snickrat och fixat och anlagt en pool på er terrass:)

Men det vore inte helt fel som sagt!

Fortsatt trevlig måndag.

2009-06-08 @ 11:11:54
URL: http://livetmedlija.blogg.se/
Postat av: Areyanna

Vet du Anna att det här är första gången på länge som jag fastnat för och hittat en blogg som verkligen tilltalar mej rakt igenom som fångar mig som läsare och som passar mig rakt igenom! Du verkar vara en härlig glad och frammåt tjej med hjärtat på rätt ställe!! Högsta betyg på din blogg!!! // Areyanna

2009-06-15 @ 13:37:55
URL: http://areeyanna.blogg.se/
Postat av: Lucyfer

Fint och lyxigt

2009-06-15 @ 17:26:12
URL: http://metrobloggen.se/lucyfer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0